Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
-James-

Skins?

Recommended Posts

Itsellä on noita käytössä 1x lyhyet trikoot, 2x pitkähihainen paita, 2x lyhythihainen paita ja säärystimet. Mielestäni erittäin toimivia ja laadukkaita tuotteita. -Ainakin allekirjoittaneella erityisesti jalkojen lihakset säilyvät pitkissä ja vielä pidemmissä suorituksissa selvästi pidempään "tuoreina" kuin ilman kompressiovaatteita. Ostaessa kannattaa oikeaan kokoon kiinnittää erityistä huomiota: kompressiovaatteen tulee olla todella tiukka "makkarankuori" jotta siitä olisi jotain hyötyä; liian väljänä se ei ole tippaakaan tavanomaista teknistä vaatetta parempi. Sopivan kokoisen pitkähihaisen kompressiopaidan pukeminen on sangen rasittavaa rimpuilua, niin tiukka se on.

Yksi skinsejä ostettaessa huomiotava seikka on, että ne ovat mielestäni huomattavasti viileämmät päällä kuin tavanomaiset tekniset kamppeet, eli jos pidempään juoksuun varaa lämpimäksi varavaatteeksi esim. pitkähihaisen kompressiopaidan voipi tulla ikävä yllätys kun yöllä vuorilla lisää vaatetta ja huomaa palelevansa ihan yhtä paljon kuin ennen paidan pukemista...

Itse olen ostanut kaikki Skins-kuteeni Chainreaction cycles-nimisestä nettikaupasta, eikä hinnoissa tai palvelussa ole ollut moitteen sijaa; myös palautus onnistuu ongelmitta. Oikeat koot löytyvät helposti valmistajan sivuilla olevista tuotekohtaisista taulukoista, ja on syytä uskoa että taulukonmukainen "liian pieni" koko on melko varmasti juuri sopiva (esim. allekirjoittaneella 195cm/94kg lyhyet trikoot kokoa M).

Muokattu
kirjoitusvirhe

Omistan kaksi skinsin pitkähihaista kompressiopaitaa, todella hyviä. Jokunen muu skinsin vaate on kestänyt huonosti pesua, mutta paidat ovat olleet hyviä. Hiihdossa ja soudussa/melonnassa allekirjoitan ihan täysin kompression hyödyt. Naisten paita on kokoa L vaikka muuten olen ilman muuta kokoa XL, pituus 178 ja leveät hartiat. On hiukan vaikea pukea ja hikisenä vielä vaikeampi riisua, mies sanoo sitä pakkopaidaksi kun katselee minun rimpuiluani...

Ostettu myös Chainreactionista.

Käytättekö noiden skins trikoiden alla vielä jotain alkkareita?

Näytti trikoissa olevan melko tukevat saumat, jotka voi ruveta hankaamaan aroista paikoista.

...Kyllä ja ei lämpötilasta / fiiliksestä / harjoituksesta riippuen. Minkäänlaisia saumojen hankaamisongelmia ei ole ollut pisimmissäkään (n. 42h) suorituksissa. -Mikä ei tietenkään takaa sitä etteikö jollekin muulle voisi noista hankaumia tulla.

Varuste.net myy ainakin Orca -merkkisiä kompressio"säärystimiä".

Kiinnostaisi kokeilla ihan kokopitkiä kompressiohousuja, mutta vähän arveluttaa kun toisen polven lumpion alta rusto on sen verran huonossa kunnossa että en haluaisi lumpion päälle mitään puristusta. Onneton polvi kun turpoaa jo muutenkin vähänkään pidemmillä lenkeillä tuon rustovamman takia. :sick0010:

Kannattaisiko kokeilla noita säärystimiä ja polven päälle ylettyviä lyhyitä kompressioshortseja vai osaisikohan joku seppä takoa polven kohdalle lumpiolle käyttöä kestävän reiän (samaan tyyliin kuin joissain polvituissa)?

Onneton polvi kun turpoaa jo muutenkin vähänkään pidemmillä lenkeillä tuon rustovamman takia. :sick0010:

Mene laittamaan polvi kuntoon kirurgilla ja sitten Skinsit. Laitatin molemmat polvet kolmen viikon välillä kuntoon ja olin jo lenkillä kaksi viikkoa jälkimmäisen leikkauksen jälkeen. Maksoi paljon mutta kannatti.

Mene laittamaan polvi kuntoon kirurgilla ja sitten Skinsit.

Voisihan tuota yrittää. Mulla meni varusmiesaikana polvi sijoiltaan ja lumpion vaurioitunutta rustoa tasoiteltiin tähystämällä Tilkassa.

Löytyyköhän noita Skinsejä ihan jo isommista Anttiloistakin vai vaan netistä?