Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pe 5.2


Markku
 Share

Recommended Posts

Maantiepyörä kiinni traineriin ja voimaa jalkaan 6x5min vedoilla isolla vastuksella, yhteensä aikaa tärvääntyi 1.15.

Jos joku ihmettelee että mitä tuo sukkahousutollo hourii pyörällä ajosta keskellä talvea niin voi katsoa tuolta mallia.

Illalla palautteluksi tunnin kevyt hiihto.

Sisäpyöräily se hauskaa on. Meilläkin oli loistotreeni Pirkkahallissa Tampere/Nokia jengillä. Sattui vielä jotkut kisat olemaan, niin oli aika hyvin jengiä ihmettelemässä.

Hurina vaan kuului ja kumi kärysi, kun kahdeksan fillaria suti rinta rinnan.:035:

Tänään oli aamupäivä vapaata, joten heittelin MTB-lenkin. Hienoa sekin!

Link to comment
Share on other sites

Perjantain pk-juoksulenkki vaihtelevalla alustalla. 25,7 km ja aikaa vierähti 2h 40min. Kaksi karttaa mukana ja alkumatkasta mielikuvasuunnistin -85 Rinkelirastit ja loppumatkasta -84 Vierumäen Jukolan IV-osuuden.

Ensi kerralla kun juoksee kartan kanssa täytyy laittaa sykemittariin ylärajahälytys päälle. Jos kartalla on hyvä juoksupätkä lenkkivauhti kiihtyy huomaamatta.

Päivän paino lenkin jälkeen 79,8 kg. Viikkosaldo -0,7 kg. Viikonlopun saunaoluet näyttää jäävän väliin.

Link to comment
Share on other sites

Aamutamppaus lumiliukkailla, PK 6 km @ 5:45/km, ave 145. Oli liikaa vaatetta päällä. Illalla matolla vähän reippaampaa. Siellä tossu pitää.

Iltasella matolla VK 14 km, elikkäs VR 2 km (@6:00/km) + 7 X 1 km (@ 13.7-14.3 km/h = 4:23 min./km - 4:12 min./km) 2 min. kävelypalautuksin + VR 3,2 km (@ 6:00/km), seuraava veto aina 0,1 km/h kovempaa. Koko treenin ave 155, max 182.

Loistava treeni. Varaa olisi kiristää, mutta olen nyt viikottain kiristänyt tuota alkuvauhtia aina 0,1 km/h ja lisännyt välillä myös kertoja. Nämä siis VK-treenejä, eikä maksimitonneja. Niitä voin kokeilla jokusen kerran lähempänä maraa. Tavoitteena siis juosta välillä vähän "kovempaakin" eli saada juoksuväljyyttä näin ammattitermein. Vauhtia voisi siis lisätä vielä näissäkin, mutta on tässä toki kevättä jäljellä. Näitä teen vielä jokusen viikon tässä PK-kaudella. Kiihtyviä pitkiksiä odotan vesi kielellä.

Viikonloput juoksevalle kansanosalle, nyt Karhua, Slainté!

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

Piti olla ohjelman mukaan VL 10km ulkosalla mutta toteutin treenin hieman modif. juoksumatolla, kun ei viittinyt leikitellä tuolla lumessa liukastellen. Eli 2% nousukulmalla 10km; 2x1000m 3:45/km, 2x1000m 3:38/km ja viimeinen tonni 3:31/km. Vetojen välissä reippaat 6' palautukset. Lisukkeena lyhyt lihaskuntotreeni.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy