Jump to content
Juoksufoorumi.fi

eCross?

Recommended Posts

Olin suunnittellut vihdoin osallistuvani eCrossiin, kun kerrankin olisi tiedossa sellainen syksy, että en ole raskaana/juuri synnyttänyt/menossa maratonille samoihin aikoihin. Jostain olen bongannut tämänvuotisen tapahtuman päivämääränkin, mutta tapahtuman kotisivuilla ei puhuta tästä vuodesta mitään (paitsi että viime vuonna on arvottu osallistumisia tälle vuodelle). Eli onkohan eCross tänä vuonna? Entä jatkossa?

• 2 weeks later...

Yleensä ollut se syyskuun eka sunnuntai, todennäköisesti tänäkin vuonna.

Suosittelen todella lämpimästi, 2 kertaa osallistunut ja edelleen hauskin kisa missä olen ollut mukana. Sopivan haastava ja actionia riittää kun jonossa suditaan kapeilla metsäpoluilla ja väistellään juurakoita ja kiviä. Itselläni ainoa kisa joka tulee olemaan vakiona joka vuosi kalenterissa.

Olen taas kuullut, että tapahtumaa ei järjestetä tänä vuonna. Mitään virallista tietoa ei ole missään, mutta kyllähän päivämäärät yms. pitäisi jo sivuilla näkyä, jos kilpailu järjestetään. Kisanahan tuo on ihan mukava, vaikka maastossa juostaan ehkä kaksi kilometriä, loppu sitten mennään enemmän tai vähemmän ulkoiluteitä.

Todella surkeaa jos tämä hieno tapahtuma lakkaa olemasta. Ihan liian vähän muutenkin hyviä massamaastojuoksutapahtumia tässä maassa.

Juu, itsekin olen huolestuneena yrittänyt etsiä infoa tän vuoden tapahtumasta, mutta pahalta näyttää :cry:. Joka vuosi tuolla on tullut juostua, vaikka sitten pää kainalossa, sen verran kiva tapahtuma on ollut ja plussana tapahtumaan on ollut helppo päästä julkisilla vähän kauempaakin. Mikäköhän olis yhtä kiva juoksu, jos nyt pitää vaihtaa?

Juu, itsekin olen huolestuneena yrittänyt etsiä infoa tän vuoden tapahtumasta, mutta pahalta näyttää :cry:. Joka vuosi tuolla on tullut juostua, vaikka sitten pää kainalossa, sen verran kiva tapahtuma on ollut ja plussana tapahtumaan on ollut helppo päästä julkisilla vähän kauempaakin. Mikäköhän olis yhtä kiva juoksu, jos nyt pitää vaihtaa?

Tätä itse silmäillyt http://www.kiipfit.fi/

Tuossa voisi olla potentiaalia, Janakkala itselle tuttua seutua ja luonto siellä mitä sopivinta maastojuoksukisan järjestämiseen.

• 1 month later...

Tapahtuman etusivulta klippiä:

eCross kiittää kaikkia mukana olleita Tapahtumaa ei järjestetä vuonna 2010.

Voi paska. Hieno tapahtuma kaikin puolin ja tuolla tuli joku hiiviskeltyä (varjopuolena se ettei missään muussa juoksutapahtumassa näe yhtä paljon välineurheilijoita, mutta väliäkö sillä kun niiltä voi juosta karkuun).

Onkohan kellään tietoa miksei järjestetä, outoa ettei tapahtuman omilla sivuilla ole tietoa? Maastojuoksuja on aika nihkeästi muutenkin, tai sitten en osaa vain etsiä.

Onhan noita maastojuoksuja:

su 6.6. Sipoon Susihölkkä - juoksu suurimmaksi osaksi luonnossa, hiekkateitä ja metsäpolkuja - ja Sipoossa on ainakin niissä juoksuissa missä olen ollut aivan riittävästi mäkiä!

to 24.6. 17. Jurttijuoksu - Mietoinen - jurttipeltojen pientareilla, metsäpolkuja

su 4.7. Ahvenisen hölkkä - Joensuu - metsäteitä lampien reunoilla

jne

jne

su 29.8. Paloheinä Cross - tämä jos mikä on ihan oikeeta maastojuoksua!

eli onhan noita, nämä poiminnat Juoksijalehden kalenterista.

Tosi ikävä juttu, ettei tapahtumaa järjestetä tänä vuonna. Lyhyelle matkalle olisin osallistunut, jos olisin vaan HCM:n jälkeen pystynyt. Lyhyt matka olisi samalla ollut opiskelijoiden sm-kisa maastojuoksussa.

Joskus, ehkä kuukausi sitten, tuolla leppävaaran urheilukentän tuntumassa oli meneillään isolta vaikuttavia rakennusprojekteja. En ole varma, että joko ne sitä hiihtoputkea rakentavat vai mitä tekevät. Lieköhän näillä sitten jotain vaikutusta.

Joka tapauksessa aika nihkeää, ettei tapahtuman nettisivuilla asiasta juuri kerrota.,

Mielestäni eCross on mennyt pikku hiljaa vuosi vuodelta alaspäin, varmaankin sponsorien kaikotessa. Ensimmäisillä kerroilla oli ruhtinaalliset arvontapalkinnot (esim. kaverini voitti osallistumisen Tukholman maratoniin matkoineen), paita ja hyvät kotiinviemiset. Ecrossissa törmäsin myös ensimmäisen kerran siihen, että matkan aikana tarjoiltiin energiageeli.

Viime vuonna taisin saada mukaan enää muutaman leivän palan ja kasan brosyyreitä.