Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ratiopharm Arenan lenkit

Baltsu
 Share

Recommended Posts

Älkää pelästykö, Esport Arenan nimi on näköjään nykyään Ratiopharm Arena, joten tutusta paikasta on kyse.

Siellä on tullut käytyä nyt hallin avaamisesta alkaen säännöllisen epäsäännöllisesti, joten nyt ajattelin hakea toimintaan hieman säännöllisyyttä pitkän lenkin osalta. Eli tarkoitus olisi jatkossa juosta su pitkis siellä viimeistään klo 11 alkaen. Huomenna taas kolme tuntia yksinäistä hauskanpitoa, mikäli terveys sen tekee mahdolliseksi.

Tässä ketjussa voitaisiin jatkossa spekuloida, koska ihmisiä hallille on menossa, vrt. Pirkkolan yhteislenkit ketju.

• Replies 1,2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Älkää pelästykö, Esport Arenan nimi on näköjään nykyään Ratiopharm Arena, joten tutusta paikasta on kyse.

Huomattiin myös tuon nimen muuttuneen kun käytiin isolla porukalla lauantaina siellä juoksemassa....

Menee varmaan pitkään ennenkuin mieltää tuon nimen muuttuneen!!!

Hyvä idea Baldini tuo ajatuksesi... voi vaan olla että kohti kevättä taas vähenee tuolla hallissa juoksentelu.

Mutta ilman muuta viestitellään jos Mondolle taas ollaan tulossa...

Itse juoksen varmaan keväällä eniten hallissa. Johtuu siitä, että ulkona katupöly ei mahdollista juoksua varmaankaan maalis-toukokuissa. Syynä on se, että Tukholmassa kadut ajetaan hiekoista kerran viikossa ja Helsingissä kerran vuodessa ja jokainen voi arvata kummassa niitä lenkkejä yritän tehdä. Joo, en viitsi koko kesää pilata, joten keväällä en varmaan pahemmin ulkona juokse.

Niin, pitkis siirtyi flunssan takia maanantaille. Ei ollut juurikaan ruuhkaa, joten sain 80 kierrosta vetää itsekseni lukuunottamatta alkupätkää, jolloin siellä hallissa oli pari muutakin juoksijaa.

Tuli muuten taas ongelmia Hongan potkupalloilijoiden kanssa. Ne ovat kyllä härskiä porukkaa. En muista kuinka monta kertaa ovat yrittäneet konnankoukkuja. Nyt tapahtui vajaan 70 kierroksen kohdalla niin, että yht'äkkiä olivat perustaneet koko radanleveydeltä lepokodin. Siellä oli aitaa ja jumppapalloja ja ties mitä ja äijää makaili maassa reporankana. Seisoskelijat taas taklailivat minua minkä kerkivät. Aika ihmeellistä, että eivät voi katsoa koska juoksija tulee siitä. Menin keskiviivaa ja toivoin etten osu mihinkään, kun niitä hortoili edestakaisin. Neljä viisi niittiä sain, mutta ei varmaan isompia mustelmia. En tiedä minkälaisiin vastatoimiin voisin ryhtyä. Joskus olen kysynyt vastaanotosta niin ei heillä kuulemma ole mitään lupaa ole vallata tuolla tavalla neljää rataa lepäilyyn tai muuhun pelleilyyn. Piittaamattomia sikoja. Ennen kävin Hongan peleissä, nykyään toivon, että "pahikset" putoavat liigasta.

Tuli muuten taas ongelmia Hongan potkupalloilijoiden kanssa. Ne ovat kyllä härskiä porukkaa. En muista kuinka monta kertaa ovat yrittäneet konnankoukkuja. Nyt tapahtui vajaan 70 kierroksen kohdalla niin, että yht'äkkiä olivat perustaneet koko radanleveydeltä lepokodin. Siellä oli aitaa ja jumppapalloja ja ties mitä ja äijää makaili maassa reporankana. Seisoskelijat taas taklailivat minua minkä kerkivät. Aika ihmeellistä, että eivät voi katsoa koska juoksija tulee siitä. Menin keskiviivaa ja toivoin etten osu mihinkään, kun niitä hortoili edestakaisin. Neljä viisi niittiä sain, mutta ei varmaan isompia mustelmia. En tiedä minkälaisiin vastatoimiin voisin ryhtyä. Joskus olen kysynyt vastaanotosta niin ei heillä kuulemma ole mitään lupaa ole vallata tuolla tavalla neljää rataa lepäilyyn tai muuhun pelleilyyn. Piittaamattomia sikoja. Ennen kävin Hongan peleissä, nykyään toivon, että "pahikset" putoavat liigasta.

Kuulostaa aika erikoiselta. Itsekin aika usein EsportArenalla vierailleena en ole ikinä kohdannut ongelmia Hongan futaajien suhteen, enkä ole kuullut kenenkään muun kohdanneen. Lisäksi radalla kyllä tuntuu mihin aikaan tahansa olevan useampi kymmenen juoksijaa, joten radan "valtaaminen" ilman suurta palauteryöppyä tuntuu erittäin epätodennäköiseltä. Ja jos näin on käynyt, en oikein jaksa uskoa, etteivät futaajat olisi jättäneet paria rataa vapaaksi, jos heille olisi asiallisesti huomauttanut.

Annoitko siis näiden seisoskelijoiden "taklailla" sinua useammalla kierroksella sanomatta sanaakaan vai mitä teit? Vai tapahtuiko tämä episodi ainoastaan yhdellä kierroksella?

Kyse lienee joistakin pienemmistä nappuloista, niitä siellä on näkynyt paljonkin pomppimassa. Liigapelaajia sitävastoin ei koskaan. Yleensä noilla on jonkinlainen valmentaja tms. mukana, eli sille kannattaa käydä sanomassa asiasta että ryhmittyisivät jonnekin reunaan. Pari kertaa itsekin olen kyllä mossauttanut suoraan päin jotain nulikkaa, kun sellainen on pompannut suoraan eteen eikä väistäminen enää onnistu. Oppivathan ottamaan muut ihmiset huomioon. Paikallaan olijat pystyy kiertämään.

Kuulostaa aika erikoiselta. Itsekin aika usein EsportArenalla vierailleena en ole ikinä kohdannut ongelmia Hongan futaajien suhteen, enkä ole kuullut kenenkään muun kohdanneen. Lisäksi radalla kyllä tuntuu mihin aikaan tahansa olevan useampi kymmenen juoksijaa

Ei tunnu. Hyvin usein arkisin keskellä päivää juoksijoita on vain 1-4. Täytyy sanoa, että erittäin harvoin on ollut useampi kymmenen juoksijaa, vaikka satoja kertoja olen hallissa käynyt.

Annoitko siis näiden seisoskelijoiden "taklailla" sinua useammalla kierroksella sanomatta sanaakaan vai mitä teit? Vai tapahtuiko tämä episodi ainoastaan yhdellä kierroksella?

Tapahtui muistaakseni 3 tai 4 peräkkäisellä kierroksella. Olin sen verran väsynyt ja kyllästynyt, joten en ollut oma itseni, joten pidin tunteet kurissa. Seurasin vain sitä kolmatta viivaa ja yritin päästä siitä kohdasta läpi osumatta hortoilijoihin, mutta aina onnistuivat laittamaan kroppaa kunnolla väliin. Sitä paitsi niitä oli 20 liigapelaajaa, joten kun tiedän, että se olisi päättynyt tappeluun niin olisin jäänyt hieman alakynteen.

Puhutaan eri asiasta kun sen valkotukkaisen verkkarijuipin kanssa, joka valmentaa välillä jotain paria nuorisoyleisurheilijaa takasuoralla. Siitä olen sanonut henkilökunnalle, kun tulee tarkoituksellisesti seisomaan eteen, kun siitä juostaan. Olen myöskin sanonut hänelle kohteliaasti ja muutaman kierroksen jälkeen jo "vittuun siitä", mutta kun mikään ei ole tehonnut niin hänen kanssaan olen jo ns. väleissä, joten voin kopauttaa nokkaan vasemmalla koukulla, mutta siis joku 20 futispelaajaa. En ole niin hullu, että lähtisin väkisin tappelemaan. Ainakaan kesken lenkin. Se pitää saada ensin juostua. Siis oikeasti rauhallinen lenkkeilijä vastaan porukka jalkapallohuligaaneja.

Yleensä noilla on jonkinlainen valmentaja tms. mukana.

Lehkosuo ei ollut paikalla.

edit. unohtui sanoa, että näen ainakin pari kertaa viikossa liigapelaajia siellä. Tunnistan aika monet niistä, kun olen futista seurannut varmaan 30 vuotta ja Hongankin pelejä pitkän liudan

Muokattu

Tästä sitten vaan jalkapallofoorumille "Miksi palloilet juoksuradalla?" -ketju pystyyn :grin:

Oikeasti. Jos kyseessä on aikuisia miehiä, niin kyllä ne varmaan olisivat puhetta ymmärtäneet. Pysähtyy siihen kohdalle ja esittää asiansa asiallisesti.

