Jump to content
Juoksufoorumi.fi

onk siellä ketään

henkilö
 Share

Recommended Posts

Viikko sitten tempaisin itseni otsikoihin kirjoittamalla fiiliksistä. 200 lukijaa, 0 kommenttia - ammun ehkä itseni. Olis joku voinut vaikka säälistä heittää että: ai jaa.

Maslowin tarvehierarkian mukaan hyväksytyksi tulemisen tarve on ihmiselle välttämätöntä, joten nyt on pakko selitellä, että pääsis piireihin.

Minulle juoksu on paljon enemmän kuin tapa edetä. Se on mielikuvituksen kiitolaukkaa. Se on avain henkiseen hyvinvointiin, sielun ja ruumiin vuoropuheluun. Joko nukahditte?

Jotta saatais tappelu aikaiseksi, niin esitän väittämän: juokseminen on 80% tunnetta 20% järkeä.

PS. Eihän minulla oikeasti ole pyssyä, joten se siitä. Haen vintiltä köyden.

Minulle juoksu on paljon enemmän kuin tapa edetä. Se on mielikuvituksen kiitolaukkaa. Se on avain henkiseen hyvinvointiin, sielun ja ruumiin vuoropuheluun. Joko nukahditte?

Joo täällä ollaan. Melko uusi minäkin tällä palstalla. Eipä nuo kauheasti kommentoi uusien juttuja. Pari ihmistä on laittanut henkilökohtaista viestiä, niistä kiitos. Mutta olen ajatellut, että ehkä ne sitten kommentoi kun vaan sitkeästi kirjoittelee. Se vie aina aikaa ennenkuin joukkoon hyväksytään. Ei luovuteta! :heilutus

Luin jonkun viisaan kirjoituksia, että juoksu on pohjimmiltaan leikkimistä. Siinä antaa hyvää oloa omalle "sisäiselle lapselleen". Niin se varmaan on. Minäkin löysin nelikymppisenä oman sisäisen lapseni ja opin leikkimään.

:kädet :kädet Parempi myöhään kun ei milloinkaan...

Mie yleensä vastaan aika paljon uusillekin kun tiedän, miltä tuntuu tulla uudelle palstalle ummikkona. Mutta olen alkanut vähentää sitä kun hävettää olla aina suuna päänä ja kun en oikeasti koko juoksusta tajua mitään.

Pitäis juosta enemmän kuin pälättää täällä niin alkais tulokset parantua.

Juoksussa oo järkee pätkääkään mukana, paitti mulla 8) Tätäkin palstaa kun lueskelee, niin en minä tällä pyörivien touhuissa ns. järkeä näe, kaikkea muuta. Fiilistä, iloa, surua, harmia, hymyä, onnistumisen tunteita, karvaita pettymyksiä, itsensä löytämistä, toisinaan kadottamista. On kiirastulta, tuskaa, kipua, helpotuksen huokauksia, infernaalista nautintoa, voittajana olemista, MINÄ TEIN SEN!

Mutta miksi tämä kaikki? Siksi, koska tältä (juoksemiselta) saa niin paljon. Tämäkin on yksi tapa elää ja käyttää tätä meille suotua jautoaikaa, sillä sitähän se on, joutavaa aikaa. Tälle palstalle taas kirjoitellaan, jotta voidaan laajentaa kokemuspiiriä, saadaan ystäviä, neuvoja, vinkkejä ja näkökulmia. Täällä väännetään peistä, ollaan yhtä mieltä, esitetään kommentteja - kärkeviäkin. Täältä löytyy monenlaisia persoonia joiden kanssa keskustella ja joiden juttuja lueskella, elämänkokemusta, sitä täältä ainakin minä ammennan.

Uudet tuttavuudet ovat enemmän kuin tervetulleita! Uutta pikanttia lisämaustetta tähän monenkirjavaan soppaan. Tekstiä sekaan vaan, kyllä metsä vastaa, kun sinne tarpeeksi huutelee. Aina joukosta löytyy joku, joka kiinnostuu juuri SINUN jutuistasi ja avot, pian olet lenkillä tai hölkkätapahtumassa hänen kanssaan. Vai tuollainen paljastui senkin nimimerkin takaa :huh

PS. Eihän minulla oikeasti ole pyssyä, joten se siitä. Haen vintiltä köyden.

Hae vaan se köysi. Sillä voi tehdä hyviä harjoitteita hyppämällä narua. Vahvistaa kummasti pohkeita ja nilkkoja. :kädet

Niijja tuolla jossakin on sellainen ketju, kuin Keitä te olette siellä kun esittelee itsensä, niin hei tuntuu tutummalta.

Niin ja mua on ainakin kannustanut noi Sepon palstan säännöt: Tyhmiä kysymyksiä ei ole... Vaikka kyllähän se niin on, että noi kokeneemmat juoksijat saavat varmaan hyvät naurut joskus, kun meidän kysymyksiä lukevat. Mutta mitä väliä sillä on?

Eihän me opita mitään, jos ei kysellä ja ihmetellä??

Ja v.kurpalle: Älä lopeta sitä vastaamista, minua sinun "lähestymisesi" ja kannustamisesi on ainakin rohkaissut.

Niin ja mua on ainakin kannustanut noi Sepon palstan säännöt: Tyhmiä kysymyksiä ei ole... Vaikka kyllähän se niin on, että noi kokeneemmat juoksijat saavat varmaan hyvät naurut joskus, kun meidän kysymyksiä lukevat. Mutta mitä väliä sillä on?

.

Luin muuten arkistoa tässä jokunen päivä ja naama oli tulipunainen kun hävetti, kuinka tyhmiä olin kysellyt :hehe. Ihme, että joku oli viitsinyt edes vastata. Niin ja otin muka niin asiantuntevasti osaa keskusteluihin, vaikka ei ollut harmainta aavistusta, mitä joku syke ja pronaatio tarkoitti. Mutta niin sitä vain on palstalta tullut tietoa roppakaupalla lisää ja toinen ropallinen hyviä tuttuja.

Joten ei muuta kuin samalla tavalla kysymään tyhmiäkin. Kysymällä ei tieltä eksy, mutta juoksemalla sen voi kylläkin tehdä.

Ai jaa, minä luulin että hän duunaa köydestä nyrkkeilykehän :viheltely

80 tunnetta, 20 järkeä...

Tjaa, kenties, jos ajattelee asiaa siitä vinkkelistä, että juoksu säilyy elämänpituisena harrastuksena. Vanhemmiten, tulostason vääjäämättä heiketessä, liikunnan tuoma mielihyvä saa liikkumaan varmemmin kuin mikään muu. Voipi siinä olla se järkikultakin hiukan kuiskimassa, että alas nousta siitä sohvalta niin kuolet edes terveempänä.

Mutta näin nuoremmalla iällä sanoisin, että ketjun aloittaja liioittelee suuresti järjen osuutta.

Ja tunnettakin on niin monenmoista. Huonona päivänä juoksu on 100 prosenttia tunnetta ja tuo tunne on pikimusta, mutta hyvänä päivänä ja auringonpaisteessa tuo väri tuosta kyllä kieltämättä haalistuu.

Eihän me opita mitään, jos ei kysellä ja ihmetellä??

Ja v.kurpalle: Älä lopeta sitä vastaamista, minua sinun "lähestymisesi" ja kannustamisesi on ainakin rohkaissut.

Minä ainakin tunnen itseni ihan ääliöksi, mitä tulee valmentautumiseen (ehkäpä muutenkin :viheltely )

Eli esittelen vieläkin tyhmiä kysymyksiä, joten antakaa palaa vaan - etten olis ainoa.

Minäkin melko uutena täällä pyörin ja tuntuu välillä, että vanhat korkarit pistävät kohta tossunsa heilumaan ja potkaisevat minut pois. Huomaan kommentoivani vähän joka juttuun, vaikka tietopohjaa on varmasti oikeilla kilpaurheilijoilla enemmän :oops: Minulla on kyllä juoksutaustaa jo yli 20 vuoden takaa, mutta vasta nyt olen löytänyt "kaltaisteni" seuran. Tähän mennessä olen ollut yksinäinen sorateiden tallaaja, joka on käynyt juoksemassa omaksi iloksi muutaman maratonin. Kilpailen pelkästään itseäni ja omaa aikaani vastaan. Peraatteeni on, että joka maratonilla aika paranee, vaikka sekunnin. Kyllähän se vielä paraneekin, kun on varaa parannella. Parin vuoden päästä voi tehdä tiukempaa. Juoksuiloa!