Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Bea

Omat juomat juoksutapahtumaan

Recommended Posts

Mitä käytännössä tulee ottaa huomioon, jos haluaa omat juomat esim. maratonille. Minkälaisiin astioihin olette ne laittanut ja kuinka ne sitten löytää juomapöydältä? :icon_jook: Esim. jos juomapiste on 5 km:n välein, annanko järjestäjille vaikka 7 pulloa vietäväksi juomapisteelle? Käytännön neuvoja kaipaisin...

Mitä käytännössä tulee ottaa huomioon, jos haluaa omat juomat esim. maratonille. Minkälaisiin astioihin olette ne laittanut ja kuinka ne sitten löytää juomapöydältä? :icon_jook: Esim. jos juomapiste on 5 km:n välein, annanko järjestäjille vaikka 7 pulloa vietäväksi juomapisteelle? Käytännön neuvoja kaipaisin...

Pullo on paras. Itse uhraan 1/2 l pulloja, jossa on pari desiä juotavaa per piste. Pullon yläosaan kirkkaan väristä teippiä. Keskiosan teippejä voi olla vaikeampi löytää, jos on iso tapahtuma ja oma pullo sattuu olemaan keskellä. Yleensä noita omia juomia on aika rajallinen määrä, joten löytämisessä ei ole suurta ongelmaa.

Pullo on paras. Itse uhraan 1/2 l pulloja, jossa on pari desiä juotavaa per piste.
Ei tarvitse kovasti uhrata, kun ostaa kaupasta puolen litran lähdevesipulloja, joissa tulee mukana näppärä "sporttikorkki". Yhden pullon hinta jotain alle euron, joten ei ole suuri investointi.

Ei tarvitse kovasti uhrata, kun ostaa kaupasta puolen litran lähdevesipulloja, joissa tulee mukana näppärä "sporttikorkki". Yhden pullon hinta jotain alle euron, joten ei ole suuri investointi.

Tai sitten hankkii Lidlin urheilujuomaa, jotka ovat vastaavissa "tuttipulloissa". Juoma on minusta ihan kelvollista tarkoitettuun käyttöönsä. Olen itse käyttänyt sen harjoittelulenkkien jälkeiseen nesteytykseen, ja hyödyntänyt pullot juoksutapahtumissa: pari desia omaa lempijuomaa per pullo, ja tyhjäksi juotu pullo jätetään siististi reitin varrelle, josta järjestäjien on helppo kerätä se talteen.

Lidlin pulloja ei tule kierrätettyä, kun se on tehty niin hankalaksi, ja sen takia niitä ei tule ikävä :-)

Esim. jos juomapiste on 5 km:n välein, annanko järjestäjille vaikka 7 pulloa vietäväksi juomapisteelle? Käytännön neuvoja kaipaisin...

Ainakin Paavo Nurmella, Hcm:llä ja Finlandia-maralla on järjestäjillä lähtöpaikalla omat laatikot/pöydät huoltopaikan kilometrimäärän mukaan nimettynä, joihin pitää itse käydä pullonsa viemässä viimeistään pari tuntia ennen lähtöä.

Mä olen merkannut pulloni maalarinteipillä, johon paksulla tussilla kirjoittanut juoksunumeroni, sekä joskus nimenikin ja aina on puteli pöydältä löytynyt, ainakin tähän asti...

Ja myös täällä käytetään noita Lidlin pulloja, lähinnä sen korkin takia. Se "urheilujuoma" on kyllä aika hirveätä sokerilitkua, mutta on ne treenikaudella aina jotenkin saanut tyhjennettyä.

Punaista erkkaa oon laitellu, korkkeihin että näkyy, pulloina olen käyttänyt jotain 2-3 dl pulloja, joissa on ollu jotain lasten limua... tai sitten oon käyttänny smoothieista jääneitä pulloja, nekin on kooltaan 2-3 dl.

Pikakorkkia näissä ei ole mutta en ole nähnyt sitä ongelmaksi, kierekorkin saa nopeasti auki juostessa ja sisältö on nopeammin kurkussa kun ei tartte pulloa rutistella.

Kahdella viime maralla olen käyttänyt omia juomia ja sen lisäksi että sekoitus on varmasti sopiva, niin myös toiminta juomapisteellä nopeutuu kun omien juomien pöydälle ei yleensä synny sumaa vaan oman pullon saa siepattua nopeasti kätöseen ja matka jatkuu...