Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Luistelu korvaavana harjoitteluna


NB1223
 Share

Recommended Posts

Pelasin nuorempana kaukalopalloa pari kertaa viikossa. Juoksin toki koko talven.

Kaukiksesta sai ehkä hieman voimaa ( hidasta ) reisiin, mutta ennekaikkea se oli hyvää hapenottoharjoittelua.

Oheistreeninä varmasti hyvää, mutta vaatii rinnalle varmasti jotain kestävyystyyppistä menoa.

Kestävyystyyppistä luistelua olen tehnyt vain hieman; joskus kyllä jopa pilkillä ( 5 -6 h ) olen käynyt luistimet jalassa.

Hyvää kestävyystreeniä , mutta edelleen sanoisin että vain oheistreeninä juoksijalle.

Toki moni jättää juoksut talveksi ja siirtyy muihin lajeihin. Kevään kynnyksellä on silloin haasteellista saada jalat kestämään määrällisesti kovaa juoksutreeniä. Mutta maltilla sekin toki on mahdollista.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy