Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tiistai 1.6

Share

Recommended Posts

• Replies 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ehtii nukkuakin ehkä vähän enemmän.

Minulla olisi ollut aikaa nukkua nyt vaikka kuinka, mutta se epäonnistui. :tana: Viiden tunnin unien jälkeen heräsin paniikkiin, jonka aiheutti uni, jossa olin vierailemassa venäläisessä sota-aluksessa, enkä löytänyt sieltä ulos. Sen jälkeen ei ole enää nukuttanut.

Treeniohjelma pitäisi alkaa tänään (skippasin ensimmäisen viikon) 13km juoksulla (70-81% max sykkeestä) sis. 10x100m speedtrainingiä. Harmi etten näytä saavan enää unta, jotta saisin voimia harjoitukseen.

Minulla olisi ollut aikaa nukkua nyt vaikka kuinka, mutta se epäonnistui. :tana: Viiden tunnin unien jälkeen heräsin paniikkiin, jonka aiheutti uni, jossa olin vierailemassa venäläisessä sota-aluksessa, enkä löytänyt sieltä ulos. Sen jälkeen ei ole enää nukuttanut.

Eipä muakaan paljon nukuttaisi, jos joutuisin venäläiseen sota-alukseen.

PK 8,4 km @ 5:07/km, ave 159. Elikkäs pari kilometriä verraa ja sitten "vauhdin" nosto alakynnykselle ja lopussa maran tavoitevauhtiin (4:30/km) ja lyhyt verrailu loppuun. Upea aamu oli juosta, napeissa pelkästään AC/DC:tä. Illalla ko. laulu- ja soitinyhtye tulee nähtyä livenä Ratinassa. Rockrock!

Muokattu

PK 8,4 km @ 5:07/km, ave 159. Elikkäs pari kilometriä verraa ja sitten "vauhdin" nosto alakynnykselle ja lopussa maran tavoitevauhtiin (4:30/km) ja lyhyt verrailu loppuun. Upea aamu oli juosta, napeissa pelkästään AC/DC:tä. Illalla ko. laulu- ja soitinyhtye tulee nähtyä livenä Ratinassa. Rockrock!

Hyvä lenksu! Mä joudun kuunteleen takapihalta;) kun on pojan valmistujaisjuhlat!

Tervetuloa Tampereelle!

Fillarilla töihin 4,5km. Avg/88

Eipä muakaan paljon nukuttaisi, jos joutuisin venäläiseen sota-alukseen.

5-6 vuoden kokemuksella sanoisin ettei tuo venäläinen kalusto ihan kauheaa ole, joten ehkä ei painajaisia kannata nähdä. Välillä tosin aina sattuu ja tapahtuu, se osuuko omalle kohdalle, on sitten tuurista kiinni.

Unen määrästä sen verran, että välillä pienetkin nokoset tekee tosi hyvää. SU olin koko päivän tosi väsynyt vklopputöiden, vähäisen unen (3h/yö) ja PE-rientojen takia, mutta kun muksujen kattoessa lasten ohjelmia illalla sain otettua 45min tirsaa niin 20min myöhemmin meni puolikas tuon 1.36.47.

Hauska nähdä vaikuttaako "tuoreus" esim. vireeseen maralla. Hml:n kisa (17.7) on mukavasti keskellä kesälomaa, ja tuolloin on ehkä jo toivuttu futiksen mm-kisoistakin.

Vaikkei ole ollut tapana näitä päiväkohtaisia lenkkejä tänne merkata niin pistetään nyt kuitenkin tämän aamun saldo kun tuli vedettyä pisin lenkki n. puoleen vuoteen. Eli 22.5km - 2:03:30 - nopein kilsa 5:15 (14.) ja hitain 5:49 (10.). Halisten, Imipivaaran, Pläkkärin, Härkämäen ja Pansion hiekkapoluilla ja siirtymiä asfaltilla. Linnut lauloi, purot solisi ja aurinko paistoi. Nam.

Jihuu!!! 4.20-4.30 km-vauhti tuntuu samalta kuin vuosi sitten 5.00 vauhti, ts. lähden varmaan ensi keväänä yrittämään heti ekassa kisassa 3.10 maratonloppuaikaan tähtäävää vauhtia.

Joo, vedot vedin. On ne vain huiman nopeat kengät noi Mizunot. Toinen lenkki niillä ja vaikka mitä tekisi niin on vaikea mennä yli 4.30 vauhtia. Tarkoitus oli vetää 13km, mutta tuli ehkä 11,3km. En viitsinyt lähteä sakkokierrokselle enää, kun on vähän vaikea arvioida lenkkien pituuksia.

2,3km juoksun jälkeen löyty sopiva paikka vedoille, joten vedin 10x100m sitten siinä. Tunnelmia:

- ne olisi pitänyt vetää vähän myöhemmin. Olisi ollut kivempi juosta sen jälkeen vähän vähemmän

- 10 vetoa on tässä vaiheessa liian paljon, kun niitä ekaa kertaa vetää. Rennosti vedettynäkin 8 vain jaksaa kunnolla

- tuli satasen enkka, vaikken näin kipeillä jaloilla 100% antanutkaan. Kello käyntiin, juoksu, kello pysähdyksiin aikaan 15,0. 25 vuotta sitten juoksin reilut 130 cm pituisena lapsena 17,0

Jännä kuin juoksun fiilikset menevät laidasta laitaan. Nyt tuntuu, että olen aika hyvä, kun eilen oli vielä välillä mieli maassa km-vauhtien suhteen. Se on ihan totta, mistä joku kritisoi aiemmin keväällä. Ei ole kysymys nopeus-, vaan vauhtikestävyydestä. En ole liian hidas tavoitteeseeni, vaan vielä vähän liian huonossa kunnossa.

Treeniohjelma pitäisi alkaa tänään (skippasin ensimmäisen viikon) 13km juoksulla (70-81% max sykkeestä) sis. 10x100m speedtrainingiä. Harmi etten näytä saavan enää unta, jotta saisin voimia harjoitukseen.

Jaa, täällä päässä valvotti lapset ja klo 0445 siirsin kellon kiltisti 0600, jotenka lenkki jää huomisiin

En oikein tiedä onko tällaisessa mitään järkeä mutta piti kokeilla kun kaveri sellaisia säännöllisesti tekee.

8 x 400 m (1:15-1:20), palautus 40-45 s.

Eli kahden minuutin välein piippaa kello ja silloin lähtee kierros. Maaliin tultua loppuaika levätään: mitä hitaammin juokset, sen vähemmän saat palautua...