Jump to content
Juoksufoorumi.fi

vko 43


corner
 Share

Recommended Posts

ti noin 10 km mäkijuoksentelua

to 10 km murtomaajuoksua jäisellä asfaltilla, onneksi oli nastat!

la 15 km 5.30 min/km syke 138

su 20 km rasvanpolttolenkki 5.58/125

yhteensä 55 km

Lauantaina puhalteli reipas tuuli, alkumatkasta myötäisenä ja loppumatkasta vastaisesti. Sen verran on vielä traktori-vaihde päällä juoksussa, ettei tuo vastatuulikaan paljoa haitannut. Tästä tietysti seuraa myös se, että cooper-testiä ei tässä vaihteessa kannata kokeilla, tulos jäisi ilman muuta alle 3000 metrin.

Sunnuntaiaamuna ajatus oli treenata rasva-aineenvaihduntaa, hörppäsin aamupalaksi kupin teetä ja lähdin lenkille. Ekat 15 km juoksin ultrakevyesti, vauhti oli jonkin verran hitaampaa kuin 6.00 min/km ja syke pysytteli 120 tuntumassa. 15 km kohdalla pysähdyin pariksi minuutiksi vaihtamaan kuulumisia erään toiseen suuntaan matkanneen järvenkiertäjän kanssa, ja sen verran kylmä tuuli siinä puhalteli että meinasi tulla vilu. Loppumatka piti sitten juosta vähän reippaammin että pysyin lämpimänä.

Kotiovella tuli mieleen että tämähän piti olla rasvanpolttolenkki. En kuitenkaan missään vaiheessa huomannut mitään oireita "varatankille siirtymisestä", tavanomaiseen sunnuntaiaamun lenkkiin verrattuna ainoat erot olivat hiukan matalampi syke (koska ruoansulatuselimistön ei tarvinut työskennellä normaalin puuro-viili-banaani -annoksen sulattamiseksi?) ja loppumatkasta yltynyt nälän tunne. Jatkossa pitää lisätä pituutta näihin(kin) lenkkeihin, rasva-aineenvaihduntaa pitää ilman muuta kouluttaa lisää ja olisihan väsyneenä juoksemista muutenkin hyvä treenata jo ennen ultrakisoja!

Link to comment
Share on other sites

Enpä jaksa eritellä päivittäisiä harjoitteita, mutta yhteenveto viikosta on:

- juoksua 42 km ( kappas vaan, maratonin verran mutta pienissä osissa )

- hiihtoa 25 km

- punttisalilla rautoja kiusaamassa ( vai toisinpäin? ) 2 kertaa

- palauttavaa kävelyä 22 km.

Kokonaiskilometrit 89 km

Kokonaisaika n. 10 tuntia.

( Oli ns. syyslomaa ma - pe. Siksi näin paljon.

Link to comment
Share on other sites

Epämääräinen, tavoitteeton harjoittelu jatkuu...

Ma: työmatkapyöräilyä 10+10 km

Ti: 10 km TV, väkinäistä ja halutonta menoa

Ke: myrskyä, ei huvittanut pyöräillä. Perheen pikkumiehellä (1 v) vesirokko...

To: 10 km TV, ok mutta ajoittain liukasta...tullut nukuttua huonosti

Pe: Lepo!!!!!

La: 10 km, mukana tempointervallit 1×2 km + 2×1 km

Su: 20,6 km TV kohtalaisen kevyellä vauhdilla

Miten tältä pohjalta nyt sitten rakentaisi nousujohteisin harjoitusohjelman talveksi, ei aavistustakaan. Ens viikko mennään varmaankin samoilla eväillä ja kilsoilla.

Link to comment
Share on other sites

Tämä viikko muodostui tälläiseksi:

Ma24/10: Salibandyharjoitukset / 1 tunti + Lepo

Ti25/10: 8km / Aika: 33.47 / Vauhti: 4min13s/km / Syke-ka: 148 + sählyhöntsyä 1,5 tuntia

Ke26/10: 10 km / aika: 49.15 / Vauhti: 4min56s/km / syke-ka: 132

6.9 km / aika: 33.40 / Vauhti: 4min53s/km / syke-ka: 128

4.4 km / aika: 22.43 / Vauhti: 5min10s/km / syke-ka: 126

Yhteensä: 21,3 km

To27/10: 9,4km / Aika: 50.53 / Vauhti: 5min25s/km / Syke-ka: 123 + sählyä 1,5 tuntia

Pe28/10: 4730m / Aika: 24.21 / Vauhti: 5min09s/km / Syke-ka: - + salibandya 1 tunti

La29/10: 4,1km / Aika: 19.57 / Vauhti: 4min52s/km / syke-ka: 141

4,1km / Aika: 20.41 / Vauhti: 5min03s/km / syke-ka: 143

Yhteensä: 8,2km / 40.38 / 4min57s/km / syke-ka: 142

+ salibandyottelu

Su30/10: Salibandyottelu + Lepo

Yhteensä viikolla juostuja: 51.630 km

Muuta: Eipä tässä. Aika heikosti meni viikko juoksumäärien suhteen. Taas oli tavoitteena 80+. Olihan tuossa sentään palloilua mukana, mutta harmittavia esteitä loppuviikon lenkeille. Mutta kääntöpuolena taas, eipä ole paikat jumissa. Ensi viikolla enemmän!?

Link to comment
Share on other sites

Ma. Lepoa kankaanpään puolikkaalta.

Ti. Pyörällä töihin ja takasin yht. 16 km.

Ke. Lepo

To. Lepo

Pe. Lepo

La. Juoksua 8.2 km

Su. Kaverin muutto

Että tommosta. Viikko meni pitkälti levätessä edellisen viikonlopun kankaanpään juoksutapahtuman vuoksi, jossa matkana oli puolimaraton.

Kyllä tää taas tästä pikkuhiljaa.

Link to comment
Share on other sites

ma: 6,1 km, 133, 31:51, 5:13 min/km Palauttelevan luonteista peruslenkkiä.

ti: 15,1 km, 128, 1:30:02, 5:58 min/km - puolipitkää peruslenkkiä. Olis melkein ollut jo nastakeli. Kun ilta alkoi viiletä iltapäivän vesisateen jäljiltä niin asfaltti oli paikoitellen aikas liukkaan oloinen.

ke: 6,1 km, 159, 26:55, 4:25 min/km TV kova. Pientä itsensä kiusamista kotiratacooper mielessä. Tuli nastakausikin korkattua. Eilinen liukkaus tuntuu tossa säären alaosassa. Kyllähän tuo tuuli ja sohjo hieman verotti vireyttä.

to: 1,0 km, 128, 0:19:53, 19:53 min/km Uintia, rytmitys 25 rintaa ja 25 vapaata.

pe: 138, 57:36, Spinning. Nyt mentiin salille autoillen, tässä jalkaa parannellessa, mutta onneksi tuntuu jo hieman paremmalta, toisaalta ibuprofeiinikuurikin (3x800) saattaa vaikuttaa tuntemuksiin.

la: lepo

su: 12 min, 3,22 km, 170 ja reilu 2 km verryttelyjä.

Juoksua n. 33 km ja treeniä reilu neljä tuntia.

Huomenna pitäis alotella peruskuntokautta "virallisesti". Suunnitelma puuttuu, jalkakin sopivasti vihoittelee, painokaan ei ole lähtenyt haaveiltuun laskuun - no eiköhän se siitä.

Link to comment
Share on other sites

ma-ke hulia :uninen

to: toosi kevyt puolituntinen elikkäs noin 5 km + venyttelyt

pe: edelleen tosi kevyt veryttely noin 4 km + venytelyt

la ja su 8 km + venyttellyt

yhteensä siis 25 km ja koko ajan :uninen

En tiä mikä on ku väsyttää vaan koko ajan. Jalat toimis ku unelma, mut on yleisväsynyt olo (no alkuviikosta ei saanut ihan kunnolla nukkua) ja sykkeet jonkin verran (noin 10) korkeammalla ku aikasemmin. :hmm

Noh, tämä uusi "kausi" kohti Yyteriä lähtee tänää maanantaina sitten huililla liikkelle.

Link to comment
Share on other sites

Ma: Kevyt 12 km purulla. Venyttelyt 30 min.

Ti: Lepo

Ke: Ver. 2 km + 20 min sauvakävelyä ylämäkeen + ver. 2,5 km (yht. 7 km)

To: Kevyt 12 km. Venyttelyt 30 min.

Pe: Kevyt 8 km.

La: Pitkälenkki 22 km (5 min/km) Venyttelyt 30 min.

Su: Kevyt 16 km. Venyttelyt 30 min.

Yhteensä viikkoon 77 km. Ihan hyvä viikko :kädet Ens viikko on kevyt ja sitten taas vähän lisää kilometrejä :innostunut

Link to comment
Share on other sites

Sattumusten summana viikosta 43 tuli varsin poikkeava peruskuntokauden viikko. Mukavaa oli kuitenkin juosta vähän reippaamminkin vaihteeksi ja eikähän seuraava viikko ole taas vuorostaa vähän normaalimpi.

ma 10 km pk

ti 14 km vk & mk (maksimikestävyys, 3 km). Varsinainen extreme-lenkki jäätyneellä, pimeällä tiellä

la 18 km vk

su 10 km pk

========

Yhteensä 52 km , ei määrällisesti paljon, mutta tehoja oli pelissä vähän liiankin kanssa. Pitkäkin jäi juosematta.

Link to comment
Share on other sites

Juoksua tuli semmoset 45 km 4:20 keskivauhdilla.

Otin alkuviikon kevyesti kun vedän tuota 9+5 jaksotusta...tai sinnepäin.

Tarkoitus oli flunssan karkoitus, joka osin onnistuikin.

Seuraavat viikot näyttää kestääkö kunto kovempaa treeniä.

1 MVH 12 km noin 4 min/km 150 sykkeellä ( 81% maksimista )

1 reipas 11,5 km 4:20 min/km ( 76% )

loput löysää 130 sykkeellä ( 70% )

Link to comment
Share on other sites

Ma: lepo

Ti: 14 km 5.13/122

Ke: 9 km 5.17/**, väliin 3*100 + 9*50 m

To: voimaharjoitus salilla

Pe: 20 km 5.21/130

La: 2 km ver + 6 km 4.13/154 + 3 km ver

Su: 34 km 5.19/126

Yht. 91 km aikaan 7.57. Edellinen ennätysraskas viikko tuntui yllättävän vähän jaloissa. Polarikin näytti aamuisin kohtuulisia leposykkeitä ja Own indeksejä (ostostaattinen testi).

Sunnuntain pitkä lenkki venyi vähän suunnitellusta, mutta hyvä näin kun kevyeltä tuntuu. Pitkät toistaiseksi kierrolla 30-40-50.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy