Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Espoon rantakymppi/Aalto-kymppi 11.9.2010


Recommended Posts

Etukäteen julkaistun kartan mukaan lopussa olisi kai pitänyt koukata vielä rannan kevyen liikenteen väylän kautta, mutta nyt juostiin suoraan tietä pitkin ja käännyttiin urheilukentälle. Voi olla, että tuossa tippui pois joitakin kymmeniä metrejä. Toisaalta Kimmeltiellä ei kivuttukaan ylös jyrkintämäkeä Hagalundin sillan vierestä, vaan juostiin pitempi pätkä Kimmeltien viereistä kevyenliikenteen väylää, mistä tuli ehkä vastaavasti vähän lisää matkaa, mutta vältettiin mäki. Näin reitistä oli tehty nopeampi.

Jos reitti oli alunperin oikein mitattu, ja muutoksilla halutiin kompensoida toisiaan, niin näillä muutoksilla kuudes kilometri oli pidempi, mutta vastaavasti viimeinen kilometri lyhempi, koska toisaalta kilometrikyltit näyttivät olleen sijoitettu alkuperäisen reitin mukaan. Uskoisin koko reitin kuitenkin olleen lähellä 10 km:ä. Pitäisi varmaan kysyä järjestäjiltä asiasta.

Link to comment
Share on other sites

Lopun koukkauksen puuttumisen takia minäkin rupesin tätä miettimään. Ja toisaalta viimeinen kilometri oli mulla epäilyttävän nopea, vaikka tosin sisälsi loppukiriä.

Kyllä viimeinen kilometri oli minullakin liian nopea eli n. 3:20. Nostin toki selkeästi vauhtia 9 km merkin jälkeen ja viimeisen 100 m tulin täysiä. Joku 3:35 olisi kuulostanut kuitenkin uskottavammalta. Voisihan tuon käydä mittaamassa itsekin, jos olisi luotettava mittari. Muistan kyllä, missä 9 km merkki oli.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä viimeinen kilometri oli minullakin liian nopea eli n. 3:20. Nostin toki selkeästi vauhtia 9 km merkin jälkeen ja viimeisen 100 m tulin täysiä. Joku 3:35 olisi kuulostanut kuitenkin uskottavammalta. Voisihan tuon käydä mittaamassa itsekin, jos olisi luotettava mittari. Muistan kyllä, missä 9 km merkki oli.

Minäkin luulen että matka 9km merkistä maaliin oli alle 1km. Siitä ei tosin vielä voi vetää johtopäätöksiä koko lenkin matkasta, jos se 9km merkki on vaan ollut vähän väärässä paikassa.

Link to comment
Share on other sites

Kilometrimerkeistä ei tosiaan pidä tulkita mitään kokonaismatkasta, mutta kompataan nyt tätä viimeisen kilsan lyhyyttä: ysin kyltillä edellinen kilometri ~4:40, lannistuminen kun tarvittaisiin 4:15 epäonnistumisrajan 46:30 alitukseen, loppuaika 46:20. Eli vika kilsa muka 4:05, vaikka loppukirintynkä oli olematon.

Noin muuten tuli sellainen fiilis, että 4:30-kierroksiin Matinkylän jotakuinkin kilometrin mittaisella pururadalla perustunut kolmen avaintreenin ohjelma vaikutti absurdin sykkeen kestävyyteen, muttei mahdollistanut sen vauhdin ylläpitämistä. Keskisyke oli korkeampi kuin viimevuotisen Aalto-kympin maksimisyke, lähinnä siis kävin vetämässä jonkunlaisen kolmen vartin sydänkohtauksen. No, marraskuussa uusi yritys alle 45:n ja sitä ennen lisää rävellystä Vantaan puolikkaalla...

(PS. Hitto tätä joidenkin tapahtumien ketjujen pirstaloitumista.)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy