Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Recommended Posts

Mutta eihän se vaaka sinun laihdutustarvetta kerro. Kyllä peili on paljon tehokkaampi. Siitä näkee lahjomattomasti onko läskiä vai lihasta. Ja vyötärön ympärysmitta on kanssa tehokas mittari. Alle metrin sen pitäisi jokaisella miehellä olla ja 95cm olisi vähääkään juoksua harrastavalle miehelle sopiva maksimiarvo.

No joo, ei tässä mitään välitöntä hätää ole kuitenkaan. 183cm ja luulin painavani n.80kg mutta onkin sitten vähän enemmän. Vyötärö alle 95cm ja lihastakin löytyy jonnin verran, kintuista varsinkin.

Tavoite olis että sais pysyvästi 75kg pintaan painon...joskus.

Vui prkl...:tongue:

Keinot painonpudotuksessa tähän asti:

- laiskaa ihraveijarityylistä juoksentelua (hmm...)

- lounasruokailu ulkona seis, omat eväät tai eines kaupasta (tää toimii!)

- pyhä pyrkimys vähentää alkoholin käyttöä, jopa pikkujoulukautena! (parannettavaa vielä rutkasti)

- excel-taulukko :smiley:

Saarni

Mulla toimii hyvin tuo konsti: lounasruokailu firman keittiössä eikä ravintolassa.

E tule syötyä liikaa kun ottaa sopivasti evästä ja tietää mistä ruoka koostuu kun sen kotona tekee.

Ja luonnollisesti olut tekee nälän, mutta eipä tuota paljoa tule juotua, pari tölkkiä per viikonloppu.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2,3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ei se läski sitten ikuista ollutkaan, mutta tätä "laihdutuskeinoa" en suosittele muille. Paino nyt noin 81 kg, josta toista kiloa on vatsassa oleva syöpäkasvain, jota on määrä leikata pois viikon pääs

Nyt olen itselläni huomannut syy-seuraussuhteen: kun nukkuu hyvin ja riittävästi, niin ruokahalu on normaali ja paino putoaa pikku hiljaa ihan kuin itsestään, pyrkii varmaankin kohti normaalia. Sitten

74.9kg   Nyt voi jo varmaan virallisesti juhlia -20kg saavuttamista. Siinä 95-96kg kieppeillä oltiin pahimmillaan joskus vuonna 2012.    Voi kai sanoa että juokseminen on parantanu

Posted Images

Näin on, mutta erot ovat paljon pienempiä. Meidän digivaa'alla saa yrittämällä 200 grammaa heittoa. Eli esimerkiksi min 86,6 ja max 86,8. Kiekkovaa'alla sai ihan helposti 86 ja 88 kiloa.

Se voi olla, että kiekkovaa'at vain ovat keskimäärin vanhempia ja kalibrointi ei siksi enää ihan kohdillaan. Fysiikan laboratorioissa oli ennen kiekkovaakoja, ja ne piti aina kalibroida tarkkuuspunnuksella ennen kokeen suorittamista.

Mun digivaakani kyllä saattaa helposti heittää tuon parikin kiloa eri asennoissa seisten. Taisi olla susiostos. Rasvaprosentin mittaukseenkaan en enää oikein luota, kun tuli otettua selvää siitä tekniikasta.

Link to post
Share on other sites

Mutta eihän se vaaka sinun laihdutustarvetta kerro. Kyllä peili on paljon tehokkaampi. Siitä näkee lahjomattomasti onko läskiä vai lihasta.

Näin on. Mulla painoindeksi n. 24 eli periaatteessa normaali. Juoksijaksi olen kuitenkin läski ja sen huomaa parhaiten juurikin peilin edessä. Havainnointia voi vielä tehostaa pomppimalla kevyesti ;-).

Omalta kohdaltani olen jo luopunut ravintokikkailuista, ei vaan yksinkertaisesti tehoa. Tai toki tehoaa, mutta treenit kärsii. Olen nyt siirtynyt seuraavaan strategiaan, eli lisää kilsoja ja syön sen mitä on nälkä mahdollisimman laadukasta ruokaa.

Link to post
Share on other sites

5.10. 89,5

16.10. 89,0

30.10. 88,5

13.11. 87,5

27.11. 86,0

4.12. 87,0

11.12. 86,0

10. viikko takana. Hyvin menee, mutta menkööt :114:

Tällä tahdilla painonpudotus on mennyt varsin kivuttomasti ja ilman suurempia ongelmia. Ruokavalioon mahtuu edelleen pitsaa, kanankoipia ja jäätelöä, mutta hiukan harvemmin ja pienempinä annoksina.

Hetkellisesti ajateltuna tuo on todella hidasta vauhtia, mutta kyllähän tässä pitkässä juoksussa tulosta syntyy. 10 viikkoa ja 3,5 kiloa, eli 350 grammaa viikko.

Link to post
Share on other sites

Pikainen päivitys: Talven lukemista, parhaillaan 60 kg, ollaan tultu muutamalla kilolla alas päin. Nyt syssyllä otin hieman lisää tsemppiä (kesähän meni lähinnä töissä ja lopun aikaa rannalla maaten ja lonkeroa litkien) ja sain kun sain painon 56,9 kg. Vielä kun saisi pari kiloa pois. Ei siis paljon ylimääräistä, mutta sitäkin tiukemmassa... Luontoäidin mielestä ihan tarpeellisia kiloja. Jospa tässä kevään kuluessa? :ruoska:

Link to post
Share on other sites

Pakko muistuttaa muitakin kun itse tuli tänään sorruttua. Suklaakonvehdit ovat tunnetusti vastustamattoman hyviä - näin miehenkin näkökulmasta -mutta kaloripommeina numero uno. Toisaalta joulu on vaan kerran vuodessa...

Mitä sitten tulee lounaan syöntiin, niin ehdottomasti kannatettavampaa on syödä kunnon monipuolinen lounas kuin näykkiä niukkoja eväitä ja korvata sitten illalla hiipivä energiavaje (lue: nälkä) voileipävuorella. MOT

Link to post
Share on other sites

elokuu 1. = 93 kg

elokuu 15. = 92 kg

syyskuu 1. = 91 kg

syyskuu 15. = 90 kg

lokakuu 1. = 89,5 kg

lokakuu 15. = 89 kg

marraskuu 1. = 89 kg

marraskuu 15. = 88 kg

joulukuu 1. = 87 kg

Joulukuu 15. = 89 kg! :conf:

Vähemmän juoksua, enemmän työstressä, enemmän alkoholia, sekavampaa syömistä. Miksiköhän ihmiset puhuvat, että jouluna lihotaan. Minä kyllä syön, lepään ja liikun jouluna ihan säännöllisesti ja hyvin, pikkujoulukauden sekavuus ja vuodenlopun työsekamelska se painoa nostaa. Jouluna pikemminkin on ihan terve meininki!

No, lähdenpä tästä lenkille kun tuli puheeksi. :running:

Yst. ei kurin- vaan fokuksenpalautusterveisin,

Saarni

Link to post
Share on other sites

Nyt se on sitten päätetty. Ensi kesänä olen ainakin 10kg hoikempi kuin nyt (96kg / 189cm). Syksyn kipukierteestä pitää päästä irti, ja paino lienee yksi suurimmista syistä lonkan ja jalkaterän kipuihin. On kai aika epätoivoista uskoa, että tällä massalla todellakin voisi muka juosta? Luulen kyllä, että osa jalkakivuista on johtunut kengistäni: vaihdoin loppukesästä vanhat Asicsit uusiin brooksin kengiin, joissa on tukeva pronaatiotuki ja korkean oloinen jalkakaari, joka painoi pikkihiljaa jalkaholvia. Lieekö mulla ollut vastaavia ongelmia?

Link to post
Share on other sites

On kai aika epätoivoista uskoa, että tällä massalla todellakin voisi muka juosta? Luulen kyllä, että osa jalkakivuista on johtunut kengistäni: vaihdoin loppukesästä vanhat Asicsit uusiin brooksin kengiin, joissa on tukeva pronaatiotuki ja korkean oloinen jalkakaari, joka painoi pikkihiljaa jalkaholvia. Lieekö mulla ollut vastaavia ongelmia?

Koeta ihan piruillessasi laittaa kenkään tavallinen litteä pohjallinen alkuperäisen muotoillun sijaan ja kokeile juosta. Itselläni on matala jalkaholvin kaari ja jotkut pronaatiotuetut korkeaholviset kengät tekevät minulla lonkan kipeäksi jollei pohjallista vaihda. En tiedä sitten auttaako tuo vaihto sinua, mutta parin euron pohjallinen tuskin syöksee taloutta perikatoon, vaikkei se toimisikaan.

Itse olen noin 96kg/178cm ja kyllä ihan hyvin juoksu onnistuu vaikkakaan ei ihan samoilla vauhdeilla kuin yhtä paljon hölkkäävät 60-kiloiset pääsevät. On täällä palstalla monta riisitautirajan (90kg) paremmalla puolella urheilevaa. Täytyy muistaa että maratonilla, kuten nyrkkeilyssäkin, raskain sarja on se arvostetuin.

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä


  • Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

     

    Yli 10 000 kävijää/kk

    n. 350 000 sivulatausta/kk

  • Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

    Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy