Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Finlandiatreeni

met
 Share

Recommended Posts

Olen tulossa huomenna Jyväskylään. Treeniohjelmassa on 29 km, jonka loppupuolella 16 km maratonin tavoitevauhtia. Sattuisiko löytymään seuraa Jyväsjärven kiertoon seuraavilla spekseillä? Lähtö Alban rannasta illasta, esim. klo 18. Yksi kierros 5.00-4.45/km, jonka jälkeen kiihdytys 4.15/km haminoille. Sillä vauhdilla reilu kierros (Kuokkalan sillalle) ja hölkäten takaisin Matinniemeen.

Turhan viime tippaan jäi tuo mun kutsu. Velipoika lähti onneksi sparraamaan fillarilla. Melko lämmin ja tuulinen keli oli. Lisäksi viime viikon flunssa tuntui sykkeissä sen verran, että kisavauhtinen piti jättää vähän vajaaksi (14 km), ettei treenistä tullut kohtuuttoman kovaa.

Muistaakseni kaksi maratreeniä on vielä ohjelmassa. Koitan laittaa ensi kerralla vähän aiemmin ilmoituksen jos olen tulossa Jyväskylään juoksemaan niitä.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hyvä kun nostit! Olen tulossa (paraikaa junassa). Yli 30 luvassa taas sunnuntaipäivälle, joten pitää lähteä vähän aikaisemmin. Mutan kanssa ollaan sovittu tapaaminen Kuokkalan sillan alle kaupungin päähän klo 9. Alkuun verraillaan vitosen verran noin vitosen vauhtia. Jos se tuntuu paremmalta niin messiin vaan!

Treeni takana, sisälsi 16,95 km, 4:37/km (tarkkaan 3:15-maratonin vauhtia).

Alkuverryttelyksi hölkkäsin sillan alle moikkaamaan muta:a ja met:iä. Sitten vielä verkkaa Ylistön sillalle, josta aloitin oman vetoni. Tarkoitus oli juosta noin 20 km:ä noin 4:40/km. Alku oli tietenkin helppoa, mutta jo noin 5 km:n jälkeen aloin tuntea lämmön nahoissani. Kympin jälkeen oli jo selvää, etten 20 km:ä tulisi juoksemaan. Lopussa tunnelmat alkoi vastaamaan jo maratonin hyytymisvaiheen menoa. Harjoitus oli ehkä vähän liiankin kova minulle.

Onneksi aurinko ei päässyt porottamaan kovasti, mutta ei tuo kostean lämminkään ilma mitään herkkua ollut (lämpö oli kait hellerajoilla). Vahvisti ajatuksiani siitä, etten ikinä tule juoksemaan maratonia hellesäässä, tuskinpa puolikastakaan.

Loppuverraksi hölkkäsin takaisin päin Mattilanniemeen uimaan. Meniköhän muilla suunnitelmien mukaan, eivät ainakaan tulleet vastaan loppuverryttelyn aikana?

Muokattu
Poistettu toistuva ylimääräinen sana