Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juusox

Saucony

Recommended Posts

Kyllä Sauconya on kaupan Suomessa, vaikka etelä Suomi onkin heikosti edustettuna. Asics, Nike, Adidas jyllää.....

Juoksen silti mieluiten itsellä upeasti toimivilla tossuilla. Asicseja ollut 3 ja kaikki enempi tai vähempi pettymyksiä, ja Adidaksen lestit ei sovi.

Sauconya ollut varmaan 30 paria, ja tossut toimineet aina loistavasti. Iskunvaimennus ja lesti sopineet jalkoihini.

Hankinta ollut hieman haasteellisempaa. Kuopiossa oli muutama vuosi sitten käydessäni oli upea putiikki. Saucony tossu valikoima todella laaja, ja jopa jotain sormikasta , pipoa , sun muutakin tarjolla.

Untamon urheilu oli liike. Liike oli keskittynyt laatuun mitä valikoimia katselin.

ILE sport oli muistaakseni sauconyn  maahantuoja aikanaan. Lienee vieläkin ? Käsittääkseni yhden miehen firma. Vastaili kyllä kysymyksiini, kun joskus kyselin mistä tossuja saa ostaa.

Jalkineet tulee ruotsin maahantuojan Gerisalen kautta, ja Ile lähinnä heidän Suomen edustaja.

Sportshoen kautta olen viimeisimmät Sauconyt hankkinut,

Ostin Libertyt. Minulla on käytännössä vain Sauconyn kenkiä. Nyt on kierrossa Kinvara 5 ja 8 ja Guide 10. Lisäksi Altralta Escalante

Kengän koko on 46 ja täytyy sanoa, että nuo Libertyt ovat painavat tuossa koossa (338 g / kenkä). Pohja painaa sen verran, että paino nousee voimakkaasti kengän koon kasvaessa.

KInvarat painavat +-250 g ja samoin nuo Altrat. Guide 10 painaa 315 g

Lisäksi kun Libertyn paino on pohjassa, tuntuvat ne "bottom heavy", kuten jossain mainittiin.

Harmittaa, kun muuten ovat hyvän tuntuiset. Olen harkinnut pohjan kulutuspinnan ohentamista hiomakoneella 🙂 Katsotaan nyt

19 tuntia sitten, Jabbe kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta Fastwitch 9:stä tai 8:sta? Miten pronaatiotuki on toteutettu ja onko riittävästi vaimennusta puolikkaalle jos matkaan on tarkoitus käyttää lähemmäs 1:50?

No aika kevyt kenkä on kyseessä niin kuin varmaan tiesitkin. Se, että sopiiko kenkä sinulle ja puolikkaalle riippuu ihan täysin siitä mihin olet tottunut ja mitkä ovat omat rajoitteet. En usko että tavoiteajan saavuttaminen vaatii noin kevyttä kenkää, mutta jos ne on ”pakko” saada, niin ei muuta luin ostohousut jalkaan ja alat ajamaan kenkiä sisään vetoharjoituksissa. Jos kenkä tuntuu toimivalta eikä vaivoja ilmesty, niin eiköhän se puolikkaalle sitten sovi. Itse tykkään käyttää puolikkaalla kevyitä kenkiä, vaikka olenkin vähän raskasrakenteinen. 

4 tuntia sitten, epäurheilija kirjoitti:

En usko että tavoiteajan saavuttaminen vaatii noin kevyttä kenkää, mutta jos ne on ”pakko” saada

Mulla kengän koko on US12 niin ne kevyenä mainostetut kengät painavat helposti yli 250g. Kinvara 10 on jo monessa paikassa alennuksessa ja niitäkin olen harkinnut, mutta olisi kiva päästä sovittamaan.

Kevyellä tarkoitan myös sitä, että vaimennusta on vähän. Ja sitä vaimennusta on myös vähän silloinkin kun kenkä on iso. Kinvara on kyllä hyvä tossu ja sillä tykkään juosta itsekin. Hyvä yleiskenkä jolla onnistuu oikeastaan kaikki treenit. 

Sauconyt tuntuu olevan mun tossut. Sopiva lesti, sopiva droppi, todella mukavat jalassa. Nyt on kierrossa Triumphit ja Kinvarat ja sitten jotkut kitkatossut, joiden mallia en nyt muista. Ne kitkat olivat tosin vähän turha ostos kun en oikein keksi mihin niitä käyttäisi. Ei ole pitoa jäällä, ja toisaalta lumessa tai loskassa nyt toimii mikä hyvänsä tossu ihan yhtä huonosti.