Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Recommended Posts

3:16 tuli tulokseksi, sinällään ei haittaa koska tavoite tälle kaudella oli 3:20 alitus, 3:15 olisi ollut vain boonusta.

Näin vakavammalta kantilta kovia vauhteja juostessa (jos näitä 4:30-4:40 voi nyt sanoa koviksi) jalat alkavat olemaan helisemässä tuossa parin kympin jälkeen, kunto ei niinkään ollut esteenä missään vaiheessa. Puolikkaalla tämä ei niinkään ehdi olla ongelma mutta kokonaisella kyllä. Eli jos ensi vuonna pitäisi ennätystä tästäkin parantaa niin varmasti tuolle painoluokalle jotain tarttis tehrä. Olen nyt enemmän tai vähemmän yrittänyt laiduttaa koko tämän vuoden mutta paino on palloillut 88-92 välillä koko vuoden.

Muokattu
olihan se nettoaika siellä
Link to post
Share on other sites
  • Replies 792
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

6,5v sitten avasin ketjun. 10,5kk sitten meni 10km 4.37/km kun aloittelin uudestaan harrastusta.   Tänään Helsinki Spring Marathonilla 3.09.14 (4.29/km) ja ketjusta ulos.

Jospa väliaikaisesti uudestaan tähän ketjuun haistelemaan, vaikka juoksukunto tällä hetkellä pystyy viemään vain 10km vaadittavaa vauhtia (4.37/km). Mutta koska vuoden kuluttua viimeistään pitää olla

Tämän vuoden ensimmäinen maraton toukokuussa meni 10s yli tämän ketjun tavoitteen, mutta eilen Joutsenossa 3:15 onneksi alittui. Melko tasaisella reitillä aikaa paloi kaikkiaan 3:11:xx, ja kaikki voim

Olihan hyvä rasti -vauhdinjako meni mainiosti 4:25-vauhdilla n.33km asti, minkä jälkeen seinä tuli vastaan ja energiat katosivat. Loppu n. vajaan vitosen vauhtia... Vaikka kuinka yritti kiihdytellä, ei vain löytynyt potkua. Ei siis mitään varsinaista ongelmaa, päivän kunto oli vain siinä: 3h 12. Tyytyväinen kuitenkin olen, vaikka kunnianhimoinen tavoite ei toteutunut pitää vauhtia yllä loppuun asti.

Mulla on haaste jatkossa kehittää rasvan käyttöä energiaksi. Mietin 35-40km keväällä hitailla vauhdeilla tähtäimenä Forssa kesäkuussa oikeastaan ennen varsinaisen maratreenin alkua. Täytyy puntaroida. Ensin kuitenkin ansaittu palauttelu. Hyvä boogie.

Link to post
Share on other sites

Mulla on haaste jatkossa kehittää rasvan käyttöä energiaksi. Mietin 35-40km keväällä hitailla vauhdeilla tähtäimenä Forssa kesäkuussa oikeastaan ennen varsinaisen maratreenin alkua.

Miksi noin pitkiä? Niistä palautuminen kestää niin kauan, että muu harjoittelu väistämättä kärsii. Kyllä 25-30km pitkiksilläkin pääsee jo rasvoja polttamaan. Toisaalta aamulenkkejä ilman aamupalaa kehiin ja jo alkaa rasvan poltto kehittymään.

Link to post
Share on other sites

Miksi noin pitkiä? Niistä palautuminen kestää niin kauan, että muu harjoittelu väistämättä kärsii. Kyllä 25-30km pitkiksilläkin pääsee jo rasvoja polttamaan. Toisaalta aamulenkkejä ilman aamupalaa kehiin ja jo alkaa rasvan poltto kehittymään.

"Varmuuden vuoksi?" Mietin, että vain pari tuollaista 35 + voisi olla kohdillaan ennen maratreenin alkua ikään kuin peekoon päätteeksi. Toki tuo palautumisnäkökulma on otettava huomioon... Nuo aamulenkit pitää taas ottaa mukaan arkeen.

Link to post
Share on other sites

"Varmuuden vuoksi?" Mietin, että vain pari tuollaista 35 + voisi olla kohdillaan ennen maratreenin alkua ikään kuin peekoon päätteeksi. Toki tuo palautumisnäkökulma on otettava huomioon... Nuo aamulenkit pitää taas ottaa mukaan arkeen.

Muistuu nyt taas mieleeni että mietin kyllä samaa asiaa aikaisempienkin maratonien jälkeen, ettei tuota jalkojen väsähtämistä ole kyllä tullut normitreeneillä eteen, vaikka olisi kiihdyttänyt lopun.

Mutta eipä tuo pitkisten määrä tänäkään vuonna ole ollut mitenkään huomattava, ehkä noin 10, eli about kerran kuussa. Pitänee pyrkiä nostamaan se vähintään 3/kk ja jos vieläkin ensi vuonna jalat väsähtää niin sitten on jossain muussa vikaa.

Jos talvella saisi jyystettyä nuo kumpaisetkin yours truly 50k:t niin siinä sitä ois ylipitkää kerrakseen.

Link to post
Share on other sites

Miksi noin pitkiä? Niistä palautuminen kestää niin kauan, että muu harjoittelu väistämättä kärsii. Kyllä 25-30km pitkiksilläkin pääsee jo rasvoja polttamaan. Toisaalta aamulenkkejä ilman aamupalaa kehiin ja jo alkaa rasvan poltto kehittymään.

palautuu, jos juoksee 5min vauhtia tai hitaampaa. Juoksin viime talvena useamman kerran 40km ja kerran Arenalla la joku 34-35km ja su joku 32-33km ilman ongelmia. Tuo tupla tosin todella hidasta, varmaan lähes 5.30 vauhtia, mutta 75% siitä alemman kerroksen kovemmalla alustalla.

Tein ne lenkit ilman mitään geelejä ja aika vähän juoden. Appelsiini taisi olla mukana, joku Lidlin energiapatukka ja yksi pullo vettä. Mitenkään ei vaikuttanut niiden viikkojen muihin harjoituksiin ainakaan omasta mielestäni. Ekalla kerralla 40km lenkistä jalat olivat kipeät, mutta silloin oli myös kevyemmät kengät kuin muilla kerroilla.

Link to post
Share on other sites

Mutta eipä tuo pitkisten määrä tänäkään vuonna ole ollut mitenkään huomattava, ehkä noin 10, eli about kerran kuussa.

mä en oo juossut yhtään pitkistä pääsiäisen jälkeen, tosin en juossut viimekään vuonna. Talvella täytyy taas juosta. Maratontreeneihin niillä on tärkeä roolinsa, mutta normilenkkeilyarjessa pitkis ei ole niin tärkeä.

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä


  • Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

     

    Yli 10 000 kävijää/kk

    n. 350 000 sivulatausta/kk

  • Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

    Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy