Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kansallinen kuuden lenkin päivä 16.10.

Skylihme
 Share

Recommended Posts

Kun nyt on tällainen rospuuttokausi meneillään - kenellä ylimenovaihetta, kenellä taas parasta tehotreeniä, kenellä peekoota tai muuta niin ajattelin julistaa tämän ko. päivän kuuden lenkin kansalliseksi ei-lepo-päiväksi!

Lenkin pituus voi vaihdella, mutta ajallisesti olkoon kukin lenkki vähintään 25 minuuttia. Itse ajattelin herätä ennen sianpieremää, mikä on erittäin epätavallista, suorastaan julmaa, mutta mitäpä sitä ei hyvän asian eteen tekisi. Ensimmäisen lenkin jälkeen voisi mennä vaikka nukkumaan vielä toviksi ennen seuraavaa lenkkiä ja siitä tullessa voisi jo olla aika aamupalan - toivottavasti kokki on jo hereillä.

Tällaiset omat suunnitelmat, jollei nyt kelit lannista hommaa heti alkuunsa, siinä tapauksessa voin jopa unohtaa koko jutun...

Moneltakos se sianpieremä on? Hauska ajatus vois ollakin, kun ei mitään muuta tule tehtyä.

No ei se pakko ole herätä ennen sianpieremää, jos tuntuu että ehtii hyvin tehdä kuus lenkkiä vaikkapa kaikki päivänvalossa - ja miksei ehtis. Vois sopia, että lenkkien välillä pitää olla vähintään tunti. Tein tuossa kuukausi sitten viisi lenkkiä ja aika tiukkaan meni se viimeinen kun tuli jo pimeyskin. Itse oon niin kova hikoilemaan, että pakko oli vaihtaa vaatettakin aina välillä - juuri mitään muuta haittaa tai vaivaa ei tommosesta lenkittelystä olekaan kuin mahoton pyykkivuori. Ja herkkätunteisimmat joutunevat vaihtaa ainakin juoksutakkia tai sen väriä päivän mittaan jos tykkää ettei halua joutua naapurien ihmetyksen alaiseksi.

Itse yritän vaihtaa lenkkien reittejäkin niin, ettei ala kyllästyttämään. Ja kameran otan jokaiselle mukaan niin saa jotain muuta ajateltavaa kuin sitä junnaamista.

Tarviiko joka lenkillä juosta? Siis voiko lenkit olla erilaisia? ;) Sauvalenkkiä yms.?

Kyllä ne pikku hölökkää pitäis olla, mutta kuten sanoin niin edetty matka ei ratkaise vaan siihen käytetty aika vaan. Itellä tuossa ajassa ei tuu ku 4 km korkeintaan. Mulle sopii tämmöinen "pitkis" paremmin kuin, että tekis 30 km yhtämittaisen pitkiksen - siihen kuluu tälla tavalla aikaakin paljon vähemmän.