Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hullu yritys: Hopeamitali (<7h30) Comradesilla 2014

Recommended Posts

• Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Baltsu onko mitalikahvittelu missä? Vai vieläkö projektisi on käynnissä?

Törmäsin viime yönä Cotton Clubilla kundiin, joka on South Africasta ja kertoi saavuttaneensa tuon Silver mitalin Two Oceanissa. Sehän on 56k ja tosiaan 4 tuntia raja. Se on täällä duunissa ja pitää jotain isoja jahteja kunnossa. Siis ei kapteeni, vaan muu miehistön jäsen.

Oli muuten hauska meininki. Sen jälkeen olin jossain müncheniläisessä porukassa, he eivät olleet juoksijoita. Lopuksi olin jo kerran lähtenyt ko. klubilta pois ja antanut ovimiehelle tippiä ja jutellut matkalla keskustaan joidenkin mimmejen kanssa kunnes joku baskilainen vesipallojoukkue tuli kadulla vastaan ja ottivat minut uudelleen viihteelle, kun minun piti näyttää mukamas missä baarissa on vielä meininkiä. No ne sulkivat kaikki sitten pian, mutta erikoista tässä tilanteessa oli se, että jos heidän piti tänään pelata sijoitusottelu 7-8 sijoista sitä vesipalloa niin miten voivat olla yöllä kännissä. Joo-o, hulluja ovat siis muutkin.

joku baskilainen vesipallojoukkue tuli kadulla vastaan ja ottivat minut uudelleen viihteelle, kun minun piti näyttää mukamas missä baarissa on vielä meininkiä. No ne sulkivat kaikki sitten pian, mutta erikoista tässä tilanteessa oli se, että jos heidän piti tänään pelata sijoitusottelu 7-8 sijoista sitä vesipalloa niin miten voivat olla yöllä kännissä. Joo-o, hulluja ovat siis muutkin.

Pari kaveria pelaa vesipalloa ja sanovat, että ihan hyvin kanuunassa pystyy pelaamaan, mutta juoksemaan eivät lähtisi. Kyllähän se suihkukin parantaa yleensä oloa, (vesi vanhin voitehista) , mutta ei kyllä ite tulis mieleekään lähteä pulikoimaan, saattais löytyy melko nobeasti ukko altaanpohjasta.

Juu, Ei nuo reissut tuon kummoisempia valmistautumisia tarvitse. Kaverilla sentään oli seuraa mukana. No oli mullakin, kun vedettiin meidän kotirataIronmanimme v.2008, mutta aika yksin tuli kylpyhuoneen kaakelilla horkassa maattua happeningin jälkeen.

http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=2358193&postcount=35

EDIT: Tuota linkkiä kun katsoo, niin tajuaa mikä on ultrailussa (ainakin omasta mielestäni) kaikkein hienointa. Ei kilpailu muita vastaan, vaan nimenomaan omien rajojen kanssa painiskelu. Ja sen takia kaikki "mahtuvat" samalle viivalle. Tasosta riippumatta.

Minä en löytänyt tuosta linkistä ultrajuoksun hienoutta, vaan lähinnä sen mitä se saattaa kurjimmillaan olla...

Minä en löytänyt tuosta linkistä ultrajuoksun hienoutta, vaan lähinnä sen mitä se saattaa kurjimmillaan olla...

Yritin tuossa omassa lainauksessa täsmentää mikä siis mielestäni on ultrajuoksussa hienointa. Toki muilla voi olla erilaiset mielipiteet, varsinkin kokeneemmilla. Itsehän olen vain muutaman kisan keltanokka.

Eli hienointa mielestäni ei ole itsensä totaalipaskaksi vetäminen, vaan se, että vähälläkin treenillä voi lähteä tapahtumiin mukaan, edeta omalla kunnolla ja omalla vauhdilla ja olla kanssakilpailijoiden (ainakin minun) silmissä tasan samalla viivalla muiden kanssa. Eli tehdä OMA suoritus välittämättä muista, vaikka käyttäisi tuplasti enemmän aikaa kuin voittaja. Ja vaikka ei olisi monien vuosien treenitaustaa.

Se mielestäni on hienointa, ehkä se voi jonkun mielestä olla kurjinta. Sen takia itsekin tykkään lähteä esim. LA-SU Bodomille, ja ehkä jopa elokuussa Kaustisille, vaikka kevään/kesän treenimäärien mukaan olisi fiksumpaa jäädä kotiin.

EDIT: Ja tuo oma linkkini (johon en viitannut) ei ole ultrajuoksua, vaan 5% triathlonia ja 95% retkeilyä.

Eli hienointa [ultrajuoksussa] mielestäni ei ole itsensä totaalipaskaksi vetäminen, vaan se, että vähälläkin treenillä voi lähteä tapahtumiin mukaan, edeta omalla kunnolla ja omalla vauhdilla ja olla kanssakilpailijoiden (ainakin minun) silmissä tasan samalla viivalla muiden kanssa. Eli tehdä OMA suoritus välittämättä muista, vaikka käyttäisi tuplasti enemmän aikaa kuin voittaja. Ja vaikka ei olisi monien vuosien treenitaustaa.

Miksi nuo yllä mainitut asiat ovat nimenomaan ultrajuoksulle ominaisia? Tai toisin sanoen, mikä mainitsemistasi hienouksista ei päde vaikkapa maratonille?

Miksi nuo yllä mainitut asiat ovat nimenomaan ultrajuoksulle ominaisia? Tai toisin sanoen, mikä mainitsemistasi hienouksista ei päde vaikkapa maratonille?

No eihän niissä tietenkään ole eroa. Kyse on vain tästä kaltevasta tasosta, kun valtavirrasta erottuminen ja itse suorituksella päteminen vaatii entistä erikoisempia tempauksia.

En tiedä. Siltä vaan on itsessä tuntunut. Mulla tosin ei ole kuin 2 juostua maratonia (+12 muuta tapahtumaa, jossa maraton jossain muodossa), mutta jotenkin noissa kahdessa on ollut vain "juoksemassa", yksi numero osanottajaluettelossa, kun ultrilla sitä on ollut enemmän. Ehkä se johtuu pienemmästä väkimäärästä. En tiedä.

Jos lähden johonkin K-Euroopan maratonille, niin tuskin tulee maailman huiput edes juttelemaan, vaikka kuinka yrittäisin itse mennä jutulle. Jos lähden johonkin kansainväliseen ultraan, niin siellä tilanne voisi olla eri.

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy