Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sporttispurtti

Millä hemoglobiini nousuun??

Recommended Posts

Aika paljon saa syödä, jos aikoo hemoglobiinia niillä nostaa:fridge:

Todella, pinaatti on raudan lähteenä yliarvostettu:

Pinaattiletuissa on rautaa noin 0,8 mg/100g. Naisen raudantarve on noin 15 mg/vrk. Raudan tarpeen tyydyttämiseksi naisen pitää syödä lettuja siis 15mg/0,8mgx100g = 1,875 kg. Kyllähän se kevyesti menee. Mies selviää reilulla puolella määrällä. Siitähän jää melkein nälkä.

Aika iso osa pinaattilettujen raudasta taitaa tulla vehnäjauhoista, sillä pinaatissa rautaa on vain 1,3 mg/100g. Päivittäisen raudan tarpeen tyydyttämiseksi puhdasta pinaattiakin naisen pitäisi syödä yli kilo ja miehen reilu puoli kiloa. Se on muuten melkoinen määrä, pinaatti kun ei paina paljon mitään.

Veriletuissa rautaa on n. 21,8 mg/100g, joten naisen tarvitsee syödä verilettuja vain n. 75 g ja mies selviää raudantarpeesta alle 50 grammalla lettuja.

Muokattu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika paljon saa syödä, jos aikoo hemoglobiinia niillä nostaa:fridge:

Mites sitten pakastepinaattekeitto? Olen terästänyt keittoa lisäämällä vielä dl pinaattia. Tosin keitto on kait tehty maitoon, joka huonontaa imeytymistä?

Hyvää se ainakin on. Pari keitettyä kanamunaa joukkoon...

Edit: Cocecola ehtikin jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä ne veriletut tulee paketista, eikä mistään taikinasta. :thumbsup:

Paketista?? Jauhoja pussista, verta purkista jne... aineksia ja sekoitetaan. Rasvaa pannulle ja verilettutaikina kypsymään. Käännetään ja taas kypsennellään. Eli missä helekutissa se paketti oli??... Vai meinaatko että et osaa paistaa verilettuja??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paketista?? Jauhoja pussista, verta purkista jne... aineksia ja sekoitetaan. Rasvaa pannulle ja verilettutaikina kypsymään. Käännetään ja taas kypsennellään. Eli missä helekutissa se paketti oli??... Vai meinaatko että et osaa paistaa verilettuja??

Menee minulla samaan sarjaan kuin maksalaatikko. Ei ikinä kotitekoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkälaisista proteiinimääristä nyt on kyse?

Ihan normista 1,5g/paino kilo normisyömisissä eli 80kg painoiselle 120g (mikä on kyllä tavallisesta ruuasta aika vaikea saavuttaa) ja BCAA sen purkissa olevan ohjeen mukaan.

Itse popsin normi ruokien lisäksi 500g maitorahkaa päivässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now




×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy