Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Testijuoksua, mara lähestyy

Charlie
 Share

Recommended Posts

Mara olis 6,5 viikon päästä. Jonkinlainen testijuoksu olisi paikallaan, kun jäi HCR:stä epävarma olo, mielestäni olen kovemmassa kunnossa kuin mitä HCR:n 2:00 antaa ymmärtää. (Odotin 1:50 - 1:55 tulosta, alussa oli sitä jengiä edessä ja jäin tavoitevauhdista ja liika tavoitevauhdin takaisin kiriminen ilmeisesti hapotti jalat tönköiksi)

About 4:20 voisi olla realistinen tavoiteaika? Mieluummin ottaisin pikkuriskillä maksisuorituksen, kuin lähtisin varman päälle tekemään helppoa juoksua.

Kuinka pitkän tässä tohtisi vielä täpöllä juosta että saisi vähän osviittaa kunnosta? Millaista vihjettä esim 5km kisatulos antaa mielestänne maralle?

Huhtikuussa meni 10 km 52 min, mutta siitä on kyllä kunto parantunut.

Kuinka pitkän tässä tohtisi vielä täpöllä juosta että saisi vähän osviittaa kunnosta? Millaista vihjettä esim 5km kisatulos antaa mielestänne maralle?

Mä juoksin 10km testinä 20pv ennen tulevaa maratonia. Ja sain kyllä aika tiukan maksimijuoksun aikaiseksi, vaikka vähän väsyneillä jaloilla tuli yksin juostua. Tosin olen varma, ettei tätä (läheisyyttä) palstalla suositella. Mutta itse olen taas hieman luottavaisempi lähtemään maratonille, ehkä vähän kovempaa kuin mitä oli tarkoitus, tuoreilla jaloilla levänneenä vajaan 3vk:n päästä.

Mara olis 6,5 viikon päästä. Jonkinlainen testijuoksu olisi paikallaan, kun jäi HCR:stä epävarma olo, mielestäni olen kovemmassa kunnossa kuin mitä HCR:n 2:00 antaa ymmärtää. (Odotin 1:50 - 1:55 tulosta, alussa oli sitä jengiä edessä ja jäin tavoitevauhdista ja liika tavoitevauhdin takaisin kiriminen ilmeisesti hapotti jalat tönköiksi)

Huhtikuussa meni 10 km 52 min, mutta siitä on kyllä kunto parantunut.

About 4:20 voisi olla realistinen tavoiteaika? Mieluummin ottaisin pikkuriskillä maksisuorituksen, kuin lähtisin varman päälle tekemään helppoa juoksua.

Kyllä tuo puolikas antaa aihetta odottaa 4:20:n alitusta, jopa 4:15:n alle. Kymppi viittaisi vielä kovempaan aikaan, ehkä 4:10:n alle. Tosin jos et ole kestävyystyyppiä tai pitkiä lenkkejä ei ole tullut hirveästi tehtyä, voi olla että jäät noista ajoista. Mutta kokeilemallahan tiedät sitten.

Jos aikaa on noinkin paljon, ehdit juosta vielä vaikka puolikkaankin, jos vain saat sen sovitettua muuhun harjoitteluun. Lyhyemmästä kisasta tosin palautuu nopeammin, mutta se antaa vähemmän tietoa. Ehkä kymppi voisi olla sellainen sopiva testijuoksu.

Äsken tuli vetästyä 5K testijuoksu: 5 km, 24min. Tarkoittaa vauhtia 4:47 min/km.

Yritin päästä vauhtia 4:40 mutta Garminin virtuaalikaveri päihitti. Ehkä levänneenä kisassa lappu rinnassa 23 min menisi.

Pistää mietteliääksi, McMillan tarjoaa 3:54 maralle, joka on kyllä aivan liian kova aika mulle. Ehken 10km pitäis juosta vielä?

Äsken tuli vetästyä 5K testijuoksu: 5 km, 24min. Tarkoittaa vauhtia 4:47 min/km.

Yritin päästä vauhtia 4:40 mutta Garminin virtuaalikaveri päihitti. Ehkä levänneenä kisassa lappu rinnassa 23 min menisi.

Pistää mietteliääksi, McMillan tarjoaa 3:54 maralle, joka on kyllä aivan liian kova aika mulle. Ehken 10km pitäis juosta vielä?

No täähän on helppo... Ajattelit, että olet ehkä kovemmassa kun 4.20-kunnossa, ja 3.54 on sitten taas aivan liian kova, joten.....

10km tuntiin (6.00/km) alkuvauhdilla liikkeelle, ja jos 30km:n kohdalla olet 3h:n kuluttua, niin sitten voitkin joko fiilisten mukaan kiristää, tai taistella ehkä pari minuuttia hyytyenkin.

6.00/km tasasesti antaa maratonilla ajaksi 4.13.12... eipähän tarvitse ynnäillä sekunteja tms.

Munkin muuten piti mennä tota vauhtia (6.00/km) Hiekkaharjussa, mutta jostain kumman syystä tulikin lähdettyä hieman reippaammin... No jälkikäteen katsottuna olikin oikea ratkaisu. Ei tullutkaan noutajaa ja jäi vähän hyytymisvaraa loppuun.

Muokattu