Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Puolimaraton tulossa


suunto
 Share

Recommended Posts

Moi

Elikkäs siis meinaisin syyskuussa juosta puolikkaan toisen kerran elämässäni. Viime kerrasta on jo kaks vuotta ja silloin aika oli 2:10. Parannettavaa on siis. Oon kakskymppinen tyttö, oon harrastanut aina liikuntaa monipuolisesti ja vuosi sitten keväällä aloin juosta säännöllisesti 4-5krt viikko. Kysymys olis, että en oo harjoitellut varta vasten puolikkaalle joten kaikki pitkät lenkit on tekemättä. Tunti on pisimmät lenkit mitä oon nyt juossut, yleensä 40min-tunti. Sellasta kuntolenkkeilyä siis. Onko järkeä lähteä yrittämään kahden tunnin alitusta ilman pitkiä lenkkejä, mitä mieltä ootte, onko välttämättömiä? :)

Link to comment
Share on other sites

Onko järkeä lähteä yrittämään kahden tunnin alitusta ilman pitkiä lenkkejä, mitä mieltä ootte, onko välttämättömiä? :)
Syykuuhun on vielä useita viikkoja. Mikä estää kokeilemasta nyt kahden tunnin tai 21,1 km lenkkiä ja katsomasta, miten menee? Miksi et tekisi tässä esim 15 km lenkkejä? Onko jokin erityinen syy (vedonlyönti?) päästä alle kahden tunnin?
Link to comment
Share on other sites

Kyllä ehdottomasti aion juosta muutaman pitkän lenkin vielä ennen syyskuuta! Pointti oli vain, että en ole harjoituksissa juossut esim kerran viikkoon pitkää...:)

Ja ei ole mitään vedonlyöntiä. Ihan vaan itselleni juoksen ja tavote on alle kaks tuntia, joka testilenkin perusteella saattaapi toteutua :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mulla on vähän sama, että pitkät lenkit on jääneet juoksematta ja mielessä kuitenkin siintää puolikkaan juoksu vielä tänä vuonna. Mukamas ei ole ehtinyt pitkiä juoksemaan vaan ainoastaan noin kympin lenkkejä (9-12km) ja niillä nopeus on kehittynyt mukavasti. Neljännesmarathon meni "heittämällä" alle tuntiin. Eilen sain aikaiseksi ensimmäisen yli 15km lenkin tälle vuodelle ja ei vaan eväät meinannut riittää. Keli tosin muuttui aika kuumaksi lenkin puolessa välissä. Pitäisi vaan nyt tehdä noita pitkiä lenkkejä jotta saisi jalat tottumaan.

Pointti oli vaan se, että kannattaa niitä pitkiä lenkkejä tehdä jotta ne tottuu. Mulla olisi saattanut noutaja tulla puolikkaalla jos olisin erehtynyt lomalla kokeilemaan.

Link to comment
Share on other sites

Mun mielestä hyvä peruskunto vaikuttais kyllä siltä, että 2 tunnin alitus ei ole mikään ylivoimainen. Toisaalta et kerro sitä, millaisella vauhdilla juokset peruslenkkejä. Jos lenkki kestää tunnin, niin juoksetko silloin alle vai yli 10km? Kuitenkin tuo 4-5 kertaa viikossa lenkkeilyä varmasti riittää siihen että kunto ei lopu kesken. Kun olet jo 2.10 juossut matkan kertaalleen niin kuitenkin hyvät mahdollisuudet on myös tuo 2 tuntia alittaa. Pari pitkää lenkkiä, esim.16km tai yli 1h30min rauhallisesti ja sitten kisaamaan! Kuitenkin pitkällä lenkillä kiinnitä enemmän huomiota siihen että aikaa kuluu, kuin mitä siihen, että paljonko matkaa kertyy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy