Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ti 27.7. - Unikeonpäivä

met
 Share

Recommended Posts

10km iltapäivän ratoksi. Ihmettelin alussa kun ei satu yhtään ja juoksu oli yhtä juhlaa, joten aika kovaan alkuvauhtiin siihen verrattuna mitä olen viimeiset kuukaudet voinut juosta. Sitten muistin että aloitin eilen illalla kuurin Burana 600:illa. Ehkä pari sellaista vaikutti, koska tosiaan vasta 4km jälkeen tuli jalkakipuja ja selkäkipu vasta ehkä 8km kohdalla. Aikamoista halleluujaata oli kun pystyin semikivuttomasti vetämään alle 5min/km tahtia lenkin tuossa. Tosin en uskaltanut vetää mitään pitkistä, vaan tuollainen lyhyt pyrähdys.

EM kisoista villiintyneenä lähdin urheilukentälle ja kiersin helteessä 20 kierrosta, eli 8km. Mukana 5- ja 6-vuotiaat kierroslaskijat, jotka kylläkin keskittyi enimmäkseen eväiden syöntiin ja leikkimiseen :-) Mutta pääasia että viihtyivät ja äiti sai juosta. Enemmänkin oisin juossut mutta tytöllä meni tikku sormeen ja oli lähdettävä kotiin ensiapupuuhiin. Kiva oli kiertää kenttää piiiitkästä aikaa!

Iso-veikka (-74) tuli kylään ja päästiin yhteislenkille, ensi kertaa ehkä n. 25 vuoteen. Voisin melkein arvailla, että kyseessä oli toinen yhteislenkki pienen elämämme aikana. 2v oli aika iso ero silloin joskus, ja nyt aikuisena ollaan asuttu hieman eri suunnissa. _Api_ saatiin vielä kolmanneksi mukaan. Ja pieni esittelyreissu järven ympäri tuli tehtyä. Ja päätepysäkki oli kaverin rannassa, jossa tietenkin oli pakolliset pullikoinnit.

Mukava lenkki mukavan rauhallista tahtia. 12.13km tuli taivallettua 5.47-vauhtia. Eipä uskoisi, että kyseessä on kaveri, joka kolmisen kuukautta sitten jaksoi hädin tuskin juosta 200m (ja elopainoa oli +10kg enemmän), ja joka viikko sitten testasi puolikkaan "treenilenkillä" 1.53. Ylpeä olen broidistani. Kohta tarttee kiristää tahtia ettei pääse ohi. Vähän jo "huolestuin" viikko sitten, kun olin itse raskaammassa kunnossa, mutta nyt sentään ollaan palattu päiväjärjestykseen, vaikka kyllä voisi sen 5-6kg helposti itsekin ottaa näistä kesäkiloista pois.

12.13km, 1.10.08, 5.47/km