Jump to content
Juoksufoorumi.fi

8.7 to


 Share

Recommended Posts

Tänään ei ollu rennon tuntusta, johtuen varmaankin tosikosteen lämpösestä kelistä ja 2 peräkkäistä hunosti nukuttua yötä takana.

No ei mikään ihme, jos oli tukkoista. Itsellä otti hengityksen päälle kävellä parkkipaikalta toimistoon ja nousta portaat. Katselin sitten Testbedistä, niin hyvinhän tuo suhteellinen kosteus huitelee tuolla 90 %:n kieppeillä :)

Link to comment
Share on other sites

No ei mikään ihme, jos oli tukkoista. Itsellä otti hengityksen päälle kävellä parkkipaikalta toimistoon ja nousta portaat. Katselin sitten Testbedistä, niin hyvinhän tuo suhteellinen kosteus huitelee tuolla 90 %:n kieppeillä :)

Ei tuo saunan kosteusmittari hirveesti huijannu, kun näytti 95%. Ei ole Sairasen keli tämä ;(

Link to comment
Share on other sites

Päätin jo eilen, että tänään viimeistään on pakko hakea itseluottamusta kovan lenkin muodossa, Ja sinne siis heti aamusta, lämpötilan ollessa vielä suht maltillinen (+22). Garminiin asetin 15km ja 4.50-vauhdin, ja ajattelin että jos tuon saan vedettyä, niin se riittää hyväksi itseluottamuslenkiksi ensi viikon lauantain maratonia silmällä pitäen.

Ensimmäiset 2km meni jalkojen tuntemuksia kokeillen, ei tuntunut missään. Sen sijaan olo oli aika raskas ja kankea. Seuraavat 3km tuntui jo hieman jalassakin, ei kuitenkaan mitään kipua vaan kireyttä. Kävi mielessä saman tien kurvata kotiin ja tilata hieroja, ihan vain varuiksi kun puoliso mainitsi tuon vasurin olevan aika kova verrattuna oikeaan pohkeeseen... 5-8km oli kaikkein pahimmat. Tuli muka jano, kuuma ja hiki ja askelkin muka muuttui raskaaksi. Olin jo kääntymässä kotiin ja TAAS luuseroimassa, kunnes päätin ettei nyt anneta periksi. Mennään vaikka väkisin se 15km. 4km ennen kotia (kun tajusin että jaksan sittenkin) päätin vielä lisätä vauhtia. Ihan vain osoittaakseni itselleni, että kyllä se kunto siellä jossain on. Ja loppu tulikin aika vauhdilla, vaikka kuitenkin suht rennosti. No... kyllä viimeisellä 500 metrillä laittoi jo "vähän" hengästyttämään.

Tää oli just semmoinen lenkki mitä ennenkaikkea pää tarvitsi. Eipä tarvitse voivotella kotona että jätinpä kesken kun on sitä ja tätä ja kun on vielä flunssakin. Ihan sama mikä on olotila 17.7 tai mikä on sää. Hämeenlinnaan mennään ja vedetään täysillä ja katsotaan sitten mihin se riittää. Ajalla ei ole mitään merkitystä, kunhan ei enää tule noita viime viikkojen luuserointeja, ikinä.

15km, 1.10.35 (4.42/km), viimeiset 4 kilometriä 4.42,4.32,4,23,3,49

EDIT: Ilmankosteus näyttää olevan 93% tällä hetkellä Hämeenlinnassa (Tesbed).

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

15km, 1.10.35 (4.42/km), viimeiset 4 kilometriä 4.42,4.32,4,23,3,49

EDIT: Ilmankosteus näyttää olevan 93% tällä hetkellä Hämeenlinnassa (Tesbed).

Jos pääset tällä kelillä alle 3.30 niin saat sen kossun, minkä lupasin 3.20 alituksesta ja jos vedät alle 3.20 niin saat kaksi!!

Miulla tämä keli vaikuttaa noin +10-15s/km vauhtiin.

Link to comment
Share on other sites

vl-5*1000/1000

läm 2km@5.02 + vl-10km@4.40 + 0,68km@5.21

yht 12,68@4.45

Reippaissa vauhit 4.26 - 4.18 väliin palautukset 4.54 - 4.59.

Tänään ei ollu rennon tuntusta, johtuen varmaankin tosikosteen lämpösestä kelistä ja 2 peräkkäistä hunosti nukuttua yötä takana. No ehken huomenna kulkee taas??

Päätin jo eilen, että tänään viimeistään on pakko hakea itseluottamusta kovan lenkin muodossa, Ja sinne siis heti aamusta, lämpötilan ollessa vielä suht maltillinen (+22). Garminiin asetin 15km ja 4.50-vauhdin, ja ajattelin että jos tuon saan vedettyä, niin se riittää hyväksi itseluottamuslenkiksi ensi viikon lauantain maratonia silmällä pitäen.

Ensimmäiset 2km meni jalkojen tuntemuksia kokeillen, ei tuntunut missään. Sen sijaan olo oli aika raskas ja kankea. Seuraavat 3km tuntui jo hieman jalassakin, ei kuitenkaan mitään kipua vaan kireyttä. Kävi mielessä saman tien kurvata kotiin ja tilata hieroja, ihan vain varuiksi kun puoliso mainitsi tuon vasurin olevan aika kova verrattuna oikeaan pohkeeseen... 5-8km oli kaikkein pahimmat. Tuli muka jano, kuuma ja hiki ja askelkin muka muuttui raskaaksi. Olin jo kääntymässä kotiin ja TAAS luuseroimassa, kunnes päätin ettei nyt anneta periksi. Mennään vaikka väkisin se 15km. 4km ennen kotia (kun tajusin että jaksan sittenkin) päätin vielä lisätä vauhtia. Ihan vain osoittaakseni itselleni, että kyllä se kunto siellä jossain on. Ja loppu tulikin aika vauhdilla, vaikka kuitenkin suht rennosti. No... kyllä viimeisellä 500 metrillä laittoi jo "vähän" hengästyttämään.

Tää oli just semmoinen lenkki mitä ennenkaikkea pää tarvitsi. Eipä tarvitse voivotella kotona että jätinpä kesken kun on sitä ja tätä ja kun on vielä flunssakin. Ihan sama mikä on olotila 17.7 tai mikä on sää. Hämeenlinnaan mennään ja vedetään täysillä ja katsotaan sitten mihin se riittää. Ajalla ei ole mitään merkitystä, kunhan ei enää tule noita viime viikkojen luuserointeja, ikinä.

15km, 1.10.35 (4.42/km), viimeiset 4 kilometriä 4.42,4.32,4,23,3,49

EDIT: Ilmankosteus näyttää olevan 93% tällä hetkellä Hämeenlinnassa (Tesbed).

Äijät menee hirmukyytiä kovissa keleissä :thumbsup:

Itellä maltillinen fillarilenkki.

60km 26,1km/h

Link to comment
Share on other sites

Jos pääset tällä kelillä alle 3.30 niin saat sen kossun, minkä lupasin 3.20 alituksesta ja jos vedät alle 3.20 niin saat kaksi!!

Miulla tämä keli vaikuttaa noin +10-15s/km vauhtiin.

En varmasti vedä alle 3.20. Tuossa 3.30-ajassakin riittää tekemistä. On se kuitenkin aika rankkaa touhua. Toivotaan nyt että ensi viikon LA olisi 16 astetta lämmintä, pilvistä ja sateenraikas sää.

Link to comment
Share on other sites

Rantamaratonin päivitettyyn reittiin tutustumista rantaosuudella, 13.5 km.

Pakko kai se on itselle myöntää että tämä keli vaikuttaa parikymmentä sekkaa kilsavauhtiin. Ei vaan kulje.

Mikähän mahtaa olla fysiologinen selitys sille ettei ilma tunnu kulkevan? Sama määrä happimolekyyleja kai ilmassa on edelleen, lämpötilasta ja ilmankosteudesta riippumatta. Miksei elimistö pysty käyttämään niitä niin hyvin hyväkseen?

Link to comment
Share on other sites

Yht 7 km: 2 km VR + 2x 800m/ 400m hölkkäpalautukset + 2x 400m/ 200m kävelypalautukset + 1 km paljasjalkajuoksentelua keskinurtsilla + 1km verraa kotiin. Teki kyllä niin pahaa:tongue0014:, että pakkohan ton on tehdä hyvääkin. Nää oli ensimmäiset alle tonnin vedot, (jos jotain vauhtileikittelypätkiä ei lasketa)mitä olen tehnyt ja radalla en ole käynyt juoksemassa aiemmin muutenkaan. Vauhdeista ei tässä yhteydessä sen enempää :hali_hehe: .

Nyt kun katsoin, niin itse asiassa noi vauhdit kuitenkin osuu mc millanin antamiin speed workout -rajoihin 400 ja 800 metrillä :thumbsup: .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy