Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Vinkkejä vauhtijuoksuun lyhyellä matkalla

Recommended Posts

Moro vaan kaikille uudelta käyttäjältä!

Haluaisin saada vinkkejä vauhtijuoksuun. Mitään varsinaista tavoitetta minulla ei ole, mutta sanotaan nyt vaikka sitten, että yritetään Cooperilla alkuun.

Hieman taustoja; olen 27-vuotias nainen (176 cm ja 64 kg), minulla on 2 alle 2-vuotiasta lasta ja nyt haluan päästä takaisin kuntoon. Aiemmin kuntopuolesta on huolehtinut 3 hevosta, mutta niistä olen lasten myötä luopunut. Olen siis hieman hukassa, koska en oikeastaan "osaa" kuntoilla.

Olen käynyt salilla 3 kertaa viikossa viimeiset 1,5 kk luomassa jonkinnäköistä peruskuntoa, ja nyt kiinnostuin juoksemisesta.

Haluaisin suorittaa Cooperin jotenkin kelvollisella tavalla parissa kuukaudessa. Vielä en ole testannut kyseistä testiä, koska keksin juoksumaton ihanuuden vasta tänään, ja läksin googlettamaan lisätietoja. Siksipä olen siis täällä kyselemässä hölmöjä.

Miten kannattaisi lähteä alkuun? Juoksen ainoastaan juoksumatolla, ja olen sitä ihmistyyppiä jonka täytyy laskea, tutkia ja kirjata ylös kaikki, joten kaipailisin vinkkejä ihan nopeuksista ja matkoista alkaen.

Olen aikeissa yhdistää juoksun kuntosaliharjoitteluun, eli kolmena päivänä viikossa salia, ja esim. 2 juoksua ja yksi lepopäivä.

Kiitän ja :kumarrus:

• 3 weeks later...