Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 16


 Share

Recommended Posts

Ma. Lepo

Ti. Ohjeellinen sykealue: 120-140

TV kevyt 6.4km 43.30 137/146

Ei oikein kulje, sykkeet yhä hieman kohollaan...

Ke. Hierojalla, kyllähän sieltä kireyksiä löytyi

To. Lepo. Eilen ja tänään hieman kuumeinen olo, ei kuitenkaan lämpöä.

Pe. TV Kevyt 6km 41.07 (6.50/km) 134/145

Ei kulje, ei

La. Äärimmäistä hypersupermegakompensaatiota odotellessa...

Su. Likalla synttärit, 6v. :kakku HH tankkausta oikein perusteellisesti...

Huomenna alkaakin tehoviikko joten tarpeeseen tulee...

Viikko meni aika löysäillessä, ei juuri metrejä karttunut.

Kurkku ollut karheena ja muutenkin tuntuu ettei ole riittävästi palautunut.

Nyt kun ilmat näyttäs lämpiävän niin odotankin innolla seuraavaa, tehokkaampaa viikkoa, kunpa tuo nielu vaan ymmärtäisi rauhoittua.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ma: Kevyt 72 min ja 10.3 km, ks. 127 ja max 137 -> 6:59 min/km

Ti: VR 2 km -> reipas 10 km 56 min 5:38 min/km ks. 143 -> VR 0.6 km yht. 74 min ja 12.6 km, ks. 138 ja max 151 -> 5:52 min/km

Ke: Juoksua 104 min ja 16 km, ks. 129 ja max 140 -> 6:31 min/km

To: VR 1 km -> kova 3 km -> VR 1 km yht. 27 min ja 5 km, ks. 153 ja max 178 -> 5:14 min/km

Pe: Juoksua 34 min ja 5 km, ks. 123 ja max 138 -> 6:48 min/km

La: Pitkä 160 min ja 23.5 km, ks. 132 ja max 147 -> 6:47 min/km

Su: Lepo

Juoksua 72.4 km.

Monipuolinen viikko, mutta harjoitustaustaan nähden selkeästi liian kova. Lauantain pitkä oli taas hyvin suunniteltu ja toteutettu: lyhyet yöunet, aamulla kaukoputken kanssa kävelyä kolme tuntia ja pitkä lenkki ensin myötätuuleen ja takaisin vastatuuleen. Meinas tulla :itku

Ensi viikolla huomattavasti kevyemmin.

Edit: No sunnuntain lepo oli suhteellinen käsite, pyöräilyä n. 30 km "pieni hiki pintaan" asenteella. Kulinaarinen puolikin tuli hoidettua: 2 kärkkäriä Vanhankaupunginkoskella, kahvi ja munkki Pitkäkoskella ja :juom Malmilla

Link to comment
Share on other sites

vko 16:

ma: VR 1,7 km + VK 0:30 - 5,5 km (5:34/km) - avg 160, max 171 + VR 1,0 km (yht. 8,2 km)

ti: lepo / tankkaus

ke: PK 0:36 - 5,6 km (6:24/km) - avg 140, max 166

to: lepo

pe: VR 0:22 - 3,2 km

la: 3:58:04 - 42,195 km (5:38/km) - avg 163, max 176

su: LEPO! (EDIT: 3,5 km palauttavaa kävelyä kevätauringossa)

Yhteensä: 59,2 km

Ja ensi viikko on sitten myös suhteellisen kevyt, jos lenkkarit saa jalkaan niin hyvä on :smiley

Link to comment
Share on other sites

ma -

ti -

ke -

to -

pe -

la 21,1 km, 2.21, avg 165

su -

Ennen puolimaraa ei ollut tarkoituskaan juosta kuin max. pari kevyttä 30 min juoksua. Töissä oli hieman kiirettä, joten jäi nekin tekemättä.

Fiilis eilisen puolimaran jälkeen oli hyvä. Tänään on jalat kyllä melkoisen kipeät ja heräsin jo klo 5 enkä saanut unta. Nyt odotettelen jalkojen palautumista ja voipi olla, että en juoksulenkkiä tee ensi viikolla ollenkaan.

Link to comment
Share on other sites

Viikko taas pulkassa.

Ma lepo

Ti uinti 2500m

Ke Lihaskuntopiiri + 45min kuntopyörä kevyttä pyörittelyä

To uinti 1000m / 8x50m vk / 1000m

Pe 19+19km pyöräilyä

n. 10km juoksua 44min ja 139

La Lihaskuntopiiri + 54min juoksua, sis. 5x5min maratonvauhtia

Su Pyörä 63km, 2,04 ja 142. (Uusi reitti osoittautui todella mäkiseksi, joten tästä tuli sellainen intervallityyppinen polkureissu...)

Pidin juoksutaukoa ma-pe kipeytynyttä jalkaa säästelläkseni, ja lauantaina tuntui jo ihan kohtuulliselta. Tavoitteena olevaa maratonvauhtia pystyi juoksemaan ainakin noita lyhyitä pätkiä hyvin.

Ensi lauantaina maraton, joten ensi viikon ohjelma on kevyt. Uintia, pikku lenkkejä ja ehkä vähän kevyttä pyörittelyä. Katsotaan kuinka äijän käy.

Link to comment
Share on other sites

ma Sairas Kurkku karhea pää pipi nuhakin

ti Sairas Nuhaa, paranemaan päin

ke Sairas Nuhaa, paranemaan päin

to Lepo

pe Juoksu PK2 6km 00:35:08 05:51min/km 149/167 Räkää vielä reippaasti, juoksu kivaa

la Juoksu PK1 3,9km 00:27:00 06:55min/km 139/163 sis.2x150m rento kiihdytys Räkää vielä reippaasti, juoksu kivaa

su Juoksu Vk2 17,4km 01:33:27 05:22min/km 171/187 LÄNSIVÄYLÄJUOKSU, Yllättävän hyvä suoritus

Link to comment
Share on other sites

Ma: vatsapunnerruksia

Ti: reipas kävely 8 km koiran kanssa, koiran hyytyessä lievästi lopussa (mastiffi)

Ke: aamu 20 km 5.06/126, välissä 7*150 m

ilta 8 km kevyttä kävelyä koiran kanssa

To: 20 km 5.26/119 juoksu/kävely 2800/200

Pe: aamu 16 km 5.03/125

ilta 8 km kävelyä koiran kanssa

La: 3 km ver + 10 km 4.13/154 + 5 km ver

ilta 8 km kävelyä koirineen

Su: 26 km 6.00/116 juoksu/kävely 2700/300

Yhteensä 100 km juoksua aikaan 8.55

Tästä eteenpäin se on sitten lepäily avainasemassa. Kävelyä koiran kanssa päivittäin, ja lyhyitä kevyitä juoksulenkkejä laiskasti sekaan. Kevään aikana hankitut jumit etenkin säärten lihaksissa tokenevat parhaiten niin. Kaiken kaikkiaan kunto vaikuttaisi aika hyvältä. lihaskireyksiä on vielä edellisten kuukausien, ja eilisen kovan ja tämän päiväisen päälle juostun pitkähkön lenkin jäljiltä, mutta virkeystaso noin yleensä on pirun hyvä, eikä mitään esteitä parhaaseen mahdolliseen tulokseen Bornholmissa ennen kisaa näyttäisi olevan. Sen sijaan itse kisassa niitä esteitä kyllä tulee olemaan!!!

Link to comment
Share on other sites

Tällä viikolla sain jo jotain aikaiseksikin verrattuna edellisiin viikkoihin..

MA: Kävelyä 1,5km + kuntopiiri ja venyttelyt

TI: Juoksua 4,3km (Avg155/6:46) +líhaskunto ja venyttelyt

KE: Kuntosalijumppa 1h

TO: Juoksua 9,1km sis. 500m reippaasti lopusssa. (153/06:45 ilman reipasta pätkää) +venyttelyt

PE: lepo

LA: Vr 1,3km, 4x500m kovahkoa pal, 500m hölkkää, Vr 1,1km

Yht. 5,9km +lihaskunto ja venyttelyt.

Illalla pyöräilyä 13,9km (45min)

SU: J. 10,7km (155/06:52) + venyttelyt

Tuo lauantain juttu oli jonkinmoinen kokeilu, että onko sitä enää ollenkaan minkäänlaista kuntoa juosta hieman kovempaa.. Sunnuntaina oli tarkoitus tehdä pitkä lenkki, mutta lähdin kai TAAS liian aikaisin lenkille ruoan jälkeen ja sitten koko lenkki meni pilalle, kun olo oli sellainen, että milloin tulee oksennus ja mahassa oli kokoajan inhottava olo. Tällä viikolla vaihdon juoksuhousut trikoisiin ja johtuiko sitten siitä sykkeiden madallus ja vauhdin kasvaminen.. no kuulosta joka tapaukselta hyvältä!

Link to comment
Share on other sites

ma 20 km 4.39/149

ke aamupäivällä hieronta, illalla 10 km 5.22/136

to 10 km 5.23/138

la 21,1 km 4.04/173 ja parin kilometrin VR

Yhteensä 63 km, tästä eteenpäin hyvin kevyitä lenkkejä joissa mukana hyvin kevyitä fartlekejä! Alkavalle viikolle suunniteltu yhteensä 40-50 km hölkyttelyä, toivottavasti kosmista superkompensaatiota riittää tännekin eikä perä-berberian porukka ime sitä kaikkea itselleen!

Link to comment
Share on other sites

MA: 9km, 5:90min-km

TI: 9km, josta 4x1000m vetoja 4:45min-km

KE: 5km, palauttelua 6:00min-km

TO: Lepo

PE: 9km, josta 7km 5:10min-km

LA: 7km, 6:05min-km

SU: 24km, 5:58min-km.

Juoksua 63km ja kuntosalitreenit päälle n.2h. Viikko kulki jo paremmin ja viikon pitkällä tuntui, että yli vuoden kestänyt jalkavaiva olisi lähes taakse jäännyttä aikaa, mitä nyt vähän polvessa tuntui lopussa.. :hehe

Ensi viikolla olisi ohjelmassa 71km, joka toiseksi kovin viikko ennen Tukholmaa. Toivottavasti jalka ei ala temppuilla niin olen tavoitteessa. Tavoite Tukholmssa parantaa aikaa > Tavoite: 3:39-3:45 h

Link to comment
Share on other sites

Juoksun kannalta heikko viikko. Todella heikko. Vaan hyvät on syytkin. Maanantaina tuntui juoksu heti takkuiselta, ylirasituksen oireita, joten jätin nopeasti leikin kesken ja otin sitten tiistainkin kevyesti. Keskiviikkona sitten taas kovempaa treeniä, mutta enkös sitten kipeyttänyt taas vasemman jalkapohjan, se kun on vähän ärtsyillyt viime aikoina. Joten torstai taas kevyttä pyöräilyä vaan. Perjantai oli täyttä lepoa kun hammaslääkäri kiskoi pari viisaudenhammasta pois. Samasta syystä viikonloppuna vain hyvin kevyttä pyöräilyä, kun lääkäri kerran juoksun kielsi.

Hyvää tässä viikossa oli kuitenkin se, että vasen jalkapohja on nyt saanut levätä ja siten toivottavasti on entistä paremmassa kunnossa kun heti ensi viikon alusta on tarkoitus juosta taas kovaa. Sen lisäksi tulipahan tehtyä hyvin kevyt viikko, mikä edisti palautumista aiemmista treeneistä. Ja oli muuten todella mukava pyöräillä kevätsäässä.

Ma piti olla kova vk, mutta takkusi heti alkuunsa, tuntui aika selvältä ylirasittumiselta (syke korkealla ja vauhti surkeaa)

Ti n. 2:00 kevyttä pyöräilyä

Ke lyhyt kova rykäisy maksimikestävyysalueella, sitten jalkatreeni salilla ja päälle 1h spinning; lisäksi n. 1:30 kevyttä pyöräilyä

To n. 1:45 kevyttä pyöräilyä

Pe lepo (hammaslääkäri)

La n. 20min erittäin kevyttä pyöräilyä

Su n. 1:40 hyvin kevyttä pyöräilyä

Juoksua mitätön määrä, alle 15km, mutta pyöräilyä alhaisilla sykkeillä ihan kivasti.

Leposyke on taas kohdallaan (n. 40) ja juoksuhalut tapissa. Ensi viikolla kovaa ja pitkään, jos suinkin mahdollista.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy