Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Onko enää mahdollista?

kyllikki
 Share

Recommended Posts

Hei.. Nyt otti ohraleipä :/ En tie miten sekotin ajat, mut aloin treenaa kuukausi sitten, pohja ihan ok yleiskunto.. Nyt vedän sellaisia 6-10km lenkkejä päivittäin, viikossa yks lepopäivä ja vaihtelen tempoo ja matkaa jos o n lenkki ollu"kevyttä" oon menny pidempiäkin matkoja.. Onko mul enää mitään mahkuja HCR, jonka luulin olevan elokuussa O_o ja nyt hokasin et se on toukokuus.. Apua.. Kaikki apu ja tieto miten mun kandeis nyt treenaa.. Tavotteena Maali :)

Juoksemattomasta (joskin muuta liikuntaa jonkin verran) 3 kk:ssa puolikkaalle. Hyvin onnistui! Oli kyllä jalat aika kipeät puolikkaan jälkeen, mutta ei vielä juostessa mitään ongelmia.

Kasvatat hissukseen pisimmän lenkin matkaa. Muistat myös lepopäivät. Itsellä pisin ennen puolikasta olin noin 16 km, taisi olla pari viikkoa ennen tapahtumaa. Muista myös keventää viimesellä viikolla, että pääset tuoreilla jaloilla liikkeelle.

Varmasti onnistuu, jos pysyt terveenä. Eikä kaadu pikkuflunssaankaan, jos ei tarvitse viikkokausia potea.

Täh??? Ethän sä oo mitään menettänyt. Juokset tuommoisia lenkkejä ja vain yksi lepopäivä viikossa! Siitä vaan viikoittain pidennät pisintä lenkkiä vaikka kilsalla-kahdella kerrallaan, eihän se sen kummempaa ole. Onhan tässä aikaa. Paitsi jos sulla puolikkaalle on jotkut aivan huimat tavoitteet...?

Mä harjoittelin ekalle puolikkaalle korkeintaan kolme lenkkiä viikossa loppuun asti, ja viimeisinä kuukausina sairastin angiinan vielä lisäksi. Eikä ollut mitään ongelmia puolikasta juosta, kun vaan ehdin parantua. Viimeinen pitkä lenkki oli 19km.

Heips!

Varsinkin miinuliinu,takana kolmen viikon rankka flunssakausi kaikkine lääke/saikkukuuroineen.Siis kolme viikkoa ,ei mitään.

Kävin illansuussa heittääs 10 km lenkin. 10km/70 min.

Puolikas tuossa kuukauden päässä.Kylläkin ekakertalainen...tana ..kele..

Aikatavoitteet meni. Olisiko realistinen 2h.30min.PK:ta takana.Keski-ikäinen tekele, jolla tällä viikolla tulee 30-40km... NO,EN NYT OLYMPIALAISIIN,vähän pihalla harjoittelusta.

Suosittelisitko hitaita pitkiä, pitäiskö ottaa 3-5km pätkiä kovia vetoja lenkillä, hakea vain

kilometrejä,no kaks viimestä viikkoa himmailen , mutta sitä ennen....kun avuttomalla ei ole kokemusta....

Ennen sitä mun ekaa puolikasta en juossut varmaan ollenkaan vk-lenkkejä tai vetoja, viikkokilsat korkeintaan 30. Kympin pk-lenkki meni 75min. Ja siis angiinan takia juoksematta viimeiset viikot... Eka puolikas meni 2.13.

Mitä te panikoitte? Puolikas menee vaikka kylmiltään kahteen ja puoleen tuntiin. Ja te sentään juoksette. Tärkeintä on että on terveenä viivalla.

• 2 weeks later...

Jeeah.. Tää on alkanut sujua ihan kivasti, pidensin tota pitkän lenkin matkaa niin et vedän kerran vkos min 15km ja esim la ku on pitkän vuoro, ajattelin jtn 18km.

Yllättävän hyvin on kunto lähtenyt nousuun ja lenkki maistuu niin hyvälle et välis soimaan itseeni et miks en tätä jaloa harrastusta ennempää aloittanut.

Täältä oon saanu tosi paljon hyviä neuvoa ku oon noita ketjuja lukenut :)

Mitään ihmeempää aikatavoitetta ei ole, kunhan se auto joka kerää niit reittimerkkei ei pyydä mua kyytiin niin kaikki ok :D

Innolla odotan ekaa puolikasta, sellanen tunne on et juokseminen tuli elämään jäädäkseen, niin hyvän olon täst saa ja siit ku huomaa et pystyy ja jaksaa.. Jee

Jotkut kaverit on ollu vähän ynseitä ku kertonu et tää likka harrastaa juoksua, en tie miks mut perhe ja mies tukee hienosti :)

Kiitos vastauksista ja hyviä lenkkejä kaikille :)

Yllättävän hyvin on kunto lähtenyt nousuun ja lenkki maistuu niin hyvälle et välis soimaan itseeni et miks en tätä jaloa harrastusta ennempää aloittanut.

Täältä oon saanu tosi paljon hyviä neuvoa ku oon noita ketjuja lukenut

Turha soimata itteensä menneillä. Ainahan sitä olis jotain muutettavaa, mutta kun mennyttä ei muuttaa voi, niin mennään eteenpäin.

Onnea uuden harrastuksen parissa ja mukavaa puolikasta.

• 3 months later...

heippa..

hcr tuli juostua ja Paavo Nurmen puolikkaalla kävin ja nyt menossa hcm..

Ainoo mikä mietityttää et jaksanko.. aargs.. siis et meenkö soitellen sotaan..

Äamulenkit on ollu 5km

sit rullaluistelen noin 16km x3vkossa tai enemmän sit siihen luistelun päälle vedän noin 9km juoksua.. sit pitkit on ollu 17-20km mut paavoN juoksun jälkeen en ole kerinny tekee pitkää 2krt.. Apuaa.. Tuntuu ettei aika riitä vaikka juoksuhaluja olis vaikka muille jakaa :))

Mitäs konkarit luulette näänkö maaliviivan Autosta vai oisko mahkui juosta sen yli?

Kiitos vastauksesta. Itseluottamus nyt hieman haussa, varmaanki just noiden pitkien puuttumisen takii.. Tuntuu et kilometrit on vähäsii.. ja tänään olis suunnitteil juosta toi mun kotilenkki 16km ja kattel milt tuntuu :)

Tavoitteena olis maali :) ja ans kattoo kuin siel käy niin sit päätän et mennäänkö kankaanpääs puolikas vai kokonainen :)

Hyviä lenkkejä kaikille.

ps. Talvea ajatellen oon miettiny suksiostoksille lähteä :)

Kiitos vastauksesta. Itseluottamus nyt hieman haussa, varmaanki just noiden pitkien puuttumisen takii.. Tuntuu et kilometrit on vähäsii.. ja tänään olis suunnitteil juosta toi mun kotilenkki 16km ja kattel milt tuntuu :)

Tavoitteena olis maali :) ja ans kattoo kuin siel käy niin sit päätän et mennäänkö kankaanpääs puolikas vai kokonainen :)

Hyviä lenkkejä kaikille.

ps. Talvea ajatellen oon miettiny suksiostoksille lähteä :)