Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Triatleetin lihaskuntotreenit


warlord
 Share

Recommended Posts

Terves

Jalkavaivojen takia tuli luovuttua tältä vuodelta juoksutavoitteista. Ei jaksa jauhaa kun ei suju niinkun pitäisi. Ja haluan vaihtaa tavoitetta vielä nyt, ennenkun juoksusta häviää nautinto. Pakkopullana tulee jossain vaiheessa yökkäysreaktio.

Kauden päätavoite on siis ensikosketus triathloniin Helsinki City Triathlonin merkeissä. Uintitreeni on jo alkanut syksyisen vaparikurssin myötä (ja siinä on siis eniten tekemistä), pyöräily alkaa taas kunhan kelit sen sallii. Juoksukin pidetään mukana sopivasti ja duunataan fyssarin kanssa paria juttua.

Punttiakin haluan treenata, olen sitä tehnyt enemmän tai vähemmän vaihtelevasti vikat 15 vuotta. Treenaan ainakin vielä lumien aikaan kaksi lihaskuntoa viikossa, toinen jaloille (omalla painolla) ja toinen yläkropalle sekä erikseen keskivartaloa juoksun päälle.

Kysymykseni onkin, minkälainen treeni ja varsinkin, minkälaiset sarjapituudet tukisivat parhaiten triathlonia? Lihasmassaa on jonkin verran, mutten ole mikään bodarikroppainen. Olisiko syytä keskittyä esim. enemmän maksimivoimaan? Tai pitkiin kestävyyssarjoihin? Ei liene tarkoituksenmukaista tietoisesti yrittää kasvattaa lihasmassaa (175 cm/75 kg)? Tosin kun mukana on aerobista treeniä, pysynee lihasmassan (liika)kasvukin kurissa.

Minkälaista (yläkropan) lihaskuntotreeniä arvon atleetit siis tekee?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy