Jump to content
Juoksufoorumi.fi

r
Sign in to follow this  
noP

Varastettu Felt B2

Recommended Posts

Piti lähteä Kiskoon huomenna ja Joroisille kahden viikon päästä. En nyt sitten lähde. Joku vei yöllä pyörän lukitusta kattotelineestä omakotitalon pihasta Tampereelta Pispalasta. Laittakaa puskaradiota eteenpäin, jos joku myy Feltin osia, Dura-Ace osasarjaa, Zippin 808 tuubikiekkoja (etu + taka) tai Rotorin 53 piikkistä aero eturatasta. Kaikki tiedot kiinnostavat.

Ainiin, myydään 8 kk rakenettu pohjakunto, pikkuviimeistelyä vaille valmis :(

-pete

(Petri{ät}Litmanen.fi / 0505575905)

post-788-14304184827784_thumb.jpg

On kyllä nahkeaa! Laita myös fillarifoorumille tietoa, ei tota kukaan saa sen jälkeen myytyä.

Mitä kokoa muuten edustat? Mulla meinaan on ihan jees (no ei nyt noin hieno...) tripyörä, joka olisi lainattavissa varmaan koko tän kuun. Helsingissä tosin. Siis jos haluat Joroisilla (ja sitä ennen) ajella.

On kyllä nahkeaa! Laita myös fillarifoorumille tietoa, ei tota kukaan saa sen jälkeen myytyä.

Mitä kokoa muuten edustat? Mulla meinaan on ihan jees (no ei nyt noin hieno...) tripyörä, joka olisi lainattavissa varmaan koko tän kuun. Helsingissä tosin. Siis jos haluat Joroisilla (ja sitä ennen) ajella.

Kiitoksia Pölhö ja kaikki muutkin, kuusi triatleettia on jo tarjonnut lainapyörää, on tämä hieno ja epäitsekäs yhteisö :) Uuden pyörän hankintaprosessikin on jo alkanut, alkaa elämä voitaa... mutta silti vielä välillä harmittaa niin vietävästi... Oltiin Feltin kanssa hyvää pataa ja paljon nähty.

Tähän voisi pistää jonkun kommentin miten arvokkaita harrastusvälineitä säilytetään...

Lukittuna ja kiinni kahlittuna - jopa kuljetuksen ajan ja 999 tapauksessa tuhannesta säilytys lukituissa sisätiloissa. Oikeassa elämässä vaan tulee ihan väistämättä joskus ennaltasuunnittelemattomia tilanteita, joissa joutuu ottamaan riskejä. Kiitos Jupis kuitenkin viisaasta vinkistä.

Miten voro sai pyörän irti telineestä? Vai lähtikö koko teline mukaan?

Teline oli vaurioitumaton (Thulen uudempi malli) ja edelleen lukittuna "leuat kiinni". Olivat ilmeisesti inventoineet että osissa oli riittävä "business case" ja mahdollisesti katkaisseet hiilarirungon alaputkesta. Hiljaa ovat kuitenkin touhuilleet, koska vaimo oli nukkunut 10m:n päässä tuuletusikkuna auki. Itse olisin kyllä taatusti herännyt, tosin ei olis tarvinnut edes herätä, jos vain olisin päässyt duunista yöksi kotiin ja saanut pyörän sisään.

Hiljaa ovat kuitenkin touhuilleet, koska vaimo oli nukkunut 10m:n päässä tuuletusikkuna auki. Itse olisin kyllä taatusti herännyt, tosin ei olis tarvinnut edes herätä, jos vain olisin päässyt duunista yöksi kotiin ja saanut pyörän sisään.

Tämä kuulostaa siltä, että aamulla on kotona käyty taatusti keskustelua siitä, että miksi puoliso ei nostanut filoa auton katolta sisälle... :P

Mitenkäs vakuutukset? Ei laskettane, että pyörä olisi ollut lukittu(?)

Jos minä olisin maailman keisari, niin harrastusvälinevarkauksista tuomittaisiin rikoksentekovälineet (eli vasen tai oikea käsi tai molemmat) menetettäviksi valtiolle.

Tämä kuulostaa siltä, että aamulla on kotona käyty taatusti keskustelua siitä, että miksi puoliso ei nostanut filoa auton katolta sisälle... :P

Mitenkäs vakuutukset? Ei laskettane, että pyörä olisi ollut lukittu(?)

Jos minä olisin maailman keisari, niin harrastusvälinevarkauksista tuomittaisiin rikoksentekovälineet (eli vasen tai oikea käsi tai molemmat) menetettäviksi valtiolle.

No täytyy sanoa, että vaimokulta ei ole ikinä sanonut poikkipuolista sanaa harrastuksen viemän ajan tahi rahan suhteen, mitä kumpakaan ei voi pitää määrällisesti vähäisenä, joten olisi kyllä kohtuutonta olettaa, että se huolehtisi vielä välineistäkin :)

Kyllähän pyörä oli mitä suurimmassa määrin lukittu ja vielä paikoilleen lukittu, joten ei siitä tarvinnut vakuutusyhtiössä edes keskustella. Kotivakuutus korvasi ja korvasi rehdisti, niin että harrastus saa jatkua välineiden tasosta tinkimättä.

Guest Rekisteröimätön

Moro!

Minulle kävi samoin Tampereen Tammelassa 1.7. Kattotelineeseen lukitut pyörät, Bianchi ja Giant, lähtivät vorojen mukana aamuyöllä, kun olin viimeistelemässä pakkauksiani. Kattotelinekin ilmeisesti ihan sama kuin sinulla. Todella törkeää hommaa. Tavalla tai toisella pitäisi saada tekijät kiinni.

Silti hyvää pyöräilykesää sinulle, terveisin Jukka.

Laitetaan nyt yksi tapauskertomus lisää. Tampereella katosi keväällä lukitusta pyörävarastosta 3 pyörää. Tutun taloyhtiöstä samana yönä lukitusta pyörävarastosta 4 pyörää. Varkaiden pakettiauto jäi valvontakameraan vaan tuskin sitä kautta kiinni jäävät. Tuntuu tällä seudulla olevan ammattiporukka liikkeellä, kun lukot eivät pidättele. Kotivakuutus toki korvasi, mutta eipä enää uusia Focuksia lapsille hankita. :/