Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kipkap

Mizuno

Recommended Posts

Musta ne tuntuu kyllä aika kevyiltä peruslenkkikengäksi tai sitten mulla on eri käsitys siitä, mikä on peruslenkkikenkä. Jos juoksee pitkiä lenkkejä niin varsinkin silloin tuntuu, että kaikki vaimennus on poikaa. Tosin kun on 171/67 niin voi olla eri kuviot.

Wave Alchemyt on testattu. Juoksin viime viikolla 14km pk:ta Arenalla. Ne on kevyemmät kuin Adidaksen Salvationit tai Sauconyn ProGrid Hurricanet näin nopealla tuntumalla ajateltuna. En oikein vielä osaa kovin tarkkaa arviota kengistä antaa, mutta yksi erikoisuus on taas jälleen kerran liian pitkät nauhat. Se on mysteeri, miten tossujen nauhojenpituus voi vaihdella niin käsittämättömästi. Näissä on taas sellaiset, että ylettyisi vetämään polvienkin ympäri. Mulla on välissä käynyt munkki, kun Brooks ST4:ssa, Sauconyissa, Wave Elixir 5:ssa ja Adidaksen Salvationeissa oli nauhapituus vielä ok. Adistar Controleissa oli vitosissa harmittavan pitkät, mutta niin vähän pitkät etteivät kaksinkertaset rusetit meinannut pysyä ja jouduin kisoissa pysähtymään joku 5 krt solmimaan. Kolmosissa taisi olla niin pitkät kuin näissä Mizunoissa. No metrihinta on halpaa, mutta saisivat silti olla puoli metriä lyhyemmät.

Vähän yllättävää, kun tuo Elixir on kuitenkin pronaatiotuellinen kenkä. Mutta jos hyvältä tuntuu ja juoksu kulkee, niin mikäs siinä.

Toi Mizunon pronaatiotukihan on aika heppoinen. Elixir painaa n. 280 g (koko 9) eli on se kevyt kenkä. Vastaa Asics DS-Traineria tuen ja keveyden puolesta.

Toi Mizunon pronaatiotukihan on aika heppoinen. Elixir painaa n. 280 g (koko 9) eli on se kevyt kenkä.

Minä muistelisin, että olisi ollut 270g. Löplabbetissa, jossa niitä koetestasin ennen hankintaa niin heidän luokituksessa se menee neutral ja lätt pronation porukoille. Muistaakseni sopii paremmin neutraaliaskelluksellekin kuin esim. DS-Trainer ja erityisesti kisakengäksi suositellaan.

Kumma muuten, ettei Wave Rideria suositeltu treenikengäksi, jos on neutraalijalka. Se on hieman painavampi, muttei halko.

edit. yks kommentti vielä Wave Elixireistä niin ne on niin kevyet, ettei niillä voi juosta hiljaa. Se vauhti tuppaa menee alle 4.30, joten pk-lenkkejä en kyllä niillä tekisi. Sen sijaan VK-lenkkeihin ja kisoihin loistavat

Muokattu

Hmm, mä kyllä täsmensin moneen kertaan, että tarvitsen neutraalit kengät. Nyt kun googlailin kenkiä, niin ainakin Runner's worldin ja 4Runnersin omilla sivuilla Elixirien sanotaan sopivan neutraalille askellukselle. Mizunon omilla sivuilla nuo on puolestaan laitettu kategoriaan support, eikä neutral. Saa nyt nähdä. Kohta voisi lähteä kokeilemaan.

Wave Elixir 5 nyt -50% Startfitnessillä. £39.99 siis. Ostin huvikseni (kuten Alelaariin kerroin) saman tien 2 paria, koska se on vaikuttanut loistavalta kengältä niin päätin kolminkertaistaa Elixir-kantani. Postareita tosin aika paljon eli 20 puntaa. Hitto eihän noi paina kuin 500g yhteensä, miten voi maksaa 20 puntaa. No anyway sadalla punnalla 2 paria, vaikkei toi syksyn sininen olekaan yhtä upea kuin viime kevään punainen raita.

JEE, JEE!!! Pääsee taas hypistelemään uusia tossuja kohta käsissään.

edit. 1 pari menee Arenalle maravauhtisiin

Toinen pari menee sitten käyttöön maratoneilla, kun ulko Elixireissä on niin paljon kilsoja, että pelkään vaimennusta maramatkalla

Muokattu

Olen nyt juossut kaksilla Wave Ride 13:sta yhteensä noin 730 km. Olen tykännyt ihan älyttömästi. Mahtavat kengät. Täytyy katsoa miten tämän vuoden malli toimii. Siinä on kai tehty jotain muutoksia.

Runnersworldin palstalla uudet Riderit on haukuttu perusteellisesti. Ihan eri tossut kuulemma kuin aiemmat Riderit, mm. painoa on tullut reippaasti lisää.

Runnersworldin palstalla uudet Riderit on haukuttu perusteellisesti. Ihan eri tossut kuulemma kuin aiemmat Riderit, mm. painoa on tullut reippaasti lisää.

Äh, malliesimerkki siis siitä, miten hyvä tuote pilataan uudistuksilla. Täytynee alkaa katsomaan jotain muuta mallia. Mizunoita voisin kyllä edelleen suosia, sen verran hyvin ne ovat istuneet jalkoihin. Mikä olisi hyvä korvaava malli, ehdotuksia?

Tuohon en valitettavasti osaa vastata, kun en ole koskaan Asicseja jalkaani kokeillut, mutta UK 8.5 mulla on tällä hetkellä kaikissa kengissäni koko.

Onko muuten jossain päin pk-seutua kivijalkaliikkeissä Mizunon kenkiä että voisi käydä jollain reissulla sovittamassa? Täältä provinssista ei Mizunoita taida löytää.

Onko muuten jossain päin pk-seutua kivijalkaliikkeissä Mizunon kenkiä että voisi käydä jollain reissulla sovittamassa? Täältä provinssista ei Mizunoita taida löytää.

Kyllä Helsingissä 4Runnersissa on Wave Elixir 5:sta. Sitten jos joku sattuu menemään sattumalta Ruotsiin niin siellä niitä on ainakin Löplabbetissa, jossa itse aikanaan kengät sovitin tai sain myyjän kertomaan, että tuo kenkä voisi olla hyvä minulle, sitten sovitin ja sen jälkeen tein päätöksen, kun en NB 905:sta päässyt sovittamaan oikean koon puuttumisen vuoksi.

Jos löytyy kivijalkaliike missä käydä sovittamassa niin se liike voi olla kohta nurin. Missä sitten sovitat tai jos tarviit jotain urheilutarvikkeita nopeasti? Siinä on voi mennä juoksijoilta kauppa ja kaupiaalta ja henkilökunnalta työ. Ajatelkaa asiaa kokonaisuudessa ilman minä ensin periaatetta.