Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Yammis

Janne Holmenin maratonohjelmat

Recommended Posts

50 minuuttia sitten, hatapa kirjoitti:

 

Onhan tuossa tosiaan se pieni ristiriita, että kun tuo ohjelma on nimetty ohjelmaksi "kuntoilijoille" ja se kuitenkin vaati melkoiset pohjat, että jaksaa tehdä kaikki ohjelman harjoitteet.

 

 

No sepä tässä nimenomaan itseä kiehtoo, kun on nyt seitsemän maraa ja aika nippu kilometrejä takana ja silti tuntuu, etteivät tähänastiset ohjelmat vaan ole valjastaneet siihen potentiaaliin, mikä mahdollisesti olis olemassa. Että josko

tämä olis just tähän saumaan se tarvittava tuuletus. Sepä nähdään viimeistään loppukesästä/alkusyksystä.

2 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

12 viikkoa lienee minimiaika valmistautua maratonille eli varmaan viimeistään kesäkuun puolivälissä. Toisaalta maratonilta palautuminen vie n. 3 viikkoa eli ennen kuin 3 vkoa on kulunut, en välttämättä lähtisi ohjelmaa seuraamaan. Pk:ta ei ole pakko vääntää sitä ennen, vaan voi tehdä vaikkapa vetoharjoituksia tai käydä kympin kisassa, mutta jos olo on vähän sellainen kuin olisi pieni krapula päällä, eikä pysty raastamaan kovilla tehoilla, elimistö ei ole vielä palautunut. Ekan viikon maratonin jälkeen ottaisin iisisti ja tekisin korkeintaan kevyttä pyöräilyä, uintia, vesijuoksua tms. Oma kokemus on se, että jos liian aikaisin alkaa ahnehtia juoksua maratonin jälkeen, siitä ei hyvä seuraa. Joskus tyyliin ke-to voi tehdä jonkun kevyen lenkin ja kokeilla miltä jalat tuntuvat, mutta muuten iisisti. Toki tänään kannattaa kävellä vähän. Se kävely vie yleensä niitä pahimpia jumeja pois. Vaikka se hankalaa olisikin niin pikkasen kannattaa liikkua. 

Tämä vaikuttaa aika tavalla omien ajatelmien mukaiselta toiminnalta. Tattis kommentista.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

 

Lyhentää vain unia.

 

Tämä nyt on se huonoin vaihtoehto kaikista. Laadukas ravinto ja riittävä uni on ihan perusasioita mistä lähdetään liikkeelle.

 

Holmenin ohjelmaakin voi muokata ja sieltä voi ottaa avaintreenejä omaan harjoitteluun peruskuntolenkkien ympärille.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan mielenkiintoista tutkia tätä ketjua ja omia juttuja vuodelta 2010.

 

Holmenin ohjelmahan on täysin mielipuolinen sellaiselle, joka tosissaan yrittää maksimoida oman maratonpotentiaalinsa. Ohjelma sopii sellaiselle, joka suhtautuu hommaan hieman kevyemmin.

 

Millainen on sitten sellainen, joka yrittää maksimoida maratonpotentiaalin? Esim. sellainen, joka jonkinmoisen treenin jälkeen tekee vaikka vitosen testijuoksun ja räknää sitten taulukosta itselleen maratontuloksen. Jos silloin ottaa Holmenin ohjelman sen tavoitteen mukaisesti, menee päin seiniä, ainakin useimmilla.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holmenin ohjelmat sopii Janne Holmen tyyppisille tapauksille eli on juostu 15 vuotta ja 100000 km pohjille, lopetaan kilpaurheilu syksyllä, harjoitellaan Holmenin ohjelmalla 3 x viikossa, juostaan 2.24 maraton seuraavana kesänä.  Toinen tapaus mihin se sopii on se että olet jo valmiiksi 3.00 kunnossa ja aloitat 3.15 ohjelman ja juokset 3.10-3.15

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuuttia sitten, BenDover kirjoitti:

Holmenin ohjelmat sopii Janne Holmen tyyppisille tapauksille eli on juostu 15 vuotta ja 100000 km pohjille, lopetaan kilpaurheilu syksyllä, harjoitellaan Holmenin ohjelmalla 3 x viikossa, juostaan 2.24 maraton seuraavana kesänä.  Toinen tapaus mihin se sopii on se että olet jo valmiiksi 3.00 kunnossa ja aloitat 3.15 ohjelman ja juokset 3.10-3.15

 

Täsmälleen samaa mieltä. Olen tainnut joskus kirjoittaakin, että Holmenin 3h ohjelma on hyvä. Edellyttäen, että olet aloittaessasi 2.45 kunnossa.

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Lyhentää vain unia.

 

Ja juo vähän viiniä ja olutta joka ilta ja käy vielä mattolenkin jälkeen saunassa hikoilemassa ne viimeisetkin nesteet kehosta. Voiko oikeasti enää tyhmempää neuvoa antaa! Parempi jättä kokonaan treenamatta kuin tinkiä yöunista. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä





×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy