Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Baltsu

Hullu yritys: Hopeamitali (<7h30) Comradesilla 2014

Recommended Posts

Nyt on niin ikävästi, että sun pitää itse juosta suoriautuaksesi Comradesista, etkä voi sitä puristaa keltään muulta. Ei tommoinen nössö yksin pärjää missään, täysin hengetöntä yrittämistä, ei kait positiivisesti orientoitunut henkilö kailoittaisi täällä turhautuneita tavoitteitaan. Sanojen vääntäminen ja kääntäminen on ihan eri asia kuin itse tekeminen. Mitäs, jos vaatisitkin kerran itseltäs jotain enemmän kuin muilta.

Hengettömäksi ei voi sanoa ihmisiä, joilla on erilaiset tavoitteet elämässä kuin sinulla. Hengettömäksi vois sanoa sellaisia ihmisiä, joille elämästä on tullut pelkkää projektia. Ehkä vielä verovaroin maksettuja tutkimusprojekteja.

Hitto kun hyvin sanottu!! :thumbsup::thumbsup:Minulle on luotu ihan muita lahjoja kuin kirjoittaminen.

Nyt on niin ikävästi, että sun pitää itse juosta suoriautuaksesi Comradesista, etkä voi sitä puristaa keltään muulta. Ei tommoinen nössö yksin pärjää missään, täysin hengetöntä yrittämistä, ei kait positiivisesti orientoitunut henkilö kailoittaisi täällä turhautuneita tavoitteitaan. Sanojen vääntäminen ja kääntäminen on ihan eri asia kuin itse tekeminen. Mitäs, jos vaatisitkin kerran itseltäs jotain enemmän kuin muilta.

Hengettömäksi ei voi sanoa ihmisiä, joilla on erilaiset tavoitteet elämässä kuin sinulla. Hengettömäksi vois sanoa sellaisia ihmisiä, joille elämästä on tullut pelkkää projektia. Ehkä vielä verovaroin maksettuja tutkimusprojekteja.

Mikä vika on siinä, jos elämästä on tullut projektia? Tai se on sitä aina ollutkin, sanotaanko nyt vaikka 18-vuotiaasta saakka. Minusta tuntuu, että sen kuuluisan "nykyajan nuorison", masentuneiden ja alkoholisoituvien työhönsä kyllästyneiden yksi suurista ongelmista on, että he elävät elämäänsä tietynlaisessa "arvotyhjiössä" ilman tavoitteita ja arvoja sekä projekteja.

Ensin pitää tietää arvonsa. Sen jälkeen määritellään tavoitteet, kuinka edetä niitä arvoja kohti. Nämä tavoitteet ovat niitä projekteja. Elämän pitääkin olla täynnä erilaisia projekteja! Näin saa elämälleen sisältöä ja arvotyhjiö täyttyy; elämä on mielekästä.

Arvo voi olla tietenkin rappioituminen ja vieraantuminen yhteiskunnasta. Tällöin se alkoholisoituminen ja rappio tapahtuu tietoisesti ja arvovalinnan pohjalta, projektina pullo kossua päivässä - ovat siis onnellisia alkkiksia he, toisin kuin nuo lähikapakan vässykät.

Arvo voi olla "olen hyvä isä". Tällöin projektina on viedä lapsea harrastuksiin, rakastaa ja olla läsnä. Uskon, että ihminen, joka tekee nämä asiat tietyllä tavalla tietoisesti ja edelleen arvovalinnan pohjalta, saa elämästään enemmän irti. Tunnet, että saat elämällesi sisältöä.

Niin, totta kai omat tavoitteensa kannattaa kailottaa mahdollisimman monelle. Tästä saa erinomaisen buustin sen tavoitteen (projektin) toteuttamiseksi.

Vanha rouvakin toivottaa Baldinille tsemppiä. Uskon, että tämä matka harjoitteluineen ja itse kisoineen on juuri oivallinen projekti sinulle. Matka siihen johonkin, mitä etsit. Toivon sinun löytävän siitä juuri sitä, mitä haet. Onnistuu se sitten tai ei. Mutta matka se on tuntemattomaan ja sen varrella on paljon uusia asioita, mitkä auttavat kasvamaan ihmisenä.

Ja pakko on myöntää sellainen asia, että silloin kun olin itse vain jonkun lapsi ja ei ollut omia, olin ärtynyt myös siitä, että miksi lapselliset haluaa aina parhaat lomat ja miksi he eivät koskaan tee kahta vuoroa peräkkäin ja miksi minä teen suhteessa enemmän iltavuoroja vanhanapiikana kuin perheelliset.

Nyt ymmärrän. On asioita, joita oppii ymmärtämään vain kokemuksen kautta. Sama se on juoksussa, vammautumisissa ja vastoinkäymisissä. On niin helppo talloa jalkoihinsa kaikkea kun itse ei ole kokenut vastoinkäymisiä. Se on inhimillistä.

Se on eri asia, oppiiko sitten uusista asioista vai ei. Vielä ei ole omakaan niska nöyräksi oppinut, vaikka olisi jo aika. Ja kieli ei ole ruskeaksi värjääntynyt, vaikka olisi pitänyt oppia, että niin olisi elämä helpompaa.

Joten tsemppiä Baldini sinulle tälle tielle.

DDR pitää ottaa apuun tähän projektiin. Kaveri on Thüringenistä, hyvin läheltä Oberhofia. Kävin eilen hänen kanssaan baarissa. Pyysi tulemaan katsomaan Oberhofiin talvella ampumahiihtoa, 100 tuhatta katsojaa ja hurja meininki. Sanoi myös, että minun kannattaisi juuri esim. alamäkijuoksua ja muutakin mäkitreeniä vetää sielläpäin. On kuulemma joku kisakin. Niinpä saattaa olla, että lisään ohjelmaani vuosittaiset Oberhofin leirit. Talvella voisi hiihtää ja kesällä juosta, en tosin vielä tiedä, koska menisin sinne.

Hänen broidinsa oli muuten DDR:n armeijassa lentäjänä. Sille broidille sanottiin joku päivä "sä yrität loikata". Oli kieltänyt perättömänä jutut, ei auttanut mitään. Seuraavana aamuna, kun oli lentämässä niin ampuivat hänet alas ja kuoli siihen paikkaan.

edit. Löysin kisasta infoa. Se on toukokuussa GutsMuths-Rennsteiglauf http://www.rennsteiglauf.de

Siellä on kolme päämatkaa, Supermarathon 72,7km 2000 osanottajaa, Marathon 43,5km 3200 osanottajaa ja Halbmarathon 21,1km 6000 osanottajaa. Korkeuseroja mukavasti. Lisäksi sauvakävelymatkoja 17, 35 ja 50km.

Muokattu

Tästä tulee helmiketju. Puristusta Baldini.

Ehdottomasti. 2pv = 4 sivua. 4v = 1460pv = 2920 sivua

Vaatii aika paljon uudelta lukijalta, että pääsee koko tarinaan sisään kun tuo juoksu on ovella 2014. Joko ruvetaan etsimään kustantajaa?

Tsemppiä tosiaan Baldini. Jos treenijaksollasi haluat joskus tulla tänne landelle, niin täältäkin löytyy mäkeä. Ei välttämättä tarvitse Oberhofin asti lähteä. Yleisöä ja kisailijoita on tosin ainakin toistaiseksi ollut hieman vähemmän kuin GutsMuths-Rennsteiglaufissa, mutta onhan tässä vielä aikaa kiriä...

DDR pitää ottaa apuun tähän projektiin.

En suosittele sillä tiedolla, mitä DDR:n valmennusmetodeista on tänä päivänä suhteellisen varmasti tiedossa. Näyttöä tosin ei taida olla, mutta silloinhan urheilijoiden testaaminen oli vähän satunnaisempaa kuitn tänä päivänä.

Komppaan herraa, mikäli puristuskehotuksella viitataan Baldinin intoon jatkaa aavistuksen provokatiivisten näkemystensä esittämistä tässä ketjussa. Harvoin on ollut näin viihdyttävää tällä foorumilla.

Kannattaa vilkaista vaikkapa suomi24 keskusteluja, jos kerran pitää provoamista viiihdyttävänä. Sen sijaan tämän foorumin leppoisuus ja yleensä kohtuullisen sivistynyt keskustelukulttuuri on ollut piristävä poikkeus suomalaisten foorumien joukossa.

Kannattaa vilkaista vaikkapa suomi24 keskusteluja, jos kerran pitää provoamista viiihdyttävänä. Sen sijaan tämän foorumin leppoisuus ja yleensä kohtuullisen sivistynyt keskustelukulttuuri on ollut piristävä poikkeus suomalaisten foorumien joukossa.

Kehotan ymmärtämään edellisen lausumani sarkastisena.

Hieno ja kova tavoite. Comradesia en kovin hyvin tunne, mutta alle 3.00 maratonilla on mun mielestä nuorelle miehelle liian helppo välitavoite edeltävälle vuodelle. Joku 2.50 antaisi paremmat edellytykset.

7.30 alitus 1.30 puolimaratonin tuloksella lienee täysin utopiaa, jos ei satu olemaan vuosia ultramatkoja juossut ikääntyvä nylkky, joka ei ole koskaan panostanut vauhdikkaampaan juoksuun pätkääkään.