Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ahvenanmaan maraton

Recommended Posts

2007 juokisn ja tein siellä ennätykseni (ensimmäinen alle 4 tunnin juoksu). Lähtö oli aikaisin 2007 se oli klo 8.30. Ilmeisesti sen takia että halukkaan kerkiävät vielä päivälaivalla takaisin Turkuun.

Reitti on tasainen joskin vähän tylsä. Maantien vartta puolikkaan verran Eceröhön päin ja takaisin. Mennessä yksi pitkä loiva nousu noin 7 km lähdöstä takaisin tullessa se on laskuna juuri oikeassa paikassa. Juomapisteet 5 km välein.

Tietysti ajankohta on aika riskialtin. Voi tulla vettä/räntää. v. 2007 oli takaisitulleessa vastatuulta aika paljon.

Voin kyllä suositella. Fiiliis maralla on aika kansainvälinen. Ruotsista on paljon porukkaa mukana. Perheen kanssa siitä sai mukavan mökkiviikonlopun ja irtioton arjesta.

P.S mitali siellä on yksi komeimmista joita olen näissä karkeloissa saanut.

Kaksi kertaa olen käynyt. Mukava miljööhän Maarianhamina on, vähän hiljainen tuohon vuodenaikaan tietty. Sään osalta on ollut huono tuuri. Kylmää, märkää ja tuulista, vuoronperään ja yhtäaikaa. Nuo mainitut, sinänsä varsin olemattomat mäetkin tuntuivat sen vuoksi raskailta vuorilta.

Positiivista oli juosta samassa kisassa Janne Holmenin kanssa. Janne tuli vastaan jossain puolenvälin paikkeilla kääntöpaikkaan :smiley:

Muokattu

Kerran olen juossut täällä puolikkaan ja kerran kokonaisen, järjestelyt toimii, antimet perustasoa, suht halpa reissu vuodenajan takia vaikka ajaisi omalla autolla laivaan. Myös majoitus kohtuu hintaista vaikka haluaisi viettää muutaman ekstra-päivän paikan päällä eli halpa "ulkomaan" maraton.

Itse reitti on mielestäni nopea jos olosuhteet osuu kohdilleen, tuuli lienee suurimpana peikkona, toisella kerralla oli kevyt lumihuntu tiellä. Reitti on tosiaan edestakainen mutta näkeehän siinä muitakin juoksijoita sitten paluumatkalla.

Eli puitteet kohdallaan, hinta-laatu suhde kohdallaan, kannattaa käydä kokeilemassa, itse lähtisin kyllä kolmannenkin kerran jos ajankohta sopisi.