Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Lääkärintodistuslomake triathloniin

emmaelina
 Share

Recommended Posts

Hola!

Olen menossa ensimmäiseen tri-kisaani Ranskan Annecyyn heinäkuussa ihan kuntoilu-ja hengissäselviämis- mielessä. Olen osallistumassa ilman lisenssiä, ja tarvitsen lääkärintodistuksen, jossa todistetaan että saan kisaan osallistua. Lääkäri on jo valmiina, mutta hän haluaisi jonkun valmiin lomakkeen, minkä allekirjoittaa. Annecystä heillä ei ole sellaista antaa, sanoivat että se saa olla vapaamuotoinen. Myöskään Suomen Tri-liitosta eivät voineet antaa lomaketta, se on tarkoitettu kilpaurheilijoille.

Olen osallistumassa Tri for Funin tri-kouluun, ja sieltä neuvoivat ottamaan tänne yhteyttä. Siispä kyselenkin nyt teiltä, oletteko tarvinneet lääkärintodistusta ja minkälaista lomaketta olette käyttäneet?Voin sen itsekin vääntää doctorin allekirjoitettavaksi, mutta helpompaa olisi nähdä edes mallia siitä, mitä asioita siinä tulisi olla. Muutenkin kuulen mielelläni kokemuksistanne, jos olette olleet Annecyssa triathlonhumussa:)

Emma

Helpointa varmaan sorvata se todistusteksti itse, ei siihen tarvita muuta kuin maailmankielillä (..ranskaksi..) joku teksti tyyliin 'Minä tri Tolonen totean ettei emmaelinalla ole driadlonkisaamista haittaavia sairauksia 23.4. 2010 Bratislavassa ja lääkäriltä allekirjoitus+mahdollisesti joku leima jos sellainen sattuu löytymään ;) Kts. mallia vaikka Pariisin maratonin vastaavasta.

Muokattu

Helpointa varmaan sorvata se todistusteksti itse, ei siihen tarvita muuta kuin maailmankielillä (..ranskaksi..) joku teksti tyyliin 'Minä tri Tolonen totean ettei emmaelinalla ole driadlonkisaamista haittaavia sairauksia 23.4. 2010 Bratislavassa ja lääkäriltä allekirjoitus+mahdollisesti joku leima jos sellainen sattuu löytymään ;) Kts. mallia vaikka Pariisin maratonin vastaavasta.

Perttuhan sulle voisi sellaisen kirjoittaa, kun diagnosointi noin mallikkaasti sujuu. :character00256:

Kelpaisikohan tämä Pariisin maratonin malli Annecyssäkin:

http://www.parismarathon.com/marathon/2010/docs/CertificatM_US.pdf

Toivottavasti a) löydät Annecyyn ja B) löydät sieltä poiskin. Itse aikoinaan koetettiin päästä sinne ja kierrettiin vähintään viisi kertaa kaupungin ympäri, ennen kuin ymmärrettiin mistä pääsee keskustaan. Pois pääsy oli puolestaan vaikeaa, kun kaikissa risteyksissä oli kaksi viittaa: toiseen suuntaan luki "toutes directions" (kaikkiin suuntiin) ja toiseen suuntaan luki "autres directions" (muihin suuntiin).

Perttuhan sulle voisi sellaisen kirjoittaa, kun diagnosointi noin mallikkaasti sujuu. :character00256:

Periaatteessa voisin ihan hyvin kirjoittaa, onhan tuo nyt sen verran hassua että tuollainen todistus pitää olla ja varmaan aika mahdotonta saattaa siitä lääkäriä mihinkään vastuuseen jos jollekin kisaajalle sitten jotain sattuisikin. Korkeintaan pääsisin iltalehden kanteen valelääkärinä :) Ehkä tuolla kaikki kilpailijat vakuutettu järjestäjän toimesta ja sen vuoksi vaaditaan että terveys on suht normaali? Jotkut yksityislääkärit veloittaa noista varmaan sievoiset summat, tuolla Pariisi-ketjussa joku taisi puhua 80eurosta...

P.s. Tolonen tuskin starttilupaa antaisikaan, ennenkuin hivenainetasapaino on saavutettu popsimalla erilaisia uutteita kymmenestä purkista pari vuotta :hali_hehe:

Muokattu

Jeps, kiitti paljon Perttu ja cokekola!jotain tuollaista ajattelin vääntääkin, englanninkielinen saa kelvata kun mun ranska rajoittuu bonjour-sanaan:) olen terveysasemalla töissä fyssarina, ja meidän fysiatri sen mulle lupasi kirjoittaa pullapalkalla. Aika mielenkiintoista kyllä toi todistuksen vaatiminen, kat se noihin vakuutuksiin liittyy? En ole suoraan sanottuna edes tarkistanut ollaanko vakuutettuja järjestäjien puolesta, sen verran vaan tiedän että matkavakuutukseen pitää ottaa kilpaurheilulisä, vaikka lähden todellakin vain kuntoilumielessä.

Ihan sievoiset summat ne varmasti ottaisi yksityisellä todistuksen kirjoittamisesta, mutta työterveslääkäriltä tai omalta tk-lääkäriltä luulis saavan myös. Cokekola kiitti varoituksesta, ollaan lentämässä Geneveen ja sieltä junalla kisapaikalle, joten luulisi löytävän. Jos tulivuoret riehaantyy niin sitten otetaan auto alle ja se onkin ihan toinen juttu sitten:D

Jotenkin törkeätä meininkiä tuollaisten todistusten vaatiminen. Luulisi, että riittäisi tulos jostain aikaisemmasta maratonista esimerkiksi. Jos on juossut hyvin niin ei voi olla ihan sairas. 80 euroa on kyllä aivan sairas summa, kun vertaa, mitä kisaan ilmoittautuminen maksaa.

Jos tulivuoret riehaantuu niin Suomesta voi ajaa fillarilla Ranskaan märkäpuku päällä juoksutossut selkärepussa. Pääsisi varmasti Ilta-Sanomiin ei valelääkärinä, vaan kylähulluna.

...kat se noihin vakuutuksiin liittyy?...

...Jotenkin törkeätä meininkiä tuollaisten todistusten vaatiminen. Luulisi...

Sattuu vaan olemaan niin että mm. Ranskanmaalla laki vaatii lääkärintodistuksen vaativiin kestävyysurheilukilpailuihin osallistujilta, ei niitä kiinnosta mitä mieltä siitä täällä Suomessa olemme. Yksi mallipohja löytyy myös esim. UTMB:n sivuilta. Totta on myös ettei järjestäjillä ole mitään keinoa varmistaa ettei lappu ole naapurin varastomiehen allekirjoittama, (eikä mitään vaatimuksia sille mitä lääkärin pitäisi osallistujasta tarkastaa) mutta jokin virallisen näköinen leima siihen olisi hyvä allekirjoituksen lisäksi saada. Tästäkin on keskusteltu pari kertaa aiemmin; joku osasi suositella PK-seudulla edullista lääkäriäkin, jota en vain muista...

Baldini varasuunnitelma tulivuorten varalta kuulostaa loistavalta, siinä olis asennetta. Kysynpä tässä nyt sitten samantien täysin aloittelijana, että minkä paksuinen märkäpuku kannattaa hankkia Annecyn oloihin?ja tietysti Suomessa treenailuun, saas nähä kuin monta kertaa sinne avoveteen pääsee jos kevät etenee näin hitaasti. Onko 5 mm liian paksu? En tajua noista mitään. Enkä osaa vielä vaparia uida, mutta 2 kk aikaa ja hullu mieli, niin kyllä siitä aion hengissä selvitä!;)

Lääkärintodistuksista vielä sen verran, että kun tarvin sellaista Ultrabalatonille niin pätevänä poikana ajattelin myös, että työnantaja maksaa ja painuin työterveyteen.

TTL kirjoitti pyydettäessä pienin kirjoitusvirhein vapaamuotoisen todistuksen, että olen fyysisesti riittävässässa kunnossa juoksemaan 212km ilman mitään sen kummempia testauksia. Keikkalääkärinä huomasi vain tilaisuutensa tulleen ja peri 30€ tuosta lapusta yksityisesti. Ja varmaan vielä palkkion työnantajaltakin, mene ja tiedä.

Olin niin kiireissäni tuon kanssa, etten alkanut sen enempää arpomaan ja myöhemmin jaksanut alkaa selvittelemäänkään. Ensi kerralla voisi tuhertaa tosiaan oman lapun ja hommata jostain leimasimen...

minkä paksuinen märkäpuku kannattaa hankkia Annecyn oloihin?ja tietysti Suomessa treenailuun, saas nähä kuin monta kertaa sinne avoveteen pääsee jos kevät etenee näin hitaasti. Onko 5 mm liian paksu?

5mm on sääntöjen sanoma maksimi ja siten myös suositeltava paksuus. Käytännössä oikeissa tri-märkäpuvuissa rinta ja reisipaneelit on 5mm kumia. Hartioissa ja käsivarsissa on sit ohkaisempaa ja venyvämpää matskua.