Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pääsiäisenä maastolenkille pk-seudulla?

Hietsu
 Share

Recommended Posts

Kiinnostaisiko ketään pääkaupunkiseudulla asuvaa kietaista joku hieman pitempi 4-6 tunnin juoksu- tai juoksuvaellussiivu pääsiäisenä? Vielä parempi, jos ainakin osa lenkistä olisi maastossa tai (Suomen mittakaavassa) ainakin mäkisellä reitillä. Esimerkiksi Nuuksio tai Sipoonkorpi voisivat olla pääsiäisulkoilun kohteena. Myös Malminkartanon mäkeä voisi tahkota ylös alas ainakin parin tunnin verran kestovoimaa kehittäen.

Itse tullut juostua pääosin lyhempää pätkää, mutta muutama pitkis puolivaativilla reiteillä ehkä olisi kevään mittaaan syytä reippailla. Metsässä ja muallakin toki lunta ja mätkää riittää, siitä ei mihinkään pääse. Mutta ei hölkkäri tiettävästi kuole, vaikka välillä pikkuisen kastuisikin.

Olen avoin kaikenlaisille ulkoiluehdotuksille. Päivistä sopisivat parhaiten pitkäperjantai, sunnuntai ja maanantai. Lauantai huomattavasti huonommin.

Itse rytyän täällä Tampereen perämettissä varmaan usemmankin pitkän lenkin pääsiäisen aikana, kun on siihen mahdollisuus. Viime päivinä on keli ollut aika raskas, kun paksuhkot lumipatjat poluilla alkavat sulaa ja pettävät sattumanvaraisesti aina joka n:llä askeleella. Polku panee juoksijan sananmukaisesti polvilleen... :kumarrus:

Hyviä lenkkejä sinnekin :thumbsup:, itse en taida pääkaupunkiseudulle nyt lähteä, kun polku alkaa kotipihalta.

>Metsässä ja muallakin toki lunta ja mätkää riittää, siitä ei mihinkään pääse. Mutta ei >hölkkäri tiettävästi kuole, vaikka välillä pikkuisen kastuisikin.

Hei onko teillä tiedossa joku suht kuiva metsäreitti? Olen viime pääsiäisenä ollut pari yötä Nuuksiossa, päivät "uin" kumisaappaissa ja aamulla nautin syvästä lumesta ja pakkasesta. Koska kunto ei riitä lähteä mukaan, lupaan vilkuttaa teltasta jos menette ohi :yaya:

Itse ajattelin huomenna (pe) mennä Malminkartanoon rappuja kiipeämään. Lähden todennäköisesti liikkeelle kotoa (Tapaninkylästä), kiipeilen sitten niin kauan kuin pää tai kunto kestää, sitten palaan toivottavasti vielä jalan takaisin kotiin. Juoksuksi etenemisvauhtiani ei voi kutsua, enemmänkin hipsuttelen ja kävelen.

Suunnitelman toteutumisen voi vielä estää emäntä - remonttihommat ovat vielä vähän vaiheessa...

Itse ajattelin huomenna (pe) mennä Malminkartanoon rappuja kiipeämään. Lähden todennäköisesti liikkeelle kotoa (Tapaninkylästä), kiipeilen sitten niin kauan kuin pää tai kunto kestää, sitten palaan toivottavasti vielä jalan takaisin kotiin. Juoksuksi etenemisvauhtiani ei voi kutsua, enemmänkin hipsuttelen ja kävelen.

Suunnitelman toteutumisen voi vielä estää emäntä - remonttihommat ovat vielä vähän vaiheessa...

Mihinkäs aikaan ajattelit lähteä? Liityn mahdollisesti seuraan.

Muuten ihan hyvä idea, mutta kun osuu samalle viikonlopulle Bodomin-Luukkaan maratonin kanssa, niin täytyy nyt jättää väliin.

Ahaa, enpäs tuota kisaa ole huomannutkaan. Mukavaa maratonia!

Ahaa, enpäs tuota kisaa ole huomannutkaan. Mukavaa maratonia!

No tuo nyt oli vaan sellainen "huhtikuun ensimmäisen päivän maratoni"... Ajattelin kokeilla, että josko joku innostuisi, konseptinahan Pirttimäki/Luukkaa/Nuuksio/Montrail/tms -mara voisi olla ihan kiinnostava...

Hmm, tämähän voisikin olla hyvä päivä päivittää vähän kauden tavoitteista kertoaa ketjua... :viheltely:

En nyt ollut osallistumassa tähän aktiviteettiin, mutta juuri tuossa kävin jalkoja ulkoiluttamassa ja piruuttani koukkasin katselemaan tuonkin paikan tilannetta -> oli ne raput vielä aika lumessa. Koko matkan oli ainakin sellane 20cm joka askeleesta näkyvissä, joten pääsi siitä kävelemään ylös saakka. Ehkä semmosia 20m suliakin pätkiä oli. Eli riippuu hieman tavoitteista, mutta ei siellä mitää "täysimääräisiä mäkivetoja" vielä vedetä.

Ite en vielä huomisesta ohjelmasta tiedä, mutta la-aamuna on Paloheinämaraton. Riippuen olosta saatan jättää tuon 7km veryttelyn mennen tullen tekemättä ja mamoilen paikalle autolla :)

Alustava suunnitelma oli startata täältä Tilhikujalta klo 9.00 tai vähän sen jälkeen. En ole kyllä miettinyt vielä reittiäkään..., onko hyviä ehdotuksia?

Nyt olen jo reittiäkin ehtinyt miettiä, Tapaninkyläntien vartta joelle, Vanhaa Tuusulantietä, Kuusmiehentietä Paloheinään ja siitä eteenpäin karttaa lukemalla tai eksymällä! Väli Paloheinä - Malminkartano ei ole minulle tuttua, mitenkähän käy. Matkaa tulee lyhimmilläänkin reilu 20 km edestakaisin, lisäksi ne raput.

Klo 9.00 lähden etenemään, mukaan saa tulla, jos kiinnostaa todeeella hidas vauhti. Vaikka txtaria peliin aamulla, nroon 040 570 5841.

Juuri palasin lenkiltä, taas kerran aivan älytön treeni - siksi olikin hauskaa! Lämmittelyksi 81 min n. 12 km, sitten 15 krtaa raput kävellen (ei ihan alhaalta, eikä ihan ylös) 74 min, lopuksi jäähdyttelyksi 88 min sama n. 12 km, totaali n. 4h.

Reidet olivat kyllä finaalissa jo 12. nousun jälkeen, paluumatka olikin mielenkiintoinen, pienessäkin ylämäessä oli pakko kävellä.

Juuri palasin lenkiltä, taas kerran aivan älytön treeni - siksi olikin hauskaa! Lämmittelyksi 81 min n. 12 km, sitten 15 krtaa raput kävellen (ei ihan alhaalta, eikä ihan ylös) 74 min, lopuksi jäähdyttelyksi 88 min sama n. 12 km, totaali n. 4h.

Reidet olivat kyllä finaalissa jo 12. nousun jälkeen, paluumatka olikin mielenkiintoinen, pienessäkin ylämäessä oli pakko kävellä.

Heh, odotapa vain huomista :)