Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kipkap

Mizuno

Recommended Posts

Guest Baltsu

Joo. Mizunon peruslenkkarit eivät ole niin kevyitä. Yhdessä vaiheessa ottivat paljon painoa pois, mutta uudemmat versiot ovat olleet jälleen hieman painavampia. Kun katsoo pohjaa ja kuinka paljon siinä on kumia, ymmärtää mistä paino tulee. Toisaalta se on sitten todella kestävä. Itselläni ei ole 1000km jälkeen ollut yhdessäkään parissa mitään kulumia pohjissa.

Minusta se Wave plate aiheuttaa Mizunoissa sen, että niillä voi juosta myös lujempaa, ovat aika hyvän tuntuman omaavia kenkiä, eikä kömpelöitä tai liian löysiä. Toisaalta kääntöpuolena on sitten se, että vaimennus jotenkin kovettuu. Kenkä voi näyttää lähes uudelta 700km jälkeen, mutta vaimennus on heikentynyt melkoisesti. Kyllä itse joka parista sen tuhat olen kaivanut, mutta ei silloin loppuvaiheessa enää hirvittävän kovaa viitsi juosta, kun tuntuu, että on vähän tiiliskivet jaloissa, jos assulla painaa menemään. 

juoksuklinikan nettisivuilta

Uusi Wave Rider tarjoaa jatkuvuutta, eikä se petä uskollisia fanejaan, vaikka yhden testaajan mielestä edellinen versio oli jopa nopeamman tuntuinen. Wave Rider on entistä mukavampi jalassa ja se sopii reippaaseenkin rallatteluun.   
Sopii Melko normaalisti askeltavalle perusharjoitteluun ja kuntoilijalle vaikka maratonille. 
Plussaa Erinomainen istuvuus, tukevuus, rullaavuus, luotettavuus
Miinusta Pohjan kolo ääntelee ja kerää tavaraa, aavistuksen kova päkiäosa

jossain ulkkisivuilla mainittiin myös tuosta pohjan  ääntelystä. sen takia ostin toiset vanhaa 20 mallia.. Näissä koko kannattaa valita japsi pituuden ei eu luokituksen mukaan. Muuten tulee liian iso valittua.

hyvä tossu varsinkin jos jotain jalkavaivoja. Istuvuus huippuluokkaa ja tukeakin löytyy. 

Itse omistan WR20 ja olen myös ollut tyytyväinen ja ne ovat muitten kenkämallien kanssa kierrossa. Ensin minua arvellutti korkea droppi, mutta jo muutaman lenkin jälkeen korkokenkä fiilis unohtui. WR21 saatan myös ostaa jossain vaiheessa jos ja kun tulee sopiva ale.

Plussat: Tukee hyvin nilkkoja, rullaa hyvin, pohjan kumiseos joka ei tahdo kulua mitenkään

Miinus: Pikkasen raskas, tuo kirottu kolo johon joskus juuttuu kiinni iso kivi tai lumi/jää paakkuuntuu sinne siten että juoksemisesta ei tahdo tulla mitään.

En tiedä onko kukaan tutustunut Wave Unitukseen? Itse ostin kokeilumielessä nelosen alkuvuodesta kun halvalla sai. Ensin tuo tuntui todella riisutulta ja halvalta Wave Rideriilta jalassa, mutta nyt kun olen saanut reilu sata kilsaa siihenkin niin omasta mielestä yllättävän ok halpismalli kilsojen keräämiseen. 

Kaapissa lojuu uutta käyttöönottoa odottelemas Wave Rider 19 ja nyt on tulossa Wave Kien 4 GTX:t maastoon. 
WR:ien ongemana on se, että niitä ei voi kovin kireälle kiristää kun puuduttaa jalat välittömästi, vaikka istuvat muuten hyvin. Pehmeetä on meno ja tekee todella mieli juosta hieman kovempaa kuin muuten :running:

Mukava juosta noilla Wave Horizoneilla. Pehmeät pohjat, kantapään saa oikein uppoamaan jos siirtää painoa yhdelle jalalle. Ja droppi 12mm. Huomasi että pitemmällä lenkillä ei jalat joutuneet olemaan niin kireissä tunnelmissa viimeisillä kilometreillä.

Kuuluu niihin merkkeihin, joita ei saa kuin ulkomaisessa omistuksessa olevista verkkokaupoista, vaikka aika iso brändi. Mizunosta taidettiin vuosi tai pari sitten kertoa, että lopetti yleisurheilun sponsoroinnin. Muistan kyllä että Teemu Wirkkalalla ja Minna Nikkasella oli Mizunon varusteet. Ja Frankie Fredericksillä. 

20 tuntia sitten, huh huh kirjoitti:

Kuuluu niihin merkkeihin, joita ei saa kuin ulkomaisessa omistuksessa olevista verkkokaupoista, 

Jotenkin näyttää siltä, että kysyntä ja tarjonta ei kohtaa: kyllä Mizunoa myydään Suomessa ja merkillä on virallinen maahantuoja, mutta olen myös kuullut Mizunon myyjiltä, että kenkä ei oikein mene kaupaksi. Ja toisaalta juoksufoorumeilla valitellaan kun Mizunoa ei saa Suomessa mistään.

2 minuuttia sitten, X-Caliber kirjoitti:

Jotenkin näyttää siltä, että kysyntä ja tarjonta ei kohtaa: kyllä Mizunoa myydään Suomessa ja merkillä on virallinen maahantuoja, mutta olen myös kuullut Mizunon myyjiltä, että kenkä ei oikein mene kaupaksi. Ja toisaalta juoksufoorumeilla valitellaan kun Mizunoa ei saa Suomessa mistään.

Norjan Mizunolla on myös Suomen oikeudet ja myynti tapahtuu pääasiassa XXL:n kautta. Kenkiä näkyy ihmisillä enemmän kuin ennen, mikä johtuu tietysti XXL:n markkinoinnista. Mitä tulee itse kenkiin, niin ovat samalla tavalla kuin Asics, jääneet nyt kehityksessä jälkeen. Minusta niillä ei suhteessa ole nyt niin hyviä malleja. Merkki oli ennen paremmalla tasolla. 

20 tuntia sitten, X-Caliber kirjoitti:

Kun noihin Mizunon kenkiin netin kautta tutustui, niin on kyllä monipuolinen mallisto. Löytyy tuo Robocop-tyylinen Prophecy, joka saattaa olla jopa markkinoiden kallein peruslenkkari, sitten on tukeva ja reilusti vaimennettu Horizon, nopeampi ja kehuttu Rider ja monia muita.

Mielenkiintoinen juttu ainakin pr-mielessä tuo Wave-vaimennus, ainakin tietokoneen ruudulla varmaan näyttää hienolta 3D-grafiikkana. Mutta en nyt tiedä, toimiiko se juostessa. Vaikuttaa vähän kaukaa haetulta alkaa aaltoliikkeellä vaimentamaan juoksukenkiä. No, eihän sitä juoksija tunne.

1 tunti sitten, huh huh kirjoitti:

Kun noihin Mizunon kenkiin netin kautta tutustui, niin on kyllä monipuolinen mallisto. Löytyy tuo Robocop-tyylinen Prophecy, joka saattaa olla jopa markkinoiden kallein peruslenkkari, sitten on tukeva ja reilusti vaimennettu Horizon, nopeampi ja kehuttu Rider ja monia muita.

Mielenkiintoinen juttu ainakin pr-mielessä tuo Wave-vaimennus, ainakin tietokoneen ruudulla varmaan näyttää hienolta 3D-grafiikkana. Mutta en nyt tiedä, toimiiko se juostessa. Vaikuttaa vähän kaukaa haetulta alkaa aaltoliikkeellä vaimentamaan juoksukenkiä. No, eihän sitä juoksija tunne.

Peruslenkkarina olen kovasti mieltynyt Wave Rideriin, mutta ennen kaikkea mua miellyttävät Mizunon hieman kevyemmät mallit, kuten Wave Shadow, Wave Aero, Wave Emperor ja superkevyt Wave Ekiden (160 g), jolla olen juossut jonkun verran juoksumatolla, jossa kengältä ei kaivata vaimennusta (koska juoksumatto alustana on jo erittäin vaimennettu).

Wave-vaimennus on tosiaan ideana mielenkiintoinen, mutta juostessa en ainakaan minä ole siihen kiinnittänyt mitään huomiota muuten kuin siinä mielessä, että kengän vaimennus toimii (siihen ei siis juostessa kiinnitä mitään huomiota).

Nyt on ollut testissä Wave Rider 22 ja ensimmäinen lenkki oli kyllä aikamoinen, jalanpohjia sattui ihan järkyttävästi. Päätin kuitenkin testata vielä toisenkin kerran ja yllättäen lenkki sujui ilman mitään ongelmaa ja ainoastaan kenkien kireyksien kanssa vähän säätöä. Nyt on useampi lenkki takana ja kengät ovat todella hyvät. Ovat myös lestiltään oikeastaan kaikkien nykyisten (Feet, iRock, Inov) vastakohta ja hyvä niin. Verraten kivi ja untuvatyyny 😉

Mistä muten tuo numero 22 kertoo, aikaisemmin joku mainitsi numeron 19 ja 20?

• Like 1

38 minuuttia sitten, Umpimähkä kirjoitti:

Mistä muten tuo numero 22 kertoo, aikaisemmin joku mainitsi numeron 19 ja 20?

Malliversio, eli 22. versio Wave Rider -kengästä. Joskus versionumeron kasvattaminen tarkoittaa vain värin muuttumista, joskus koko kenkä muuttuu aivan toisentyyppiseksi. Ei ole tuosta 22-versiosta vielä kokemusta, mutta Wave Rider 21 on eräs suosikkikenkiäni ns. peruslenkkareista. Painostaan huolimatta rullaava ja juostava kenkä. 

• Like 1

Ostin juuri kuitenkin Rider 22:t. Jotain 8X€ verkosta. Shortseja ja paitaa ja sukkaa mukaan kesäksi + postikulut. Sellainen fiilis että vois olla yhdet hieman jämerämmät kengät Pegasuksen ja ikivanhan Kinvaran vaihtoehdoksi. Katsotaan miten niillä sujuisi vaikka historiallisesti nuo onkin aika jäykän tuntuiset kengät mulle.