Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Recommended Posts

  • Replies 2,3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ei se läski sitten ikuista ollutkaan, mutta tätä "laihdutuskeinoa" en suosittele muille. Paino nyt noin 81 kg, josta toista kiloa on vatsassa oleva syöpäkasvain, jota on määrä leikata pois viikon pääs

Nyt olen itselläni huomannut syy-seuraussuhteen: kun nukkuu hyvin ja riittävästi, niin ruokahalu on normaali ja paino putoaa pikku hiljaa ihan kuin itsestään, pyrkii varmaankin kohti normaalia. Sitten

74.9kg   Nyt voi jo varmaan virallisesti juhlia -20kg saavuttamista. Siinä 95-96kg kieppeillä oltiin pahimmillaan joskus vuonna 2012.    Voi kai sanoa että juokseminen on parantanu

Posted Images

"2.Porkkanan purija" ilmoittautuu 1.1.-10 - 13.2.-10 - 6kg...:thumbsup: = 89 kg

Tänään on pihvin syönti :ruokaa: päivällisohjelmasssa. Juoksemassa en ole juuri käynyt. Viikko sitten pe 1/2 tuntia -koipi ei pahasti vihoitellu, oli kyllä ilonkyyneliä silmissä kun pääsi nostamaan sykettä juoksemalla, mutta pysyttelen varmuuden vuoksi vielä hiihdossa ja tänään:bike:.

Link to post
Share on other sites

Kysymys läskiketjuun läskiltä

Ostin kanan koipireisiä ja oli sen verran hyvä nälkä, että pistelin niitä kaksi napaani.

Myöhemmin huomasin, että kanassahan on aika mukavasti energiaa, 180kcal/100g ja kanapaketti painoi 1.252 kg ja siis söin siitä 2/3.

Eli tästä päästään mukavan kalorimäärän...söin siis 1487kcal.

Iso osahan tuosta kanasta on vielä luuta, joten ymmärrykseni mukaan tuon syömäosuuden energiapitoisuus on jossain 250+ kcal/100g tietämissä, elikkä makkaran ja pekonin energisyyden välissä :)

Olen myös kuullut että nahassa on paljon rasvaa....jos sitä en olisi syönyt, niin olisinko päässyt alle 1000kcal.

Minua alkoi epäilyttämään, että onko laskelmani oikeita?

nim. seuraavalla kerralla kyllä pekonia ruoaksi ;)I

Link to post
Share on other sites

Nahassa on tosiaan enemmistö siitä rasvasta, mutta jos noita syö YHDEN kerrallaan niin ei siitä nahkasta pitäis haittaa olla. Kannattaa vaikka kalorilaskurin avulla seurata omia syömisiään vaikka muutaman viikon ajan niin pääset hyvin kärryille mistä tulee minkäkin verran energiaa.

Kiitos Jusufal selvennyksestä.

No eikös tuo pakkauksen tuoteseloste ole aivan tarpeeksi tarkka tapa laskea? En olisi ikänä uskonut että tämä terveelliskeksi laskettava kanaruoka on tuollainen kaloripommi. Näköjään noin kolmannes lähtee pois jos jättää nahan syömättä, mutta silloinkin olisi kahdesta jalasta tullut miltei 1000 Kcal täyteen.

Nyt kyllä jää meikäläiseltä riisikana-annokset kun siinä on noin rutkasti energiaa, ja niin vähän "kanasyömistä".

Link to post
Share on other sites

Kiitos Jusufal selvennyksestä.

No eikös tuo pakkauksen tuoteseloste ole aivan tarpeeksi tarkka tapa laskea? En olisi ikänä uskonut että tämä terveelliskeksi laskettava kanaruoka on tuollainen kaloripommi. Näköjään noin kolmannes lähtee pois jos jättää nahan syömättä, mutta silloinkin olisi kahdesta jalasta tullut miltei 1000 Kcal täyteen.

Nyt kyllä jää meikäläiseltä riisikana-annokset kun siinä on noin rutkasti energiaa, ja niin vähän "kanasyömistä".

Onhan se seloste ihan tarkka tapa, paitsi jos otat ne nahat pois niin ei pidä paikkaansa. Ja ei tuo kana niinkuin muukaan liha ole epäterveellistä, jos ei syö liikaa sitä. Kana on hyvä sapuska itselläni se toimii perusprotskuna ja paino on tippunut kyllä kanansyönnistä huolimatta.

Annoskoko siis kuntoon.

Link to post
Share on other sites

Kyllähän kanaa voi syödä, mutta pitää olla tarkkana, minkälaista kanaa syö. Fileissä ja leikkeissä on paljon vähemmän energiaa kuin koivissa. Lisäksi kannattaa ostaa marinoimattomia tuotteita. Maustamisen voi hoitaa helposti itse, hieman currya ja chiliä niin hyvä tulee. Ja yksi hyvä vaihtoehto on kalkkuna, se on tosi vähärasvaista ja maistuu lähes samalta kuin kana.

Energiapitoisuuksia on helppo vertailla finelin sivuilla.

Link to post
Share on other sites

Kana on hyvä sapuska itselläni se toimii perusprotskuna ja paino on tippunut kyllä kanansyönnistä huolimatta.

Annoskoko siis kuntoon.

Tosiaan, rintafileet on vähärasvaisia ja niitä kannattaa suosia.

Ja se energia on nimenomaan proteiinia, ei rasvaa tai hiilaria.

Kylkeen salaattia puoli lautasta ja täysjyväriisiä vähän niin ateria on hyvä.

Link to post
Share on other sites

Broileri koipi-reisi, nahkoineen 207 kcal/100g

Broileri koipi-reisi, nahaton 114 kcal/100g

(Lähde: Fineli)

Onhan noissa melkoinen ero...jotkut siis syövät nahatkin? Mulle ei ikinä ole moinen tullut edes mieleenkään.

Hulluahan se on nyt hyvää energiaa heittää pois. Ei vaan, riippuu tietysti hiilareiden ja rasvan suhteesta omassa ravinnossa, että syökö niitä. Itse en syö tolkuttomasti hiilareita (ehkä 35-40%) niin rasvaa menee sitten vähän enemmän.

Makuasia.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy