Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ruskamaraton Levillä 11.9.2010

Recommended Posts

• Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Leville lähtö kohta edessä ja ekakertalaisena mietityttää sää, reitti ja muut järjestelyt. Onko luvassa lunta ja pakkasta, vai riittääkö trikoot? Onko reitti raskas/mäkinen, mennäänkö tunturiin vai pysytäänkö pikitiellä? Huoltoa kai on, onko se tiheämmässä, kun poronkusema? Kannattaakohan ilmota etukäteen, ettei tule paljon lapinlisää?

Mulle on riittänyt Leville juoksushortsit ja pitkähihainen paita. Niin ja alussa voi olla hanskat kädessä, jotka voi heittää mäkeen kun tulee lämmin. MUtta toisaalta, siellä saattaa olla lämminkin. Senhän näkee sitten. Onhan tuota joskus kai tullut vettäkin.

Reittihän on mäkinen, mutta ei mun mielestä mitenkään ylivoimainen. Sehän tasoittuu kun lähestytään Kittilää. Mäet on lähempänä Leviä. Tuovat oikeastaan kivaa vaihtelua.

Pikitiellä pysytään ja yleensä porukat vetää kauden ennätyksensä siellä, vaikka niitä mäkiä saa kiivetäkin. Johtuneeko sitten siitä, että ovat kunnossa kesän juoksujen jälkeen.

Täällähän on paljon puhuttu jostain marraskuun marasta jossain Rauta...ööö..en muista. Mutta kuitenkin järkyttävän mäkinen ja raskas reitti. Levi ei kuvauksista päätelleen yllä samaan sarjaan ja on ihan "normaali" maratonreitti eli ei ole mikään henkiinjäämistaistelu vaan mun mielestä sitä on ollut ihan kiva juosta. Kivempi kuin tasaista kaupunkimaratonia. Mutta tästä jokainen on tietenkin ihan omaa mieltään. Kirjoitan vain oman kokemukseni ja sen, miltä musta se on tuntunut.

Tsemppiä sulle Himpura Levin ruskan nautiskeluun.