Jump to content
Juoksufoorumi.fi
Sign in to follow this  
jamaatta

Kompressiosukat ultrailussa

Recommended Posts

Mie olen alusasua ja sukkia myöten aina kompuraan kiedottuna, tykkään ihan hemmetisti. Sitä en tiiä, onko niistä sen suurempaa apua, mutta onhan ne ihan ykkösmukavat päällä, eikä ikinä hierrä mistään ainakaan minulla. Niken kompressioalusasut on ihan ykköset, mitä minulla on, mutta stadiumin soc alusasutkin toimii ihan loistavasti ja on halpojakin. Säärystimistä ja sukista parhaat on ehdottomasti compressportin tuotteet. Talvella tosin käytän Mico Oxi-Jetin sukkia, jotka on paksummat kuin normi kompressiosukat ja näin syyskeleille on toiminut muuten ihan lidlistä ostetut kompressiosukat ja niiden päälle olen vetänyt vielä zeropointin säärystimet. Mie kyllä suosittelen noita kompressiotuotteita omilla kokemuksillani kaikille, on ne vain niin mukavat pitää päällä.

^mun häätyy kans ottaa ostoslistalle muitaki tuottehia ku sukkia. Olen pistäny silmälle länsinaapurin tiukasti mainostaman 2XU Compression- tuotemalliston (mm. Runner's Worldissa joka kerta), ja ainakin ovat hyvännäkösiä kampheja :D (kuten noi trikoot!) Näkyy mm. zalando.fi myyvän noita ja varmaan miljoona muutakin lafkaa.

:WTF:Jännä, että zalando käyttää trikoista nimitystä "sukkahousut" :D

http://www.2xushop.co.uk/

Ei ole kokemusta sen enenmpää skinsseistä kuin kompressiosukistakaan.

Tommosta olin kirjoittanut tähän ketjuun lähes neljä vuotta sitten. Sittemmin minusta on tullut vannoutunut kompressioasusteiden käyttäjä, joskaan kompressiosukkia en ole vieläkään oppinut käyttämään, vaan käytössä on Compressportin R2-säärystimet, joissa tuntuu olevan kompressiota aika tavalla enemmän kuin mm. Skinsin vastaavassa tuotteessa.

Ainakin omalla kohdallani olen huomannut, että kompressioasusteet (lähinnä säärystimet ja trikoot) pitävät pohkeet + reidet yhteistyökykyisenä muutaman tunnin pidempään ja 24 h juoksussa voi lopputulokseen olla aika huomattava merkitys sillä "kuoleeko" jalat 12 h vai 20 h kohdalla.

Myös kompressiopaitoja olen kilpailuissa kokeillut ja voi olla, että paidan tarjoama tuki pitää keskikropan paremmin kuosissa pitkissä suorituksissa, mutta tässä suhteessa en ole huomannut yhtä selvää vaikutusta kuin alakropan osalta.

Eka ultra tuli tosiaan korkattua viime keväänä Kuopiossa ja kompressiosukissa. Ei ole valittamista, todennäköisesti näin jatkankin; ei tullu rakkoja, ei hiertymiä, koivet pysyivät toimintakykyisinä alusta loppuun saakka. Toki kyseessä oli vain miniultra 6 tuntia, mutta k-sukat olivat erittäinkin hyvät lenkille.