Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 15


 Share

Recommended Posts

Ma. TV Kevyt 7.75km 51.24 (6.38/km) 137/147 (70%)

+ kunnon venymiset päälle

Paremminkin on joskus mennyt, sykkeet vielä hieman ylhäällä...

Ti. Ohjeellinen sykealue: 140-170

Vr 10min

VL 8x5min kovaa/ 2min rennosti (54min)

Vr 10min

Yhteensä 14.26km 1.15.00 harj.avg. 159

Ke. Ohjeellinen sykealue: 120-140

TV kevyt 7.4km 49.59 (6.45/km) 131/138

Sykkeet pysyi vähän paremmin kuyrissa.

Eilinen tuntui mukavasti koivissa, muuten hyvä fiilis.

Ekan kerran tuntui että kevät olis vauhdissa.

To. Ohjeellinen sykealue: 160-170

Vr 15min

10x100 ylämäkeen vauhdikkaasti 144/179, pal.kävellen--> 120

Vr 18min

yhteensä 6.64km 49.59

Pe. Lepo

La. Ohjeellinen sykealue: 125-150

Pitkä 15.5km 1.40.19 (6.28/km) 137/148 70%max

Alku hieman kankeeta 6.50/km mutta sitten lähti kulkeen ja km ajat pyöri 6.30 kieppeillä.

Juoksun jälkeen hyvä fiilis !!!

Su. Ohjeellinen sykealue: 120-145

TV kevyt 4.2km 133avg.

Lihaskuntoharjoitus 40min

Viikossa 55.75km ja 5h 56min

Ens viikko sitten kevennellään... Tuleekin tarpeeseen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 44
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pe: pääsiäishölkkä 12,0 km, 169, 0:52:08, 4:21 min/km, 91 max%, verryttelyineen 16,5 km

Viime viikolla meno oli melko takkuista, joten on menty levon kautta tällä viikolla. Ei ehkä ihan huippujärkevä veto tähän saumaan tämmönen maksimaalinen rykäisy, mutta halutti tietää pystyykö mies juoksemaan 4:30 vauhdilla.

Loppuviikkokin saattaa mennä levon merkeissä, ellei sunnntai-iltana tule jokin mielenhäiriö - tuskin.

Link to comment
Share on other sites

Ma: VR 1 km -> reipas 10 km -> VR 0.8 km yht. 68 min ja 11.8 km, ks. 143 ja max 158 -> 5:46 min/km

Ti: Lepo "ajo pohjoiseen"

Ke: Juoksua 69 min ja 11.7 km, ks. 127 ja max 139 -> 5:54 min/km

To: Juoksua 47 min ja 7.3 km, ks. 131 ja max 146 -> 6:26 min/km

Pe: Pitkä 142 min ja 21.5 km, ks. 133 ja max 151 -> 6:37 min/km

La: "Ajo etelään". Juoksua 50 min ja 8 km, ks. 133 ja max 144 -> 6:15 min/km

Su: Tämä on varmaa: Lepo lintuja "tutkaillen"

Juoksua noin 60 km. Todella hyvä viikko.

Viikon kohokohta oli paluu pitkältä lenkintä, kun anoppilan isolla pöydällä oli yksi ainoa lautanen odottamassa Epsua! Toivottavasti saan kotona jatkossa vastaavaa kohtelua 8)

Link to comment
Share on other sites

ma 40 km 6.10/134

ke 15 km 5.43/132

to 20 km 5.29/129

su 20 km 5.20/136

Tuli suunniteltua kevyempi viikko, kun olo oli ajoitain jotenkin ylirasittuneen tuntuinen. Mutta onhan tässä kevään mittaan juostukin aika paljon, joten hyvin voi pitää ylimääräisiä lepopäiviä välillä. Ja toisaalta juoksu kulki sunnuntaiaamuna mukavan kevyesti, mikä oli mukava yllätys parin edellisen (lepo)päivän lammas&mämmi -paaston mittasuhteet huomioon ottaen!

Link to comment
Share on other sites

Kesäkautta kohti mennään, joten kirjoittelempa tänne. Tämä viikko ilman minkäänlaista suunnitelmaa, kunhan palautellaan edellisviikosta.

Ma Juoksu 10 km 138/5.58

Ti Kävely 6 km 115/7.57

Ke Juoksu 4 km 148/5.54 Sykkeet korkealla ja jalat tahmeat. Puntti ja pidempi vr väliin.

To Lepo

Pe Juoksu 12 km 143/5.50

La Juoksu 12 km 153/5.28 Oli tarkoitus käydä puntilla, mutta halli kiinni.

Su Kävely 8 km 109/8.13

Yhteensä 5:36 h, josta 52 km jalan

Sykkeet tuntu olevan kautta linjan hieman korkeammalla. Totutellaan jalat uudelleen juoksuun ja samalla kohti uusia seikkailuja.

Link to comment
Share on other sites

MA: 12km 5.06/km (avg 138)

TI: aamulenkki 6,3km

illalla 8*1000m 3 minuutin palautuksilla 3.40->3.26 (max syke 179 vikassa)

KE: aamulenkki 9,3km

illalla 17,1km 5.00/km (138)

TO: noin 13,3km kevyt

PE: Pääsiäishölkkä 12km ~3.50/km (176), verryttelyt yht. 3km

LA: 4,5km (137)

SU: pitkä lenkki 29,3km 5.16/km (144)

Yhteensä 121,8 kilsaa juoksua. Samalla päättyi 16 päivää kestänyt kovempi jakso, jonka aikana nielin kilometrejä 285. Seuraavalla viikolla kevyemmin, noin 80 kilsaa, ja reippaamatkin harjoitukset rennosti. Tarkkailin menneen parin viikon aikana leposykkeitä ja omia fiiliksiä tavallista tarkemmin, ja kun mitään poikkeavaa ei esiintynyt niin tuli sitten harjoiteltua vähän enemmän. En tiedä oliko intoa enemmän kuin järkeä, mutta kivaa ainakin oli suurimmaksi osaksi. Se on kuitenkin harrastelija-puuhastelijalle tärkeintä.

