tverho Lähetetty 26. tammikuuta , 2010 Share Lähetetty 26. tammikuuta , 2010 Tervehdys, mikä olisi hyvä ja halpa lisätanko maantiepyörään ensi kesän triathlon kokeiluun? Kiikarissa on joku 1/4 - 1/1 kisa kalenterin sopivuuden mukaan. 1/4 kisassa voisi yrittää mennä "lujaa", mutta 1/1 kisa olisi tyyliin "kunhan läpi pääsen". Fillarointi on lajeista tuskallisin, joten tanko ei saisi olla liikaa akrobatiaa vaativa. Pyörä on 56 senttinen Trek 1200, jos sillä on mitään merkitystä. t tommi Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiivee Lähetetty 27. tammikuuta , 2010 Share Lähetetty 27. tammikuuta , 2010 Tervehdys, mikä olisi hyvä ja halpa lisätanko maantiepyörään ensi kesän triathlon kokeiluun? Kiikarissa on joku 1/4 - 1/1 kisa kalenterin sopivuuden mukaan. 1/4 kisassa voisi yrittää mennä "lujaa", mutta 1/1 kisa olisi tyyliin "kunhan läpi pääsen". Fillarointi on lajeista tuskallisin, joten tanko ei saisi olla liikaa akrobatiaa vaativa. Pyörä on 56 senttinen Trek 1200, jos sillä on mitään merkitystä. t tommi Sarjalla on iso merkitys tankovalintaan, se kantsii huomioida. Eli peesisallituissa kisoissa (lyhyet matkat, yleinen sarja) täytyy olla "draft legal" tanko, eli lyhyt (jarrukahvojen linjan sisällä) ja lisätangot kiinteällä lenkillä kiinni toisissaan. Pitkillä matkoilla, missä ei peesata, saa olla sitten pidempää härpäkettä. Mulla on ollut Profile Design- tuotteita, ei ole ollut mitään valittamista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tverho Lähetetty 27. tammikuuta , 2010 Author Share Lähetetty 27. tammikuuta , 2010 Ok, kiitos tiedosta. Pitää sitten tutustua sääntöihinkin. Ajattelin jotain Bilteman lisäkahvoja keskemmälle sijoitettuna ja alumiiniputkella toisiinsa yhdistettynä. Sehän olisi sitten draft legal, eli kaikkialle sopiva? Kyynärvarren tuet voisi itse askarrella. Tai sitten ostaa valmiina esim. tuon mainitsemasi Profile Designin tuotteen. Hirveän paljoa ei viitsisi investoida, kun kisat jää jokatapauksessa <=1 per vuosi. Ja 90% pyöräilystä, eli työmatka-ajossa, ei houkuta pitää käsiä liian kaukana jarruista muun kevyen liikenteen seassa . Uin maanantaina tonnin putkeen altaassa. Aikaa meni 18.30 ja tuntui siltä, että tiputtamisen varaa oli hyvinkin minuutti tai enemmän, kun vaan tietäisi mitä vauhtia jaksaa vetää. Olisi kait pitänyt jatkaa toinenkin tonni samaan syssyyn:) Kun vaan saa jalat juoksukuntoon ja treenaa tuota pyöräilyä, voisi yrittää 12h aikaa täysmatkalle. t tommi Link to comment Share on other sites More sharing options...
226 Lähetetty 27. tammikuuta , 2010 Share Lähetetty 27. tammikuuta , 2010 Lähetä sähköpostiosoitteesi vaikka yksityisviestinä, niin laitan kuvan omasta virityksestäni, jonka pystyy muuttamaan peesikieltoversiosta peesivapaaversioksi hyvin nopeasti. En osaa pakata kuvaa niin, että voisin liittää sen tänne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TCB Lähetetty 27. tammikuuta , 2010 Share Lähetetty 27. tammikuuta , 2010 Ok, kiitos tiedosta. Pitää sitten tutustua sääntöihinkin. Kuntosarjoissa ei saa peesata...tai no, ainakin tanko on vapaavalintainen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiivee Lähetetty 27. tammikuuta , 2010 Share Lähetetty 27. tammikuuta , 2010 Jos meinaat tommi täysmatkalle, niin suosittelisin lämpimästi paneutumaan tähän "ohjaamo" asiaan ja hankkimaan asialliset, aerot, ja mukavat tangot. Voi alkaa siinä viiden tunnin nurkilla kyrsimään biltsu-viritykset.:thumbsup: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junnu Lähetetty 27. tammikuuta , 2010 Share Lähetetty 27. tammikuuta , 2010 Jos meinaat tommi täysmatkalle, niin suosittelisin lämpimästi paneutumaan tähän "ohjaamo" asiaan ja hankkimaan asialliset, aerot, ja mukavat tangot. Voi alkaa siinä viiden tunnin nurkilla kyrsimään biltsu-viritykset. Toveri jiivee puhuu asiaa, huono tanko/ajoasento haittaa jo kympin tempossa, saatikka sitten jos joutuu tuntikaupalla viettämään aikaa niin sanoisin että hätäisesti kyhätyllä paketilla saa varmasti aikaan kunnon vitutuksen. Oli tanko sitten halpa tai kallis niin asento on hiottava kunnolla kohdalleen ja kokeiltava että sitä kestää pitkän ajan. Eli kunnon tanko ja riittävästi kilsoja ennen ekaa kisaa. Minä jättäisin näissä hommissa sen Bilteman käymättä ja antaisin ryssien posmottaa siellä jatkossakin keskenään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tverho Lähetetty 28. tammikuuta , 2010 Author Share Lähetetty 28. tammikuuta , 2010 Ok, ok uskotaan, että huonolla asennolla selkä huutaa leipää jo viiden tunnin kohdalla:) Mitens sitten esim. tämä Profile Design T2+ DL http://www.bike-discount.de/shop/k532/a9916/t2-dl-draft-legal-aeroaufsatz.html Onko tuollaisesta lyhyestä tangosta oikeasti suurempaa haittaa pitkällä matkalla? Onko asento liian suppea? Mä kuntoilin puolen tusinaa max 1/4 triathlonia 90-luvun alussa, mutta aina tavallisella maantiepyörällä. Onhan se maantiepyörä muuttamattomana nytkin mahdollisuus, mutta ehkä tuollainen tanko kuitenkin helpottaisi menoa nyt kypsemmällä iällä. t tommi Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiivee Lähetetty 28. tammikuuta , 2010 Share Lähetetty 28. tammikuuta , 2010 Ok, ok uskotaan, että huonolla asennolla selkä huutaa leipää jo viiden tunnin kohdalla:) Mitens sitten esim. tämä Profile Design T2+ DL http://www.bike-discount.de/shop/k532/a9916/t2-dl-draft-legal-aeroaufsatz.html Onko tuollaisesta lyhyestä tangosta oikeasti suurempaa haittaa pitkällä matkalla? Onko asento liian suppea? Mä kuntoilin puolen tusinaa max 1/4 triathlonia 90-luvun alussa, mutta aina tavallisella maantiepyörällä. Onhan se maantiepyörä muuttamattomana nytkin mahdollisuus, mutta ehkä tuollainen tanko kuitenkin helpottaisi menoa nyt kypsemmällä iällä. t tommi Tuo on asiallinen laite, itselläni oli juuri tuo. Maantiepyörän geometria on sellainen, että noilla lyhyillä tangoilla (en tarkoita alusvaatetusta:-) tulos on parempi. Itse huomasin sen, että pitkillä tangoilla "ohjaamosta" maantiepyörässä tuli jo vähän liiankin pitkä. Joutui kurottamaan hieman... Ja toinen asia kun tilaat, katso onko sinulla 24.0mm vai 31,8mm ohjaintanko ja että kyseinen kapistus sopii. (nimim. yhden palauttanut):hali_knuffl_rein: Link to comment Share on other sites More sharing options...
perttu Lähetetty 29. tammikuuta , 2010 Share Lähetetty 29. tammikuuta , 2010 (edited) Tässä pitää kait parin viikon päästä aloittaa oikea treenaaminen ja hankintalistalla on nyt vähän matalammat aerobarit + säädettävä stemmi. Jos joku on kiinnostunut käytetyistä T2+ alumiinitangoista niin sellaiset on tarjolla muodolliseen 20e+posti hintaan. Toista kyynärtukea on hieman korjattu huomaamattomalla liimauksella ja nyt pitäisi kestää. Kaupan päälle saa myös perus-alumiinisen 26mm basebarin josta on sahattu aavistus (nousut) kärjistä pois, stemmin kiinnityskohdasta tanko on tuon 31,8mm paksu. Ja yht.30 euroa+posti niin edellisten mukaan lähtee myös tankoon sopiva stemmi, mittaa 90mm, +/-17 astetta. Hinta noilla aerotangoilla uutena Guntherillä n. 90-100e, basebarilla ja stemmillä ehkä joku pari kymppiä kappale. Jarrukahvat ei kuulu kauppaan. Lisätietoja YV:llä. EDIT 3.2. : TANGOT MYYTY! Muokattu 2. helmikuuta , 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimisuli Lähetetty 29. tammikuuta , 2010 Share Lähetetty 29. tammikuuta , 2010 Ok, ok uskotaan, että huonolla asennolla selkä huutaa leipää jo viiden tunnin kohdalla:) Mitens sitten esim. tämä Profile Design T2+ DL http://www.bike-discount.de/shop/k532/a9916/t2-dl-draft-legal-aeroaufsatz.html Onko tuollaisesta lyhyestä tangosta oikeasti suurempaa haittaa pitkällä matkalla? Onko asento liian suppea? Mä kuntoilin puolen tusinaa max 1/4 triathlonia 90-luvun alussa, mutta aina tavallisella maantiepyörällä. Onhan se maantiepyörä muuttamattomana nytkin mahdollisuus, mutta ehkä tuollainen tanko kuitenkin helpottaisi menoa nyt kypsemmällä iällä. t tommi Kyllä mä vedin viimekesänä pitkän matkan kisan (4000-120-30) ihan peesisallitulla mini triathlontangolla ja hyvin meni. Jos asennon virittämiseen uhraa tarpeeks aikaa niin siitä saa melko mukavan, ja kun alla on kuitenkin kippurasarvi nii aina voi asentoja vaihdella. Jos ymmärsin oikein että pärjäät ihan hyvin ilman lisätankoakin niin melkein suosittelisin sulle lyhkäsempää tankoo, se on kevyempi ja helpompi virittää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Etana Lähetetty 7. helmikuuta , 2010 Share Lähetetty 7. helmikuuta , 2010 Kysellääs nyt oikeen tyhmiä... Kesälle tavoite on puolikkaasta selviäminen ja maatiepyörä itselläkin alla. Olen joskus vuosia sitten ostanut kyseisen "tempotangon" eräästä lopettavasta kaupasta kun halvalla sai http://www.fillarikellari.fi/index.php?np=4&md=38&sd=3803&item=3803-0501 Tekeekö tuolla ensinnäkään mitään, vai onko vain haittaa? Ja se mikä askarruttaa, niin tuo ajoasennon hakemisessa jotta saan kädet n. 90 asteen kulmaan tuolle härpäkkeelle, niin satula on siirrettävä lähes ääriasentoon eteen. Eli muuttuuko tuossa jo silloin polvikulma epäedulliseksi ajamisen tai polven itsenä osalta? Muutenkin jos vaan jokin vinkki asennon hakemiseen löytyy, niin saa kertoa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiivee Lähetetty 8. helmikuuta , 2010 Share Lähetetty 8. helmikuuta , 2010 Kysellääs nyt oikeen tyhmiä... Kesälle tavoite on puolikkaasta selviäminen ja maatiepyörä itselläkin alla. Olen joskus vuosia sitten ostanut kyseisen "tempotangon" eräästä lopettavasta kaupasta kun halvalla sai http://www.fillarikellari.fi/index.php?np=4&md=38&sd=3803&item=3803-0501 Tekeekö tuolla ensinnäkään mitään, vai onko vain haittaa? Ja se mikä askarruttaa, niin tuo ajoasennon hakemisessa jotta saan kädet n. 90 asteen kulmaan tuolle härpäkkeelle, niin satula on siirrettävä lähes ääriasentoon eteen. Eli muuttuuko tuossa jo silloin polvikulma epäedulliseksi ajamisen tai polven itsenä osalta? Muutenkin jos vaan jokin vinkki asennon hakemiseen löytyy, niin saa kertoa. Toinen vaihtoehto on sitten lyhyempi stemmi eli ohjainkannatin. Silloin satulan paikkaa ei tarvisi niin paljon muuttaa. Mutta kuten todettu on, aina joutuu maantiepyörän kanssa vähän tekemään kompromisseja. Ja jos ei ole hurjia kilpailullisia tavoitteita, niin mukavuus ennen aeroa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jupis Lähetetty 8. helmikuuta , 2010 Share Lähetetty 8. helmikuuta , 2010 Oikeassa triathlonpyörässähän tuo lantionkulma juuri avautuu (satula edempänä keskiöön nähden) ja siten saadaan mm. takareisiä paremmin mukaan pyöritykseen. Tavan maantiepyörässä vastaavalla tangolla (jos haetaan käsien asento optimaaliseksi, kuten olet jo yrittänytkin) taas ongelma että ajoajento menee liian etupainotteiseksi ja meno on sit melko epästabiilia. Maantiepyörään suosittelisin tynkä aerobaria joka ei mene jarrukahvojen etupuolelle. Sun tanko näyttää melkoisen pitkältä... Tästä asiasta on täällä ollut aika paljonkin keskustelua aikaisemmin... Anyways puolikas inronmäni menee täysyin ongelmitta myös normi maantiepyörällä ilman mitään tempotankovirityksiä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now