Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Puolikas lähestyy, neuvoja!


Marsa90
 Share

Recommended Posts

Eli siis puolikkaalle mara on 10.10 Brysselissä, minne olen menossa,

mutta siis nyt kaipaan helppiä.

Olen ollut kipeenä nyt viikon, sängyn pohjalla eli treeniä ei ole tasan viikkoon ollut. :mad0228:

Eilen alotin varovaisesti ihan vaan tunnin kävely ja meni hyvin (hieman vielä nuha häiritsee, mutta ei liika)

Tänään olisi tarkoitus mennä kevyelle hölkälle ja katsoa miten se menee.

Mutta siis treenaanko nyt vkl ihan kunnolla, vai hölkkäilenkö ja kävelen?

Entä ensi viikko? Sunnuntaina on se puolikas niin mitä sen viikon teen?

Ja sitten, mitä otan mukaan sinne puolikkaalle?

Missä tavaroita säilytetään?

Saako kuunnella mp3 soitinta juoksun aikana?

Kiitos jo etukäteen vastanneille!

Link to comment
Share on other sites

Järjestäjien nettisivuilta http://www.ingbrusselsmarathon.be/ voipi lukea, että "The organisers will handle the transport of your sports bag from the starting line (Parc du Cinquantenaire) to the finish. The sports bags should be handed in at the trucks that will be waiting near the starting line"

Kisa alkaa klo 10.30. Mitä tavallisesti syöt ennen 21 kilsan juoksua? Jos minä olisin juoksemassa (ja koska ongelmanani on kakkahätä juostessa, jos olen syönyt :shocked:), heräisin riittävän ajoissa ihan tavalliselle aamiaiselleni ja tekisin, kuten muutenkin tekisin. Kisa on ihan sama, kuin mikä tahansa 21 kilsan lenkkisi, paitsi että sulla on numerolappu rinnassa (ja mahdollisesti myös selässä). Tankkaa illalla vähän enemmän pastaa.

Hienossa paikassa kisaat!

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vastauksesta!

No hirveesti miettiny kun ihmiset puhuu tosta tankkaamisesta jne?

Niin onko silla puol marassa niin merkitystä?

Joo itseasias kun laitoin tän viestin niin oli tullu s-postiin just inffoo noista asoista ja toi nettisivu :D

Mut toi ruokapuoli askarruttaa?

Ja toinen asia kannattaako sinä aamuna juoda kahvia? Haittaako?

Link to comment
Share on other sites

Oma vaatimaton kokemus on vaatimaton, mutta minä eikä se nopeampi puoliskokaan emme ole tankanneet puolikkaaseen mitenkään erityisesti, emme ole ottaneet mitään geelejä yms mukaan. Edellisessä isossa tapahtumassa pidin mukanani omaa vesipulloa, jotta ei tarvinnut mennä edes juottoasemien ruuhkapöydille. - Varo muuten liukkaita appelsiinin- yms. kuoria juottoasemien tuntumassa.

Edellisissä ING-pankin tapahtumassa käytiin syömässä edellisenä iltana pastapartyn purkkipastat silkaa uteliaisuuttamme.

Jos yleensä juot kahvia ennen pitkää lenkkiä, miksi jättäisit sen nyt pois? Yritä toimia, kuten tavallisesti...

Käy vessassa (vaikka lähipuskassa, siellä ne muutkin ovat!) mahdollisimman lähellä ennen starttia, jotta ei tarvitse miettiä, pitäiskö käydä ja olisko pitänyt käydä.

Link to comment
Share on other sites

Tankkaamisella kai tarkotetaan sitä mitä syödään viikkoa ennen eikä enään edellisenä iltana tai samana aamuna voi tankata ?

Puolikkaalla tarvii kai 1500 kcal eli ei siihen kauheesti tarvii tankata ja noilla toisen ketjun vauhti tiedoilla aikaa kuluu jotain puolentoista ja kahden tunnin välillä eli sekin mennee jokseenkin ilman varastoja.

Älä syö aamulla liikaa että ei oo vatta täysi tai se hätä mistä noi jo puhus.

Että ei kun koittamaan vaan. Jos juot aamulla kahvia ja se yhdistettynä jänskä efektiin voi olla että ei kannata sykkeitä katella kun on jo lähdössä 25 pykälää tavallista enemmän vaan mene tuntuman mukaan.

Ota joku kello ranteeseen ja kattele vähän kilometriaikoja ettei mene alkuruuhkassa liian kovaa.

Link to comment
Share on other sites

No syö, tai et. Et kuitenkaan kasvata energiavarastoasi edelllisenä iltana. Eli jos olisin Sinä, en söisi muuta, kuin ihan perusruokaa. Kuten normipäivänä.

Ei ne varmaankaan ole mitään järkyttäviä. Kandee ottaa ½ l. käsipullo vettä mukaan, ja hörppiä siitä. Alle kahden tunnin suorituksen voi tehdä aivan hyvin ilman juotavaa, etenkin kun lämpötila ei ole > + 20 C.

.. ole ihan niinkuin olet normaalisti :-)

Link to comment
Share on other sites

Olen tankannut puolikkaalle syömällä nopeasti sulavaa hiilaria ja juomalla riittävästi. Tärkeintä lähteä juoksuun "keveässä" olossa ilman ähkyä. Välttämättä ei tarvitse juoda reitillä, valitettavasti ihmisen luonne on heikko ja haluaa hellittää tahtia juoksuasemilla ja hörpätä juotavaa... vaikkei nestehukka vaivaa. Ja kuten Joukor toteaa, alle 20 astetta ja ei muuta kuin tossua toisen eteen!

Link to comment
Share on other sites

Ei tarvi tankata hirveitä. Syö pasta annos purkista tai lautaselta, ei väliä ;-). Aamulla 3-4 tuntia ennen lähtöä tukeva aamiainen, sillä pärjää hyvin.

Viikon ohjelma voisi olla

Ma: kevyt 7K

Ti: lepo

Ke: kevyt 5K väliin 2 * 500 metriä vetoa kisavauhdilla

To: lepo

Pe: kevyt 3K

La: lepo tai jos et malta niin 2K kevyttä.

Su: kisa ja aloita varovasti

Tsemppiä!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Miten meni kisa, Marsa?

Siis hyvin meni ensikertalaiseksi, mutta alottelian mokia oli kyllä mukana :)

- Alotin juoksemisen todella rauhaksiin, koska minua olintiin varoitettu 10km jälkeen tulevasta ylämäestä

- 15 km kohtaa tuli se ylämäki ja ei vielä hengästyttänyt ollenkaan

- Loppumatka meni sitten aika moista kyytiä (näytin kyllä todella hölmöltä kun hirveetä kyytiä ohittelin ihmisiä) :D

- Ajaksi tuli 2.23

Tosi tyytyväinen olen itseeni, koska kuukausi kunnon treeniä takana ja sen jälkeen kaks viikkoo sairaana

ja seuraavan kerran tietää että voi hieman reippaamin lähteä kulkemaan :D

Eli seuraava puolikas kutsuu kun löytyy :)

Link to comment
Share on other sites

Olen tankannut puolikkaalle syömällä nopeasti sulavaa hiilaria ja juomalla riittävästi. Tärkeintä lähteä juoksuun "keveässä" olossa ilman ähkyä. Välttämättä ei tarvitse juoda reitillä, valitettavasti ihmisen luonne on heikko ja haluaa hellittää tahtia juoksuasemilla ja hörpätä juotavaa... vaikkei nestehukka vaivaa. Ja kuten Joukor toteaa, alle 20 astetta ja ei muuta kuin tossua toisen eteen!

Näinhän se on, ei puolikkaalla tarvitse ihan välttämättä juoda ollenkaan, ennen on kyllä syytä juoda jotain.

Kokonaisella taas kandee tankata ekalta juomapisteeltä alkaen, niin ne matkat eroaa myös tankkauksen puolesta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy