Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Taas yks tuttu topic - Pyörää etsimässä...

MarkoA
 Share

Recommended Posts

Moi,

Neuvoja kaipailisin pyörän hankintaan. Tausta lyhyesti: Pyöräilen ympäri vuoden töihin 7km / sivu (jo 15v). N.5:n vuoden ajan olen ajanut kesäisin lenkkejä 2004 ostamallani Kona Jake the Snake cyclolla jossa ajoittain maastokuvioidut cx renkaat ja välillä 25mm tielle paremmin soveltuvat. Olen ajanut kuntotriathloneissa lyhyitä matkoja samaisella pyörällä. Maastopyöräilyä tulee ajeltua itse kootulla, vanhalla Konan jäykkäperä teräsrunkoisella. Enemmän ja vähemmän satunnaista hommaa.

Nyt (tai siis jo ainakin 3 vuotta) polttelee hommata oikea maantiepyörä kesän lenkkeihin ja mahdollisesti pidemmän matkan triathlon ajoihin. Mitään oikeaa tri-pyörää en aio hankkia, koska pääpaino kuitenkin on omassa lenkkeilyssä.

Kaikenlaiset vinkit, suorat tarjouslinkit jne otetaan kiitollisena vastaan. Hintabudjetti pyörii siinä 1500€ - 1750€.

Onko Shi-105 sarjalla varustettu tarpeeksi hyvä? Käykö alumiinirunkoinen? Mitä kiekoista pitää huomioida, kun niistä ei mitään tiedä? Muuta tarpeellista??

Kävin sitten Oulun Suvalassa ja mukaan lähti Cannondale Six Ultegra SL Compact, speksit tuolta - http://www.alibaba.com/product/sg110357854-109790296-0/Cannondale_Six_Ultegra_SL_Compact_2009_Road_Bike.html

cannondale-six-ultegra-sl-compact-2009-r

Pitkällisen (jo pari edellistä kesää) vääntämisen jälkeen tuli viimein päätös hakemiselle. Myyjä opasti minut valitsemaan tuon kyseisen yksilön, eli yksi oli jäljellä mallia 2009 ja alennusta tuli OVH hintaan rapiat nelisensataa euroa. Toisena vaihtoehtona ois ollut joku hiilikuiturunkoinen ja 105 sarjalla varustettu. Tämä nyt sitten oli Se mun valinta. Vanteet on Xyrium Equipe, joten pitäis olla hyvät ja kevyet. Navat samaten Xyrium, muuten täys Ultegra SL sarja.

Kaupassa vaan tuli semmonen olo, että tämä on mun pyörä. Katsotaan uusiksi kun tulee hieman ajokelejä. Toistaiseksi tuolla on vielä aivan liian paljon sepeliä yms. että vois edes kokeilla.

Polkimet on Shimanon perus PD-R540 ja kengät jotain poistomyynti Shimanoa, kokoa 46! Samantien ostin vielä PRO merkkiset tri-tangot mukaan jos niitä sattuu tarvimaan.

Kiitos vinkkejä antaneille, täällä ja muualla. Ostosta saa kommentoida mieluusti!

Muokattu