Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Milano City Maraton 10.04.2011

Recommended Posts

http://milanocitymarathon.gazzetta.it/

tuonne tuli juuri äsken ilmoitettua itsensä!!

Onko kenties muita foorumilaisia lähdössä?!

Ja onko kellään kokemuksia edellisvuosista ja tuosta parina viime vuonna käytössä olleesta reitistä? Ainakin nettisivuilla reittiä kuvaillaan sanoin: "Flat" & "The fastest cource in Italy". Noista tämän foorumin Milanon maratonin edellisvuosien ketjuista ei oikein selvinnyt mitään...

Tavoite, ainakin tällä hetkellä, olisi sub 3:10 aika.. Tostahan on sitten puoli vuotta aikaa viilailla tavoitteita suuntaan tai toiseen :thumbup:

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei! Juoksin Milanossa tänä keväänä. Reitti on todella tasainen, ja varmasti tuulen osuessa kohdilleen erittäin nopea. Tänä vuonna kisapäivänä oli kova tuuli, ja valitettavasti sen suunta oli (pääosin yhdensuuntaisella reitillä) pahasti vastainen. Kärkijuoksijat tekivät kyllä olosuhteista huolimatta kovia aikoja! Itse puristin ko. kisassa kokonaisen sekunnin ennätyksestäni - jonkinlainen ennätys varmaan sekin :).

Minäkin olin viime keväänä paikalla. Juoksu ei kulkenut. Reitti oli kyllä aivan tasainen kaupunkiin asti, eli puoleenväliin, jolloin hyppäsin reitin sivuun. Vastatuuli tosin oli todella kova, eli tuulen suunta ja voimakkuus näyttelee isoa roolia, jos siis tuulee. Mutta reitin osalta kuvaus tasaisin ja nopein voi helpostikin pitää paikkansa. Niin ja onhan kaupungissa itsessäänkin nähtävää, jos aikaa kiertelyyn jää, mitä nyt ruoka on kallista, mutta onhan se sitten myös hyvää.

Valitettavasti en osaa sanoa noista kamojen siirrosta enkä juomista: Sain kunnian olla "eliittijuoksijoiden ryhmässä", joten en jättänyt varusteitani tavalliseen kuljetukseen. Kisan aikana käytin omia juomia.

Mutta järjestelyistä minulla ei ole moitteen sanaa sanottavana - hienosti sain kisan aikana myös omat juomani juomapisteiltä. Expossa vierailin kisaa edeltävänä päivänä, ja se oli Milanossa tosi pieni.

Suurena Italia-fanina olen maasta muuten jäävi sanomaan yhtään mitään :). Huomaan vain palaavani sinne kisaamaan uudelleen ja uudelleen... Seuraavaksi Pisan puolimaratonille 19.12.!

Toivotaan Milanoon myötätuulta vuoden 2011 kisaan (en ole itse osallistumassa), ja sinulle jaerae onnistunutta talvehtimista!

Lennot Milanoon on ostettu eli kai sitä tarvii ilmoittautuakin. Harmi kun Interin peli alkaa jo klo 15. Tulee vähän kiire jos edes kerkeää, kun maratonin lähtö näkyi olevan 9.20. Ei nyt ihan kallista tuo lentäminen ole kun 2 aikuista ees taas 200 euroa. Tosin Tampereelta ties minne Bergamoon.:conf:

Lennot Milanoon on ostettu eli kai sitä tarvii ilmoittautuakin. Harmi kun Interin peli alkaa jo klo 15. Tulee vähän kiire jos edes kerkeää, kun maratonin lähtö näkyi olevan 9.20. Ei nyt ihan kallista tuo lentäminen ole kun 2 aikuista ees taas 200 euroa. Tosin Tampereelta ties minne Bergamoon.:conf:

Futismies vetää maratonin niin kovaa, että varmasti ehtii peliin. :thumbup:

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Juuri sivustolle liittynyt maraton-neitsyt arpoo ja kerää rohkeutta osallistua. Haaveissa olisi kokeilla ensimmäistä kokomatkaa aivan muualla kuin Suomen maaperällä ja Milanoa olen kuullut kehuttavan. Lennot + majoitus yms. myös tilaamatta...Onko kokeneimmilla tietoa, kuinka myöhään ilmoittautumisen uskaltaa jättää ja miten tuollainen lämpötilan muutos (kun näyttää nyt tuo mittari -15 ja mitä sitten lienee huhtikuussa kotimaassa) vaikuttaa.