Jump to content
Juoksufoorumi.fi

HCM:N maratonohjelma


Sharaid
 Share

Recommended Posts

Onko kukaan testannut koskaan näitä HCM:n sivuilla olevia maratonohjelmia ja millaisilla tuloksilla?

http://www.helsinkicitymarathon.fi/fi/harjoittelu.html

Olen tuota neljän tunnin ohjelmaa juossut vähän aikaan, kun se vaikuttaa varsin mielekkäältä ja minulle hyvin sovletuvalta. Ekalla maratonille olen menossa ja aikatavoitteita ei vielä erityisemmin ole.

Link to comment
Share on other sites

Katselin ohjelmaa ja se näytti periaatteessa ihan toteutettavalta, en ole vielä alkanut kulkea sen mukana vaikka tuntuu että kannattaisi kun samalle ensimmäiselle minäkin olen menossa, tosin vain tavoitteena päästä maaliin. Verrattuna muutamaan muuhun ohjelmaan siinä oli minusta tosi paljon pidempiä lenkkejä, joka viikko olisi ainakin 1,5 tunnin lenkki kun joissain ohjelmissa niitä on korkeintaan parin viikon välein. Miten teet ne kuntopiiriosuudet? Kotona vai jollain salilla? Jos kotona, mitä olet keksinyt niihin? (en ole koskaan pitänyt lihaskuntoliikkeistä ja epäilen miten saisin ne toteutettua) Tykkäsin ohjelmasta koska siinä ei annettu mitään sykkeitä eli sopii toteutettavaksi ihan ilman mittareitakin.

Link to comment
Share on other sites

Katselin ohjelmaa ja se näytti periaatteessa ihan toteutettavalta, en ole vielä alkanut kulkea sen mukana vaikka tuntuu että kannattaisi kun samalle ensimmäiselle minäkin olen menossa, tosin vain tavoitteena päästä maaliin. Verrattuna muutamaan muuhun ohjelmaan siinä oli minusta tosi paljon pidempiä lenkkejä, joka viikko olisi ainakin 1,5 tunnin lenkki kun joissain ohjelmissa niitä on korkeintaan parin viikon välein. Miten teet ne kuntopiiriosuudet? Kotona vai jollain salilla? Jos kotona, mitä olet keksinyt niihin? (en ole koskaan pitänyt lihaskuntoliikkeistä ja epäilen miten saisin ne toteutettua) Tykkäsin ohjelmasta koska siinä ei annettu mitään sykkeitä eli sopii toteutettavaksi ihan ilman mittareitakin.

Toistaiseksi olen tehnyt lihaskuntoa kotona. Olen kyllä innokas kuntosalikävija normaalisti, mutta muutaman kuukauden ajan tuo into on ollut jossain uinumassa. Meni vakisali remonttiin ja kismittää :076:

Mutta tosiaan. Lihaskuntosessioni ovat seuraavanlaisia:

2 kierrosta näillä (nimet voivat olla epämääräisiä):

suorat vatsat * 20

askelykkyykky * 10-15 molemmille jaloille

kyljet * 10-15 per puoli

etunojapunnerrus * 20

suorat selät * 20

vinot vatsat * 10-15 per puoli

"koiran kusetus" eli pakarat * 10-15 per jalka

vinot selät * 10-15 per puoli

lankku eli staattiset vatsat 1 min

pohkeet * 20

Mutta eihän tuo kyllä samalta tunnu kuin raudan nostelu, siitä tykkään enemmän. Nyt alkoi ihan ihmeyttämään miksi en ole salilla vähään aikaan käynyt... :huh:

Taidanpa korjata asian tänään :weightlifter:

Link to comment
Share on other sites

No niin, päätin ryhtyä noudattamaan ohjelmaa ainakin jossain määrin. Miten toteutetaan ylämäkijuoksu ilman ylämäkeä? Onko ylämäkijuoksun idea saada syke kohoamaan nopeasti korkealle vai laittaa reisilihakset koetukselle vai mikä?

Jos on ylämäestä pula, suosittelen muuttamaan Jyväskylään :grin:

Harjun päälle pinkominen on hieno kokemus.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy