Jump to content
Juoksufoorumi.fi

4.5.

3.40
 Share

Recommended Posts

• Replies 34
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

2km ver. + 10km MV (5.40 tavoite) + 2km ver.

2 km 14,34min 7,17min/km ks128

10km 53,56min 5,24min/km ks165

2 km 13,24min 6,42min/km ks153

yhteensä 14km 1.21,59 5,51min/km ks157

Tässä oli ensimmäinen maratonvauhtinen kokeilu ja ihan ei onnistunut vauhdin suhteen.Tietysti parempi,että meni sen n.20sek kovempaa.

Joka tapauksessa erittäin vaikeaa pitää tasainen ja oikea vauhti.

Muutenkin,että elokuussa 4tuntia toi vauhti.....

Uimassa tuli käytyä, sellaista perusuintia reilu 2000m.

Jalka tuntuu olevan vieläkin vähän sökönä, kun tuli maratonille lähdettyä. Vähän tuo harmittaa. No, kun tämä viikko huilaillaan niin sitten on syytä varmaan aloittaa treenit uimisella ja fillaroinnilla. Toivottavasti se siitä tokenee.

Tuo oli 15:sta mara, ja yleensä on parin päivän jälkeen olleet jalat jo juoksukunnossa. Nyt on viisi päivää mennyt ja kipeä on, ei hyvä.

Naantalissa on koivut hiirenkorvalla ja lämpötila varjossa 19 astetta.

Tänään kävelen koirana kanssa rantaan, otan yhden pitkän huurteisen ja palaan takaisin.

Matkaa kertyy 5 km eikä pulssi nouse kertaakaan yli 90!

Ja paluumatkalla tuli syötyä sitten kesän ensimmäiset ulkojädet. Eikös tämä ole jo onnea. Dopamiinit virtaa valtoimenaan vaikka ei ole ottanut juoksuaskeltakaan!

Mie tuossa mietin, kehtaanko kertoilla tänne, miten taistelen tuon jalkani kanssa ja yritän kuntouttaa sitä. Mutta sitten ajattelin, että jos jollakulla naurattaa tämä surkea räpellys niin siinä nauraa.

Joten:

Sauvakävely/juoksua 55min.

Sauvakävellen vauhti oli n. 7.45km/min eli ihan hyvää vauhtia kokemattomalta (taktiikassa on hiukan opettelua). Väliin 4 juoksupätkää, lyhin 0,5km ja pisin 2km. Keskivauhti näissä oli n.6.15min/km. Kokonaismatka oli 7,5km.

Mistään superkompensaatiosta ei ole tietoakaan:D. Liekö yövuorot vai tulehduskipulääkkeet vai sitten kunnon totaalinen romahdus teki sen, että hölkkäillessä syke pyöri 153.

Lihasten lämmettyä kipua ei varsinaisesti tuntunut, jäykkyyttä pikemminkin.

Aamulla vielä lämpöä 37,5 eli jo viis päivää tätä kärsimystä. Ja välillä yskittää niin mahottomasti että tuntuu kuin henki menis. Ottaapa niin päähän. Mutta: uus päivä jälleen kaikki muuttaa voi. TOIVOTTAVASTI.

Ehkä huomenna jo kevyttä lenkkiä.!!!!!! Vielä en luovuta.

Tunnin leppoisa PK-lenkki ja kivaa oli. Aurinko paistoi lämpimästi.

Siis pakko nyt vuodattaa oikein tänne... innostuin juoksusta helmikuussa 2003 (pyöräilytausta) ja siitä seuraavat 2 vuotta juoksin aivan sydämeni kyllyydestä. Juoksu vei minut mukanaan ihan totaalisesti ja fillari sai jäädä olkkarin (kyllä, se on olkkarissa :D ) nurkkaan nököttämään entistä useammin. Pari maratonia ja puolikasta ehdin juosta ja jotain lyhyempia. Viikossa kilsoja kertyi normiviikolla 70-100 (mikä on mulle aika paljon).

Sitten maaliskuussa `05 tipun moottorikelkan kyydistä (ja vauhtiakin oli :rolleyes: öhöm). Siinä oli todella onni mukana ettei käynyt tosi huonosti. Juoksut jäi kuitenkin selkävaivan takia yli puoleksi vuodeksi. Vihdoin fysioterapian ja odottelun jälkeen kipuilu sitten aikanaan lakkasi, mutta en vain jostain syystä saanut sitä samaa intoa päälle, mikä mulla ennen oli ollut :( ei vaan huvittanut. Olin ennen vallan ajatellut etten voisi kuvitellakaan elämää ilman juoksua... mutta niin se aika vain kului ja vuoden ajan kertyi lenkkareihin kilometrien sijasta lähinnä pölyä.

Nyt kuitenkin tänä keväänä jokin maaginen synapsi mun aivoissani löysi oikean reseptorinsa ja olen vihdoin saanut takaisin sen halun juosta. Jotenkin tätä osaa arvostaa enemmän nyt, kun sai huomata ettei se ole mikään itsestäänselvyys, että huvittaa vetää ne tossut jalkaan ja lähteä matkaan oli keli mikä vaan. Sori nyt, jos tämä on kamalaa jauhamista, mutta olen vaan niin tosi onnellinen siitä, että sain taas tänään käydä lenkillä!! Ihanaa! Jos ei musta nyt ikinä tulekaan sitä uutta Paula Radcliffeä (:D ) niin kyllä mä sen 3 tuntia alitan maratonilla ennen kuin olen kolmekymmentä.

Mukavaa kevättä siis kaikille, kiitos hyvästä palstasta ja happy trails!