Matinkylän ei-niin-hyväkuntoisella urheilukentällä on monesti kesä-iltaisin jauhesammuttimen kokoisia jalkapalloilijoita tekemässä jotain verryttelyjä kaikkien kolmen radan leveydeltä. Ne ovat sen verran pieniä, että kaukaa huudettu "LATUA!!" toimittaa asian parhaiten. Tai vaihtoehtoisesti pyytää valmentajaa sanomaan joukkueelle, että jättävät ykkösradan vapaaksi.

Hyvin usein arkisin keskellä päivää juoksijoita on vain 1-4. Täytyy sanoa, että erittäin harvoin on ollut useampi kymmenen juoksijaa, vaikka satoja kertoja olen hallissa käynyt.

Ok, arkisin keskellä päivää en olekaan tuolla käynyt. Iltaisin on kyllä joskus tungostakin, ts. useita kymmeniä juoksijoita.

Seurasin vain sitä kolmatta viivaa ja yritin päästä siitä kohdasta läpi osumatta hortoilijoihin, mutta aina onnistuivat laittamaan kroppaa kunnolla väliin.

Miksi käpöttelet väkisin sitä kolmatta viivaa, eli keskellä ratojen leveyttä. Eikö reunasta pääsisi paremmin ohi? Ymmärrän, että se on se 400 m pitkä viiva, mutta tuntuu tyhmältä väkisin yrittää päästä jostain porukasta läpi, joka on jo jättänyt tilaa sinne sisäradalle muille juoksijoille.

Ei tunnu. Hyvin usein arkisin keskellä päivää juoksijoita on vain 1-4. Täytyy sanoa, että erittäin harvoin on ollut useampi kymmenen juoksijaa, vaikka satoja kertoja olen hallissa käynyt.

Tapahtui muistaakseni 3 tai 4 peräkkäisellä kierroksella. Olin sen verran väsynyt ja kyllästynyt, joten en ollut oma itseni, joten pidin tunteet kurissa. Seurasin vain sitä kolmatta viivaa ja yritin päästä siitä kohdasta läpi osumatta hortoilijoihin, mutta aina onnistuivat laittamaan kroppaa kunnolla väliin. Sitä paitsi niitä oli 20 liigapelaajaa, joten kun tiedän, että se olisi päättynyt tappeluun niin olisin jäänyt hieman alakynteen.

Puhutaan eri asiasta kun sen valkotukkaisen verkkarijuipin kanssa, joka valmentaa välillä jotain paria nuorisoyleisurheilijaa takasuoralla. Siitä olen sanonut henkilökunnalle, kun tulee tarkoituksellisesti seisomaan eteen, kun siitä juostaan. Olen myöskin sanonut hänelle kohteliaasti ja muutaman kierroksen jälkeen jo "vittuun siitä", mutta kun mikään ei ole tehonnut niin hänen kanssaan olen jo ns. väleissä, joten voin kopauttaa nokkaan vasemmalla koukulla, mutta siis joku 20 futispelaajaa. En ole niin hullu, että lähtisin väkisin tappelemaan. Ainakaan kesken lenkin. Se pitää saada ensin juostua. Siis oikeasti rauhallinen lenkkeilijä vastaan porukka jalkapallohuligaaneja.

Lehkosuo ei ollut paikalla.

edit. unohtui sanoa, että näen ainakin pari kertaa viikossa liigapelaajia siellä. Tunnistan aika monet niistä, kun olen futista seurannut varmaan 30 vuotta ja Hongankin pelejä pitkän liudan

Tämä nyt on jo sellaista tuotosta että pitää ottaa talteen :grin:

Ei siinä, kyllähän itsellänikin usein saattaa palaa hermo, jos on vetotreeni menossa ja kaiken maailman raahustajat sotkee eteen. Mutta kannattaisiko sinun kuitenkin kokeilla nastalenkkareita, kunnon juoksuvaatteita ja pitkiä lenkkejä ulkona? Saattaisi elämä helpottua kun saisi vähän happea, eikä futishuligaanit olisi taklailemassa ;)

Tuli sähköpostia, että ensi ma nousee 10 matkan hinnat 95 euroon. Se on jo suht kallista. Tosin ainakin mun sähköpostissa lukee, että saan 14.3 mennessä vanhalla hinnalla 15 krt. Täytyy käydä raapaisemassa sellainen kortille niin nousee kerrat taas yli kolmeenkymmeneen.

Tänään ja huomenna ajattelin taas Arenalla juosta ja saunoa.