Link to comment
Share on other sites

Tulihan tehtyä:

Ma TV kevyt, palauttava 7.3km/42min ei kulkenu mihinkään!

Ti lepo

Ke TV reipas , verryttelyineen 15.2km/1.16, onneksi maanantain taaperrus oli taaksejäänyttä.

To TV kevyt 11.80km/1.04

Pe TV kevyt sis. 4x1000 vedot 13.6km/1.11

La lepo

Su TV pitkä 30.36km/2.49

Viikko 7.03 ja 78.2km.

Link to comment
Share on other sites

Ma: yhden jalan kyykkyjä 7*15/ jalka ilman lisäpainoa (kun ei jaksaiskaan muuten)

Ti: vatsapunnerruksia vinopenkissä 35+40+45+50+50

Ke: salilla soutulaitteella ja tyllerövispilällä pyörittelyä 1 h 16 min avg 120

To: 10 km 5.15/123

Pe: 15 km 5.14/125

La: 5 km kevyttä ~5.20 + 7 km 4.25/145 + 2 km hölökkää

Su: 30 km 5.54/117 juoksu/kävely 2700/300 m

Yhteensä 69 km aikaan 6.17

Tyllerövispilä on se ostosteeveen sauvakävelylaite, jolla ne iloisesti hymyilevät tätitylleröt pyörittelevät jalkojaan. Parempaa nimeä en laitteelle tiedä, eikä tarvi tietääkkään. Itse laite osoittautui yllättävän hyväksi kapistukseksi, nimenomaan juoksunomaisen tuntumansa takia. Kipinän kokeiluun sain kun näin itsensä Anne-Mari Sandellin tekevän pitkän alkuverryttelyn samalla vempeleellä. Tekniikkaakin lunttasin tietty, eli välillä pyörittelyä takaperin, ote käsillä paikallaan olevista kahvoista, eikä niistä sauvoista, jolloin työtä tehdään vain jaloilla. Vastusta ja pyöritysnopeutta muuttelin koko ajan myös, mikä tekee treenistä yllättävän mielekkään. Vain juoksussa jalkoihin kohdistuvat iskut puuttuu, muuten saa kyllä lihakset tehdä työtä ihan niin kuin tuolla ulkonakin. Suosittelen kokeilemaan jos salilla käydessä osuu kohdalle!

Link to comment
Share on other sites

Ma: TV kevyt, pitkä lenkki 25,1 km 6:07/129. Eka kertraa maantiereitillä, matkalla kolme juomataukoa.

Ke: Aamulenkki TV kevyt 15,2 km 6:02/134

Pe: VR 2 km + TV reipas 12 km 5:00/155 + VR 2 km, yht. 16,0 km. M2:t eka kertaa käytössä => hyvä vaimennus, kuin vanhat tutut.

La: TV kevyt 11,2 km 5:57/137. Jalassa 10-vuotiaat Nike Airit ja 2 puhelinkeskustelua matkalla. Eivät enää aivan uudenveroiset nuo Niket :viheltely .

Viikon saldo 67,6 km. Huomenna sitten viimeinen pitkä ennen Kyrönjoen puolikasta.

Link to comment
Share on other sites

Ma: Lepo

Ti: Suunnistus 45 min, avg 154

Ke: Suunnistus 41 min, avg 155

To: Juoksua 43 min, avg 127

Pe: Lepo

La: Lepo

Su: Suunnistus 58 min, avg 161

Ei tullut pitkiä, rauhallisia lenkkejä, ei tullut.

Mutta tulipahan kovia, lyhyitä metsälenkkejä. Tarvitaanhan sitä voimaakin!

Ja huomenna on kai pyhäpäivä, pitää pyhittää lepopäivä pitkällä ja hitaalla.

Link to comment
Share on other sites

Ma: I: 3km vr + 14km/51min15s (avg 157) + 3km vr

Ti: A: 7,2km/33min8s

I: 17km/1h15min37s(avg 133)

Ke:

A: 60min vesijuoksua

I: 6km/4.32km + 8 x 1000m/2min palautus + 8km/4.41km

Tonnit:

1. 3.18.4 (max 162, avg 149)

2. 3.17.6 (max 166, avg 154)

3. 3.15.0 (max 165, avg 155)

4. 3.13.8 (max 166, avg 154)

5. 3.12.8 (max 166, avg 154)

6. 3.10.2 (max 166, avg 156)

7. 3.10.2 (max 167, avg 155)

8. 3.06.7 (max 168, avg 157)

To: A: 7,2km/33min37s

I: 14km/1h 48s (avg 130)

Pe: A: 9,6km/44min47s

I: 42km/3h9min36s(avg 132)

La: A: 14km/1h48s

A: 1h vesijuoksua

Su: I: 20km/1h22min45s (avg 143)

Yht: 14h 45min/173km(sis 2h vesijuoksua)

Todella hyvä viikko, antoi uskoa omaan tekemiseen ja vesijuoksun mahtavaan palauttavaan voimaan..suosittelen!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy