Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juoksumusa?

jogger
 Share

Recommended Posts

Täällä oli jo aiemmin keskustelu parhaimmista levyistä, mitä omistamme. Koska aiheeseen on vaikea vastata, haluan rajata sitä musiikkiin, jonka tahdissa on aivan mahtavaa juosta. Tässä on joitakin biisejä, jotka antavat potkua lenkille oikein toden teolla. Mitäs suosikkejä teillä on?

Joggerin Run Run Run soittolista:

1. Deep Purple: Highway Star

2. Darude: Sandstorm

3. Madonna: Ray Of Light

4. Uniting Nations: Ai No Corrida

5. Cerrone: Supernature

6. Uriah Heep: Easy Livin'

7. U2: Vertigo

8. Kate Bush: Running Up That Hill

9. Black Box: Ride On Time

10.Black Sabbath: Paranoid

11.Eric Prydz: Call On Me

12.Pussycat Dolls: Don't cha

13.September: Satellites

14.Bruce Springsteen: I'm On Fire

15.ABBA: Lay Your Love On Me

16.Queen: Crazy Little Thing Called Love

17.Candi Staton: Young Hearts Run Free

18.S'Express: Superfly Guy

19.PMMP: Pikkuveli

20.Anastacia: Left Outside Alone

Hyvin hölkkää näiden tahdissa. Etenkin Highway Star ja Sandstorm ovat oivia intervalliharjoitteita!

:innostunut

Mä kuuntelen lenkillä vain omia tyhmiä ajatuksiani.

Ei ole tullut hankittua mitään musiikkilaitetta, ihan hyvin oon pärjännyt vielä.

Töissä ja varsinkin kotona on jatkuva hälinä, kiva on rauhoittua ja nauttia hiljaisuudesta. Tosin on sekin kivaa kun on joku kaveri lenkillä juttuseurana.

Näin minäkin olen tuon pähkäilyt. Liikenteen äänet ovat parasta musiikkia ja huomaahan sitä kuulohavaintojen perusteella varoa muita tienkäyttäjiä hieman paremmin.

Olen huomannut usealla lenkillä, että Ramonesin Sheena is a punk rocker on vauhdiltaan tasan 5.22/km.

Joten vinkkinä vain, että sitä kun veivaa 42 kilometriä, saa aikaste hyvän maratonin ajan :hehe

Kuuntelin tuossa yhtä versiota ja kipale tuntuu isuvan hyvin rytmiin n. 176 iskua/min. Pitäisiköhän laittaa mp3 soitin toistamaan tuota ja yrittää opetella tiheämpää askelrytmiä.

Tuo rytmitieto voisikin olla mukava lisädata juoksumusiikille, vink vink.

Näin minäkin olen tuon pähkäilyt. Liikenteen äänet ovat parasta musiikkia ja huomaahan sitä kuulohavaintojen perusteella varoa muita tienkäyttäjiä hieman paremmin.

Jep, mutta viikko sitten, matkalla Maskumaratoniin, kuuntelin ajellessa Hawkwindin kokoelmaa, ja "Silvermachine" toimii yhä aika hyvin. Paluumatkalla rytmi oli vähän rennompi, eli tietenkin 70-luvun skaata ja the Specials. Tämä siis matkamusiikkia kohti tapahtumaa, ei varsinaista juoksusellaista.

Minulla ei tuossa palikassa ole viime kuukausina muuta ollut kun ramojen all the stuff and moret vol 1 ja 2, (63 kpl) joita olen kuunnellut pitkien lenkkien loppupuoliskolla, lyhyillä en kuuntele mitään. Tarkoituksena on etsiä noista kappaleista ne, jotka laitan maralla viimeisellä kympillä soimaan. Ainakin teenage lobotomy ja Ramojen versio Trashmanin surfin birdistä tuntuvat nostavan vauhtia, eli aika hyviä vaihtoehtoja loppukiriin. Saankohan puupääauton auton paikalle kun loppusuoralla puin nyrkkiä ilmassa ja huudan lobotomiaa. :vihainen

Minulla on aivan pelkkää suomimusaa, hidasta ja nopeaa, Discosta Kotiteollisuuteen. Käytän soitinta vain pitkillä lenkeillä. Enää tällä juoksukaudella en ole huomannut musiikin olennaisesti vaikuttavan juoksunopeuteen, mutta vielä viime vuonna oli ihan mahdotonta juosta riittävän hitaasti vähänkään nopeampi rytmi soittimessa.

Viimeksi oli sen verran hyvät fiilikset, että tuli laulettua mukana Apulantaa kun kuvittelin olevani riittävän yksinäisessä paikassa... ja eikös juuri silloin joku nuorimies pyöräillyt ohitse. Noo, eipä se minua tuntenut, joten väliäkös tuolla mitä se ajatteli minun lauluäänestäni. :oops:

Nyt ilmojen lämmittyä olen havainnut ikävän ongelman kuulokkeiden kanssa: ne eivät pysy kunnolla korvissa kun ei ole pipoa niitä paikallaan pitämässä. Vika lienee korvissa (tai niiden välissä), ei napeissa ?

Koska en omista sen hienompaa soittovehjettä, kuuntelen juostessa aina kännykän radiosta hittiasemia. :musiikki

"Korkeanpaikanleireillä" (=mökillä keskisuomessa) juostessa ei tästä mun kännykkäradiosta saa kuulumaan kuin radio novan - kerrankin ahdistuin aika pahasti pitkällä lenkillä lumisateessa mäkiä tahkotessa, kun kuulokkeista tuli vuorotellen hitaita itkuvirsiä ja retkiluistelusta kertovaa höpötystä. Kannataiskohan sijoitaa uuteen musavekottimeen... :tökkiminen