Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Jyrmy

'helppo' puolimara alottelijalle?

Recommended Posts

Juurikin näin. Sellainen nyrkkisääntö voisi olla hyvä, että matkaan kisapaikalle ei saisi kulua eikaa enempää kuin itse juoksuun.

Kylläpä jäisi kisat vähiin, vaikka minä hidas olenkin.:grin:

Tarkemmin miettien... Maraton 4-5 tuntia. Mutta puolikas 2-3 tuntia. jooo. Kymppi tuntiin. Hmmm.

Muokattu

Juurikin näin. Sellainen nyrkkisääntö voisi olla hyvä, että matkaan kisapaikalle ei saisi kulua eikaa enempää kuin itse juoksuun.

Eihän kukaan silloin lähtisi New Yorkin, Tukholman tai muiden kaupunkien maratoneille. Tapahtuma on ihan hyvä tekosyy päästä jonnekin ihan muualle kuin kotimaisemiin samoille poluille kuin aina.

Eihän kukaan silloin lähtisi New Yorkin, Tukholman tai muiden kaupunkien maratoneille. Tapahtuma on ihan hyvä tekosyy päästä jonnekin ihan muualle kuin kotimaisemiin samoille poluille kuin aina.

Tuossa nyt puhuttiin lähinnä puolimaratoneista ja kun olemme "Lenkkeilyn aloittaminen"-osastolla, niin siitä tuo ajatukseni. Maratonmatkailu on sitten IEA.

Muokattu

Melko keskeisellä paikalla eli pirkanmaalla asustelen joten aikapaljon löytyy tapahtumia sen 2 tunnin matkan sisältä. Mitä taas paljon reissaavana en pidä kovinkaan pitkänä matkana..

Toi j-kylä ja Vantaakin vaikutti ihan mielenkiintosilta, vaan ovat molemmat vasta syksymmällä.. vähän aikasemmin olis hinku koittaan joten saatanpa hyvinkin suunnitella forssaa.. ehkä jopa voisi piankin lähteä tonne ideapark juoksuun, tosinen ole varma olenko 'maisemissa' tuolloin. Toukokuussa olis kalenterissa jokatapauksessa vantaan extremerun.

Onhan se nyrkkisääntö tuokin. Samoin kuin että vyön alle ei saa lyödä. Sitähän miettii, että miksi edes osallistua järjestetyille puolikkaille, kun niitä tekee pitkiksinä ilman mitään järjestelyjä. Homman clue onkin monella itse tapahtumassa, vaikka oleellinen osa siitä se juoksu onkin. Aion itsekin ajella Länsiväyläjuoksuun Jämsästä. En juostakseni 17,3 km, vaan osallistuakseni tapahtumaan ja tavatakseni myös tuttuja. :039:

Toki. Vaikkapa Karhu-viesti tai Pyynikki-juoksu ovat klassikoita täällä eteläisemmässä Suomessa. Mutta puolimaroista kaiketi puhuimmekin jäsen hatapan kanssa.

Mittailin tuossa kartasta vähän tarkemmin tuota muutama viikko sit juoksemaani parinkympin lenkkiä, tarkemmin se taisi jäädä lähelle 19km. Aikaa meni noin 2h20min, sen kummemmin valmistautumatta (tarkoitus oli juosta noin vitonen) noin puolivälissä matkaa vielä suht kova nousu (lukonmäki tampereella). Suurin ongelma taisi loppumatkasta olla energian puute, pari lasia vettä ja ilman aamupalaa tuli tuo repästyä... Loppujen lopuksi tuo ei ottanut kovinkaan koville, seuraavana päivänä olin jo uudestaan lenkkipolulla.

Joten aika luottavainen olen tuohon 'läpimenoon' maastosta riippumatta. Nyt mietitäänikin jo tavotteita ;) Ja tosiaan olis mukavaa et olis suht iso tapahtuma jossa muitakin saman tasoisia hölkkäilijöitä.

Mittailin tuossa kartasta vähän tarkemmin tuota muutama viikko sit juoksemaani parinkympin lenkkiä, tarkemmin se taisi jäädä lähelle 19km. Aikaa meni noin 2h20min, sen kummemmin valmistautumatta (tarkoitus oli juosta noin vitonen) noin puolivälissä matkaa vielä suht kova nousu (lukonmäki tampereella)....

Joten aika luottavainen olen tuohon 'läpimenoon' maastosta riippumatta. Nyt mietitäänikin jo tavotteita ;) Ja tosiaan olis mukavaa et olis suht iso tapahtuma jossa muitakin saman tasoisia hölkkäilijöitä.

Heh, itsekin olen pitkiksellä yleensä vetänyt lukonmäen ylös mittarina siitä, että jos sen saa ylös niin kaikki maastot menee... Ja ekaa puolimaraa itsekin odottelen... Tällä hetkellä se 18km menee aikaan 2h8min, joten läpipääsy pitäisi onnistua:1st: