Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Matalat sykkeet, matalat vauhdit?


Occam
 Share

Recommended Posts

Osaisiko joku valaista, mistä mahtaa johtua sellainen ongelma, kun en meinaa saada sykkeitä nousemaan millään. Sen kanssa voisi elää, mutta kun ei nouse vauhditkaan. Lenkit on sellaista tasapaksua puurtamista tyyliin 5:50/km ja keskisyke 130 (max 166).

Treenattua on tullut vanhaan tapaan keskimäärin n. 50km/vk, johon sisältyy yksi pitkis 23-25 km ja yksi vk 8-10 km ja muutama löysä lenkki lisäksi.

Finlandiaan aikaa enää 3½ vk ja tämä juttu ihmetyttää.

Link to comment
Share on other sites

Osaisiko joku valaista, mistä mahtaa johtua sellainen ongelma, kun en meinaa saada sykkeitä nousemaan millään. Sen kanssa voisi elää, mutta kun ei nouse vauhditkaan. Lenkit on sellaista tasapaksua puurtamista tyyliin 5:50/km ja keskisyke 130 (max 166).

Treenattua on tullut vanhaan tapaan keskimäärin n. 50km/vk, johon sisältyy yksi pitkis 23-25 km ja yksi vk 8-10 km ja muutama löysä lenkki lisäksi.

Finlandiaan aikaa enää 3½ vk ja tämä juttu ihmetyttää.

Sä olet jumissa. Tarkemmin, ylirasittunut. Liian runsas tai yksipuolinen treenaus ovat yleisimmät syyt. Kun sulla on ylirasitus päällä, siihen liittyy ymmärtääkseni hyvin usein sykejumi.

Ylirasituksesta täällä runsaasti ketjuja, jos tila on sinulle uusi tuttavuus. Maraton noin lähellä --> kysytään kärsivällisyyttä hoitaa ylirasitus pois päältä.

Link to comment
Share on other sites

Osaisiko joku valaista, mistä mahtaa johtua sellainen ongelma, kun en meinaa saada sykkeitä nousemaan millään. Sen kanssa voisi elää, mutta kun ei nouse vauhditkaan. Lenkit on sellaista tasapaksua puurtamista tyyliin 5:50/km ja keskisyke 130 (max 166).

Treenattua on tullut vanhaan tapaan keskimäärin n. 50km/vk, johon sisältyy yksi pitkis 23-25 km ja yksi vk 8-10 km ja muutama löysä lenkki lisäksi.

Finlandiaan aikaa enää 3½ vk ja tämä juttu ihmetyttää.

Jaa, itellä käy joskus noin kun esim. jalat on jostain syystä väsyneet (huonosti venetelty, vähän lihaskuntoharjotteita) tai myös ylimenokaudella kun lenkit on ehkä liiaksi pelkkää PK ta ja tuntuu vaikelta nostaa vauhtia ja sykekin pysyy alhaalla. Itsellä tähän auttaa venyttely, kevyt lihaskuntoharjoittelu, muutamat kevyet 50-100 m kiihdytykset lenkin lopuksi, riittävän kovavauhtinen VK harjoittelu ja tietysti lepo viimeisillä viikoilla.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy