Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Muualta poimittua- ehdoton juorupalsta

Sleepless
 Share

Recommended Posts

voi vitsi, niin monta kertaa on ollut niin mehukkaita juttuja - mutta kun ne liikkuu siellää hölynpölyn ja pölyn rajamailla. Nytkin yritän etsiä monen päivän takaa uutista, että Britannian kunngashuone siis vihdoin ja viimein saa ensimmäisen maraton juoksijansa seuraavaan Lontoon maratoniin... kera henkivartijoiden tietysti.

Ps. Nämä ovat niin kevyen laatuisia uutisia, että eivät kelpaa varsinaiselle "Muualta poimittua..."

Muokattu
lukihäiriö

No eikös nuo mainokset ole se kohokohta. Ainakin niissä tapahtuu enemmän kuin itse pelissä.

Jostain kumman syystä laitoin pelin sunnuntaina menemään digiboksin levylle ja katsoin eilen maanantaina pikakelauksella läpi. En ymmärrä, miten 60 min peli saadaan venytettyä noin pitkäksi (lue: pitkäveteiseksi). Nautin enemmän ennen peliä tulleesta ohjelmasta, jossa koostettiin kulunut kausi 60 minuuttiin. Sopivan viihdyttävä sisältö, eikä päässyt kyllästymään. Itse peli olikin sitten taas jotain ihan muuta. Jännää on se, että joka vuosi teen saman havainnon ja silti katson pelin.

Toinen iäisyyskysymys on se, että miten tuota voidaan kutsua JALKApalloksi (ei, en ole eurooppalaisenkaan jalkapallon fani - minua vain ihmetyttää)?

Pallon pituus on vähän alle 1 foot?

Ei kyllä se Englannista ja futiksesta juontaa juurensa. Peli kehitettiin jenkkiyliopistoissa Englannista tulleista futiksesta ja rugbysta. Aluksi palloa taidettiin liikuttaa pääasiassa potkimalla ja tuo heittopeli tuli laajemmin kuvioihin vasta sitten kun lajia haluttiin siistiä sen jälkeen, kun monet pelaajat olivat kuolleet kentälle.