Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Maraton jää väliin, tyhjä olo jää

Ohno
 Share

Recommended Posts

Näyttää siltä että joudun jättämään HCM:n väliin. Elämäni ensimmäinen maraton. Odotin sitä, harjoittelin sitä varten, mietin ja pohdin. Tiedän että olisin jaksanut juosta sen maaliin asti. Ja nyt, en voi lähteä mukaan. Mahavaiva estää juoksemisen. Onpa tyhjä olo. Vaikkei maraton ole maailman tärkein asia, huomaan nyt kuinka paljon se merkitsi. Se taisi olla minulle enemmän kuin vain 42 kilometriä. Ehkä joskus uudestaan. Mutta voi mikä tyhjyys nyt vallitsee mielessä. Ja melkein on tippa linssissä. Ei minulla ole kysyttävää, mutta olipa maratonharjoittelu...

Maratoneja on maailma puolillaan ja aina voi mennä jollekin toiselle. Isoin ongelma onkin henkinen, kun on asettanut mielensä siihen yhteen, harjoitellut se mielessä ja katsellut maisemia sillä silmällä että 'tuolla minä juoksen elokuussa' ja sitten on pakko luopua, sulattelussa menee näköjään aikansa.

Maratoneja on maailma puolillaan ja aina voi mennä jollekin toiselle. Isoin ongelma onkin henkinen, kun on asettanut mielensä siihen yhteen, harjoitellut se mielessä ja katsellut maisemia sillä silmällä että 'tuolla minä juoksen elokuussa' ja sitten on pakko luopua, sulattelussa menee näköjään aikansa.

Tuo varmaankin vastaa kokemuksena sitä, kun ensimmäisen kerran joutuu keskeyttämään maratonin. Sen jälkeen kaikki onkin helpompaa.

On toki, mutta jos siirtymä on lyhyt (esim. kuukausi), pari viikkoa aikaa treenata enemmän.

Jos et ota uutta tähtäintä pian, päivät ennen on kidutusta ja sen jälkeekin, kun kuuntelee/lukee kokemuksia ko. maratonista.