Jump to content
Juoksufoorumi.fi

maantiekilpurin hankinta

janskapomei
 Share

Recommended Posts

okei. hiihtoa reenailen ja aikasemmin olen maasturil fillaroinu reenit.. pyöräily on hieno kesätreeni muoto ja maasturil olen lenkit tehny myös pikitiellä..ajatusmaailma on et jos mummopyöräl ei peräs pysy nii kammet ei kierrä tarpeeksi:mad14:mut tarkotus ois lenkkiä pitentää ja hankkia maantiekilpuri.. pari kysymystä ois.. 173cm,70kg,eli mikä koko? ja budjetti ois halvemmasta päästä,meneekö rahat hukkaan halpispyöril? esim peruskilpuri alle 1000e.

• Replies 34
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mä oon tasan saman mittainen ja mun laskennallinen koko on 51,5 eli käytännössä 52. Mulla on kuitenkin varsin lyhyet kintut, joten ruumiinrakenteesta riippuen voit olla myös 54. Kannattaa kokeilla asiantuntevassa liikkeessä, sanoo vanha viidakon sananlasku.

1000 euroa riittää ihan ajettavaan pyörään, etenkin jos kyseessä on alehintainen pyörä.

Jos halpispyörää haluaa niin nyt kannattaa katsella viimevuotisia malleja.

52 tai 53 lienee ketjun aloittajalle sopiva rungon koko.

Jos asut lähellä pääkaupunkiseutua niin tiedän ehkä sulle sopivan uuden vm 2009 pyörän seuraamme sponssaavassa liikkeessä...

Muokattu

Jos halpispyörää haluaa niin nyt kannattaa katsella viimevuotisia malleja.

52 tai 53 lienee ketjun aloittajalle sopiva rungon koko.

Jos asut lähellä pääkaupunkiseutua niin tiedän ehkä sulle sopivan uuden vm 2009 pyörän seuraamme sponssaavassa liikkeessä...

oulun lähistöllä asustelen. tämä saattaa kuullostaa hullulta mut tekeeköhän raleigh slr 200 mitään,näytti hobby hallissa olevan myytävänä.?

Oletko miettinyt ostaa käytettyä pyörää? Ainakin fillarilehden toria kannattaa seurata.

Käytetyn mukana saa aina myös käytetyt osat. Voi tulla "säästäminen" kalliksi kun alkaa hetikohta uutta pakkaa, vaijeria, akselia... varaosina vaihtamaan. Varsinkin kun käytetyn myyjä on hinnan usein tarkkaan määrittänyt vertaamalla uusien pyörien ovh:n

Oulusta käsin toki syrjäiseltä kolkalta vaikuttaa, mutta Suomen urheilupyörästä Tampere/ Nokialta minä olen saanut huippuhyvää ja asiallista palvelua. Koko perheelle on Bianchit (3 kpl) hommattu sieltä, viimeisin viimeviikolla. Myyjä on aina ohjannut ja neuvonut "pöljää" oikeaan suuntaan= oikea pyörä käyttötarkoitukseensa. Itse olisin mm. "varmuudenvuoksi" ostanut pari kalliimpaakin pyörää, mutta myyjä on vakuuttanut minut ko. varmistelun turhuudesta kyseltyään ajajasta, kertyvistä maileista ja käytöstä yleensäkin. Taloudestamme löytyykin ultegra/ 105-osilla 928 Carbon, Via Nirone7 alu-carbon ja Camaleonte 3 Alu ja kaikki palvelevat käyttötarkoituksessaan oivasti.

Kuluttajana koen moisen ammattitaidon ja asiakkaan huomioimisen perin kiusallisena. Onhan ko. liike omilla toimillaan vienyt minulta jatkossa valinnanvapauden. En tod. näköisesti tule jatkossa hirveästi muualta edes kyselemään, vaan "joudun" kokemusteni ohjaamana suoraan ko. liikkeeseen.

ps. Mielikuvani Suomen urheilupyörästä voi olla hiukan turhankin ruusuinen, mutta aikoinaan käytin H:gin Mäkelänkadun Velo"asiakkaathäiritseepäivääni"sporttia, kunnes kävin esittämässä pyöränostoaikeitani peräkkäisinä päivinä siellä ja T:reella ja huhhuh, että voi olla suhtautumisessa iso ero.