Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kolmekymppisen kolmekymppinen

Recommended Posts

Täytyypä tämäkin tapahtuma järjestää, kun tuli vanhan foorumin puolella lupailtua.

Vietän omaa 30-vuotissyntymäpäivääni järjestämällä 30 kilometrin juoksun. Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille foorumin kautta tutuille ja tuntemattomille juoksijoille. Tämän foorumin lisäksi en mainosta muuta kuin joillekuille juokseville tutuille, eli mitään suurtapahtumaa en ole järjestämässä vaan enemmänkin pienimuotoinen tapaaminen pienen kisan merkeissä.

Aika: Lauantai 8.7.2006 klo 13.00.

Paikka: Kuntokihara niminen lenkki Espoon Leppävaarassa. Kartalta löytää esim. osoitteen Pääskyskuja 11 vierestä. Parkkitilaa mielinmäärin Leppävaaran urheilukentän vieressä.

Reitti: Noin 990m lenkki (mittaan tarkemmin myöhemmin) eli 30 kierrosta ja ylijäävä matka alkuun. Sora ja asvaltti rinnakkain. Sora sisäkaarteen puolella useimmissa mutkissa. Melko tasainen, vain yksi muutaman metrin nousu.

Huolto: Hoidan tarjolle urheilujuomaa, vettä, banaania, suolakurkkua ja rusinoita. Jos on lämmintä ja sateetonta niin tarjolla on myös märkiä sieniä.

Ilmoittautuminen: Ilmoittakaa kesäkuun loppuun mennessä sähköpostilla alla olevaan osoitteeseen jos olette tulossa. Tarvitaan myös muutama vapaaehtoinen juomahuoltoon ja ajanottoon/kierroslaskentaan (itse aion juosta), ja näihin tehtäviin vapaaehtoiseksi voi ilmoittautua mielellään aikaisessa vaiheessa (mielellään vielä yksityisesti vaikka olisi vanhalla foorumilla jo lupaillut).

osoite.png

Aikaraja: Luvataan vaikka 4 tuntia. Eiköhän ajanottoa silti pidetä vähän kauemmankin käynnissä jos menee tiukille tuon kanssa.

Muuta: Mitään osallistumis- tai sijoituspalkintoja en voi luvata. Vaikka juhlistan juoksulla omaa syntymäpäivääni, mitään lahjontaa ei tarvitse edes ajatella (Tämähän on vain kenraaliharjoitus 70 vuoden päästä järjestettävälle synttäriultralle). Tätä foorumia lukee yli tuhat ihmistä, joten pidätän oikeuden rajoittaa osallistujamäärää tarvittaessa. Luultavampi lienee kuitenkin päinvastainen ongelma: Kun nyt edes joku tulisi. Yleistä peseytymistä juoksun jälkeen en voi luvata, mutta asun parin kilometrin päässä "kilpailukeskuksesta" ja jos joku tulee kaukaa niin eiköhän suihku järjesty ennen pitkää kotimatkaa.

• Replies 235
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 3 weeks later...

Saa sitten kommentoida ja ehdotella mitä tahansa, mitä pitää tärkeänä onnistuneen juoksutapahtuman kannalta. Esim. esittää toivomuksia huoltopöydän tarjontaan tai muuta.

Urheilujuomaksi ajattelin sitruunan makuista Puhti-urheilujuomaa 3% vahvuuteen sekoitettuna. Tuossa ei ole ylimääräisiä väri-, säilöntä-, ja makeutusaineita. Hiilarit pääosim maltoa ja maku tuossa 3% vahvuudessa varsin mieto. Pitäisi olla aika helposti siedettävä juoma kenelle tahansa. Olisikohan tuo 3% sopiva näinkin lyhyelle matkalle? Vettähän on myös tarjolla, jos haluaa laimeampaa.

Päivänsankarihan ei yli kahta tuntia lenkillä viivy tai järjestetään jokin käytännön pila porukalla. Kuten vaikkapa 12,195km:n sakkolenkki ;)

Kyllä kaksi tuntia riittää, joten ei tarvitse suunnitella piloja.

Vaikuttaa hienolta idealta. En laittanut vielä virallista ilmoittaumista, mutta merkkasin kalenteriini alustavasti. Jos sarjajako on a) juoksijat ja B) kihtiset naudat, niin ilmoittaudun jälkimmäiseen.

Meikäläisen kunnolla ei pääse edes maksimisuorituksella lähellekään Mensongen ja Luusalon vauhtia eli alle kahden tunnin, mut hiukan normaalin pitkiksen vauhtia kovempaa voisi vetää.

Kiinnostaisiko ketään jolkotella porukassa n. 4.30/km-vauhtia eli n. loppuaikaan 2.15? Tai sitten vaikka ekat 20 km 5.00/km ja viimeinen kymppi n. 4.15/km eli aikaan 2.21-2.23.

Voin kyllä mennä normaalia pitkisvauhtiakin eli 5.00/km, jos jotakuta kiinnostaa tuo vauhti. Ehdotuksia otetaan vastaan.

Masokistia ajatellen kannattaisi ehkä mennä vieläkin iisimmin, sillä Paloheinässä mun heikohkolla peruskestävyydellä ja vähillä kilometreillä realismia lienee noin kuuden minuutin km-vauhti.

Tähän ketjuun voi varmaan laittaa myös kisaveikkauksia:

Veikkaan Mensongea voittajaksi ajalla 1.50. Luusalo ottaa varman päälle ja kellottaa leikitellen ajan 1.58.

Uhotaan nyt sen verran, että itse oon kihtisten nautojen keskiryhmässä. Suomessa lomaileva kaius voittaa b-sarjan, ellei ole ehtinut korjailla maratonennätystään siihen mennessä.

Tuota noin, ajattelin ihan lenkille tulla. Eli lähetään tuosta 5min vauhdista ja ehkä alle, jos siltä tuntuu. Eli 2.20-2.30 vois olla mun aikahaarukka. Uskoisin kavereita tuohon vauhtiin löytyvän. Voittopokaali varattakoon minun puolestani päivänsankarille. Se olis muuten hurja vauhti tuo 1.50, Terwalla olin ajassa 1.56.30 30km:n kohdalla.

Tuota noin, ajattelin ihan lenkille tulla. Eli lähetään tuosta 5min vauhdista ja ehkä alle, jos siltä tuntuu. Eli 2.20-2.30 vois olla mun aikahaarukka. Uskoisin kavereita tuohon vauhtiin löytyvän.

Jep. Voisin tulla nimenomaan tuota vauhtia tai hiljempääkin, jos on vaativa maasto ja/tai hillitön helle.

Voittopokaali varattakoon minun puolestani päivänsankarille. Se olis muuten hurja vauhti tuo 1.50, Terwalla olin ajassa 1.56.30 30km:n kohdalla.

Niin tai sitten vain psyykkaat etukäteen, ja kumminkin innostunut kisaamaan.

Mutta palstan luxemburgilaisvahvistus pitää saada mukaan. Kuten myös Seppo, pohjoinen ulottuvuus ja kaikki muutkin.

Ai niin, se osallistujakatto... Mulle käy siinä tapauksessa myös toimitsijatehtävät. Pitkämatkalaiset etusijalle.

Kaikki kihtiset naudat samalle viivalle?

Joo, b-sarjaan voi olla tunkua. Odotellaan nyt, mitä päivänsankari sanoo tuosta sarjajakoehdotuksesta, jonka henkiset tekijänoikeudet kuuluvat sinne kurkunvääryyspolitbyrooseen.

Eikös tuo kihtinen nauta juonnu juuri siitä suunnitteilla olevasta direktiivistä sorkkaeläinten kihtitapausten eliminoimiseksi? Kaikkea ne kanssa meidän riesaksi keksivät.

Onneksi nykyään tiedetään syntipukit asiaan kuin asiaan. EU:n ja Lordin syytähän se on suomalaisten maratonkunnon heikkeneminenkin.

Kesälomasuunnitelmat on vielä auki, mutta jos olen maisemissa niin kyllä tuohon kohtaan pitkähkö kiihtyvävauhtinen lenkki sopisi oikein mainiosti. En tiedä miten kierroslaskenta on ajateltu järjestää, itse voin ottaa Suunto T6 + podin mukaan, sen matkamittauksen tarkkuushan riittää mainiosti siihen että 30 km kohdalla osaa pysähtyä. Jos pääsen paikanpäälle, niin noin 5 min/km (ja viimeisellä kympillä vaikka vähän lujempaa ehkä) varmaan olisi sopiva vauhti minullekin.

Corner, Mensonge, Pegasus ja kaikki muutkin:

Eiköhän tuosta saada kehitettyä sopivaa 4.50-5.00/km-vauhtia etenevä nylkkyryhmä. Jos kihti hellittää, niin halukkaat voivat kihdyttää viimeisellä kympillä.

Onhan tässä aikaa pähkäillä.

Ottaako Mensonge kovakuntoisimpana virallisen jäniksen vermeet? Ne jokaiselle jolkottelijalle tarpeelliset pitkät korvat ainakin tarvitaan.